روش های درمان حساسیت پوستی توسط متخصص پوست

folderریپورتاژ
comments1 دیدگاه

به نقل از سالم زیبا می خوانیم که آیا با حساسیت پوستی آشنایی دارید ؟ با درمان آن ها چطور ؟ پوست به عنوان یکی از مهم ترین و حساس ترین نقاط بدن انسان ها شناخته می شود که نباید مراقبت های لازم از آن را نادیده گرفت اما ممکن است بر اثر بروز برخی عامل ها دچار حساسیت شده و شما را با مشکلات متعددی مواجه سازد. تمام اختلالات و حساسیت های پوستی شدت و میزان متفاوتی دارند بر همین اساس لازم است برای درمان آن ها از راهکارهای درمانی متفاوتی استفاده نمود به همین جهت است که باید برای درمان و بهبود این حساسیت ها به پزشکان متخصص پوست مراجعه کنید. این حساسیت ها می توانند به صورت موقتی و یا دائمی بر روی پوست شما ظاهر شده و شرایط متفاوتی را برای شما رقم بزنند. در برخی موارد ممکن است فرد مبتلا درد بسیار زیادی را از حساسیت های بروز یافته بر روی پوست خود بکشد بنابراین نیاز به درمان در سریع ترین زمان ممکن را دارد.

C:\Users\ASUS\Downloads\handd.jpg

حساسیت پوستی چیست ؟

حساسیت پوستی به عنوان نوعی آلرژی شناخته می شود که امروزه در سراسر دنیا بسیار شایع شده و افراد زیادی نیز به آن مبتلا می باشند. برخی پزشکان اعتقاد دارند که استفاده از عطرها و زیور آلات فلزی می تواند موجب بروز این حساسیت ها شوند و این امر به دلیل قرار گرفتن بدن در معرض عامل های حساسیت زاست. زمانی که بدن انسان ها در معرض این عامل های حساسیت زا قرار گیرد درماتیت تماسی رخ می دهد که با علائمی همچون خارش های خفیف همراه می باشد. این خارش ها ممکن است تدام یافته و انسان را از انجام فعالیت های روزانه بازدارند. در چنین شرایطی مراجعه به دکتر پوست را می توان به وضوح احساس نمود زیرا این پزشکان با انجام بررسی های لازم در این راستا قادرند تا نوع حساسیت پوستی را تشخیص داده و از راهکارهای درمانی مناسبی برای از بین بردن آن ها استفاده نمایند.

دلایل حساسیت پوستی

دلایل مختلفی می توانند موجب بروز حساسیت پوستی شوند که از مهم ترین آن ها می توان به قرار گرفتن در معرض عامل های حساسیت زا اشاره نمودیم. اگر بخواهیم در قالب یک مثال این امر را تشریح نماییم می توان قرار گرفتن در معرض گیاهان سمی یا مصرف داروها و مواد غذایی التهاب زا را نام برد. این عامل ها می توانند به راحتی موجب بروز حساسیت پوستی در شما شده و شرایط بدی را برایتان رقم بزنند.

البته این نکته را نباید فراموش نمود که برخی از حساسیت های پوستی از برخی بیماری ها همچون آبله و سرخک ناشی می شوند بنابراین برای درمان آن ها لازم است ابتدا این بیماری های زمینه ای را درمان نمود. دکتر پوست وظیفه دارد تا ضمن انجام بررسی های لازم نوع حساسیت پوستی و دلایل بروز آن را تشخیص داده سپس بهترین راهکار درمانی را انتخاب کند. این راهکارهای درمانی می توانند شما را در سریع ترین زمان ممکن به نتایج مناسبی برسانند بنابراین توصیه داریم به سادگی از کنار آن ها عبور ننمایید.

انواع حساسیت پوستی صورت و بدن

همان گونه که در بخش های قبل نیز بیان نمودیم حساسیت های پوستی انواع مختلفی داشته و به شکل های مختلفی بروز می یابند. از مهم ترین نمونه های حساسیت پوستی می توان موارد زیر را نام برد که هرکدام اهمیت خاص خود را داشته و در صورت ایجاد و ابتلا لازم است برای درمان خود به دکتر پوست مراجعه کنید.

  • آکنه
  • تبخال
  • هرپس سیمپلکس
  • کراتوز اکتینیک
  • اگزمای آلرژیک
  • زرد زخم
  • درماتیت تماسی
  • پسوریازیس
  • آبله مرغان
  • زونا
  • تاول
  • زگیل

درمان های حساسیت پوست

برای درمان حساسیت های پوستی باید براساس نوع حساسیت و عاملی که موجب بروز این بیماری شده است عمل نمود اما به طورکلی دو روش درمانی برای بهبود این وضعیت وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند.

  • پرهیز نمودن از مواد حساسیت زا

در صورتی که عامل بروز حساسیت را شناسایی نموده باشید قادر خواهید بود تا با پرهیز از این مواد روند درمان خود را تسریع بخشید.

  • استفاده از داروهای موثر

امروزه برای درمان حساسیت پوستی داروها و کرم های مختلفی تولید می شوند که هرکدام ویژگی ها و ساختارهای خاص خود را دارند. این داروها می توانند خارش و دردهای این حساسیت ها را از بین برده و شرایط بهتری را برای شما رقم بزنند.

word image 1

درمان خانگی حساسیت پوستی

علاوه بر داروهایی که در حال حاضر برای درمان حساسیت های پوستی توسط پزشکان تجویز می شوند می توان با استفاده از راهکارهای خانگی نیز این حساسیت ها را بهبود بخشید. از مهم ترین راهکارهایی که در این راستا اثرات مثبت بسیاری برای شما به همراه دارند می توان موارد زیر را نام برد.

  • در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید
  • استفاده از ماسک های خانگی
  • مصرف مداوم میوه ها همچون پرتقال
  • مصرف چای سبز
  • مصرف آلوئه ورا
  • استفاده از عسل

درمان دارویی حساسیت پوستی

در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم داروها اثرات مثبت بسیاری برای بهبود حساسیت های پوستی به همراه دارند اما چه داروهایی ؟ این پرسشی که ممکن است پس از مطالعه مطالبی که تاکنون بیان شده اند با آن مواجه شده باشید. شما با مراجعه به دکتر پوست و داروهایی که توسط این متخصصین تجویز می شوند می توانید در مدت زمان کمتری این عارضه های پوستی را برطرف نمایید. از مهم ترین داروهایی که معمولا در این زمینه تجویز می شوند می توان موارد زیر را نام برد.

  • قرص سیتریزین
  • لوراتادین
  • آنتی هیستامین
  • فکسوفنادین

C:\Users\ASUS\Downloads\Tiny_dermatologists.jpg

لزوم مراجعه به متخصص پوست هنگام بروز حساسیت

متخصص پوست از جمله پزشکانی به شمار می رود که حوزه فعالیتی وی یکی از مهم ترین تخصص های پزشکی شناخته می شود. این پزشکان با تکیه بر دانش و توانایی بالای خود قادرند تا بیماری ها و اختلالات مربوط به پوست شما را تشخیص داده و درمان کنند. علاوه بر این یک دکتر پوست قدرت بالایی در تجزیه و تحلیل مسائل آرایشی و بهداشتی داشته و می تواند پوست هایی را که آسیب دیده اند احیا کند.

این پزشکان نقش بسیار مهمی را در حوزه پزشکی ایفا می کنند به گونه ای که می توان افراد بسیاری را شاهد بود که دوره های درمانی خود را تحت نظر متخصصین پوست سپری می نمایند تا در انتها به نتایج قابل قبولی دست یابند. بهره مندی از دانش بالا ، تشخیص درست و راهکارهای درمانی این پزشکان می تواند به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن بهبود یابید.

حساسیت پوستی نیز از مواردی است که نیاز به مراجعه به متخصص پوست و مو و زیبایی برای درمان حساسیت پوستی دارد.

متخصصان پوست در بخش زیبایی خدمات متنوع و مختلفی را انجام می دهند که شامل خدمات زیبایی پوست، مو و برخی خدماتی زیبایی بدن نیز می شود. اکثر این خدمات بدون جراحی بوده و با انجام روش های مخصوص زیبایی انجام می شود.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • طاها اسدی
    5 جولای 2022 11:23 ق.ظ

    سلام ممنون از مقاله مفیدتون من پشت دستم خیلی می خاره و قرمز میشه. خیلی می ترسم که حساسیت هست یا پسوریازیس. لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up