پارامترهای تاثیرگذار در هزینه درمان ارتودنسی

ارتودنسی یکی از پرطرفدارترین درمان‌های زیبایی در حوزه دندان بوده که امروزه محبوبیت زیادی نزد افراد پیدا کرده است. با استفاده از ارتودنسی می‌توان به اصلاح ایرادات فک و دندان پرداخت. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ارتودنسی همواره مورد توجه افراد بسیاری قرار می‌گیرد، هزینه آن خواهد بود. اگر قصد انجام ارتودنسی را دارید، آشنایی با پارامترهای تاثیرگذار در هزینه درمان ارتودنسی امری بسیار ضروری محسوب می‌شود. اطلاع از میانگین قیمت ارتودنسی و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک زیادی نماید.

هزینه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

اطلاع از عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی می‌تواند به شما پیش ‌زمینه‌ای در قیمت آن ارائه دهد. هزینه ارتودنسی به عوامل متعددی بستگی دارد.  ارتودنتیست در کلینیک ارتودنسی ، پس از ویزیت با توجه به مشکلات دندان، فک و سایر عوامل قیمت ارتودنسی را تعیین می‌کند. از جمله پارامترهای تاثیرگذار در هزینه درمان ارتودنسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن فرد
  • شدت مشکل
  • نوع مشکل
  • مدت‌ زمان روند درمان
  • نوع بیمه فرد
  • محدود جغرافیایی بیمار و کلینیک
  • تجهیزات به کار رفته در ارتودنسی
  • نوسانات ارزی

نقش متخصص در کاهش هزینه های ارتودنسی

یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی متخصص ارتودنسی خواهد بود. برخی از متخصصین ارتودنسی بسیار شناخته شده هستند و به دلیل تبحر و تجربه بالاتر و کیفیت کار مطلوب تر،  هزینه بالاتری را برای درمان بیمار در پی خواهند داشت. مراجعه به یک متخصص با تجربه خیال بیمار را از یک درمان موفق و لبخندی زیبا در پایان فرآیند درمان راحت میکند.

1 1

تفاوت هزینه ارتودنسی ثابت و متحرک

ارتودنسی ثابت یکی از انواع ارتودنسی است که برای درمان نامرتب بودن دندان‌ها به کار گرفته می‌شود. پس از نصب براکت‌ها دیگر نیازی به برداشتن آن‌ها نیست. به همین علت به این نوع ارتودنسی‌ها ثابت گفته می‌شود. از دیگر انواع ارتودنسی‌ها می‌توان به ارتودنسی متحرک اشاره کرد.

در ارتودنسی متحرک همان‌طورکه از نامش پیدا است، می‌توانید براکت‌ها را از دهان خارج نمایید. به عبارت دیگر در این روش براکت‌ها به دندان وصل نمی‌شوند. برخی از افراد برای راحتی  و با توجه به مشورت ارتودنتیست، ارتودنسی متحرک را انتخاب می‌کنند. ارتودنسی متحرک نیز می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. پس از مراجعه به دکتر ارتودنسی خوب در اصفهان و یا شهر محل زندگی خود، با توجه به توصیه او و در نظر گرفتن هزینه‌ها می‌توانید از هر یک از روش‌ها را که مناسب می‌دانید مورد استفاده قرار دهید.

2

چگونه هزینه ارتودنسی دندان را کاهش دهیم؟

ارتودنسی می‌تواند ظاهر دندان‌های شما را زیباتر کرده و لبخندی زیباتر را به شما هدیه نماید. برخی از افراد با توجه به هزینه بالا، از انجام آن صرف‌نظر می‌کنند. با در نظر گرفتن برخی موارد و توجه به آن‌ها می‌توانید هزینه ارتودنسی را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

سن بیمار

سن بیمار در کاهش یا افزایش هزینه ارتودنسی تاثیر مستقیمی دارد. بیش‌تر افراد در بزرگسالی برای انجام این کار اقدام می‌کنند. اگرچه شما می‌توانید در هر سنی به سراغ ارتودنسی دندان بروید. از آن‌جایی‌که در سنین پایین فرد درحال رشد بوده، درمان دندان‌ها با استفاده از این روش ساده‌تر است. بنابراین هزینه‌ها نیز تا حد قابل‌ توجهی کاهش می‌یابند.  بیشتر مشکلات مربوط به بی نظمی دندان‌ها و ناهنجاری های فکی، هنگامی به راحتی حل می‌شوند که ارتودنتیست بتواند رشد فک را کنترل کند. اگر رشد فک به حداکثر میزان خود رسیده باشد، شما باید مدت زمان بیشتری را صرف درمان با  ارتودنسی نمایید.

محل زندگی بیمار

محل زندگی بیمار نیز در کاهش هزینه‌های ارتودنسی تاثیرگذار است. اگر محل زندگی شما هزینه‌های پایینی داشته باشد، برای درمان با استفاده از این روش نیز هزینه کمتری نسبت به مناطق پرهزینه پرداخت می‌کنید. همچنین دیگر نیازی نیست که هزینه‌ای را بابت رفت ‌و آمد خود به محل‌های دور پرداخت نمایید.

نوع بیمه

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت ارتودنسی می‌توان به نوع بیمه اشاره کرد. اگر بیمه دندانپزشکی داشته باشید، هزینه کمتری را متحمل خواهید شد. برخی از شرکت‌های بیمه اعتقاد دارند که استفاده از درمان ارتودنسی از جمله عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود؛ بنابراین پرداخت هزینه آن را تقبل نمی‌کنند یا تنها بخش اندکی از هزینه آن را می‌پردازند. بنابراین در مورد شرکت‌های بیمه و پرداخت هزینه‌های ارتودنسی توسط آن‌ها اطلاعات لازم را کسب نمایید.

اهمیت نوع بریس در هزینه ارتودنسی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر میزان هزینه ارتودنسی می‌توان به نوع بریس‌هایی که به کار رفته‌اند، اشاره کرد. امروزه از انواع مختلفی از بریس‌ها برای ارتودنسی استفاده می‌شود. بریس‌ها در دو نوع فلزی سنتی و اینویزیلاین شناخته شده‌اند که هر یک از آن‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. اگر میزان هزینه ارتودنسی برایتان اهمیت دارد، بهتر است پیش از اقدام به این کار در مورد انواع بریس‌ها تحقیق کرده؛ و بریس متناسب با دندان‌ها و بودجه خود را با توجه به توصیه‌های ارتودنتیست انتخاب نمایید.

3

بریس های سنتی

مدت زمان درمان با استفاده از این بریس‌های فلزی به عوامل مختلفی وابسته است. به عنوان مثال شدت مشکلات دندان، رعایت توصیه‌های ارتودنتیست، نحوه صحیح مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و … می‌توانند بر مدت زمان درمان و کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار باشند.

الاینرهای اینویزیلاین

الاینرهای اینویزیلاین پلاستیک شفافی بوده که به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می‌شوند. الاینر اینویزیلاین قابلیت جابه‌جایی دارد و می‌توانید در هنگام استفاده از آن‌، با خارج کردن آن از دهان،  به راحتی غذا و نوشیدنی بخورید. همچنین آن‌ها همانند بریس‌های فلزی سنتی شستشوی سختی نخواهند داشت. بنابراین شما می‌توانید به آسانی به تمیز کردن اطراف آن‌ها بپردازید. الاینرهای اینویزیلاین‌ ظرافت و راحتی بسیاری دارند. همین موضوع سبب محبوبیت بالای آن‌ها شده است. البته این نوع از الاینرها هزینه‌ای بیشتر نسبت به بریس‌های فلزی سنتی دارند. البته بیمه دندانپزشکی قسمتی یا تمام هزینه‌های این نوع درمان را پرداخت می‌نماید. بنابراین شما می‌توانید با دارا بودن بیمه به راحتی از این روش استفاده کنید.

نتیجه گیری

در دنیای امروز با افزایش هزینه‌های ارتودنسی برخی از افراد از انجام این کار صرف‌نظر می‌کنند. اگر در مورد پارامترهای تاثیرگذار در هزینه درمان ارتودنسی تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که رعایت برخی مسائل می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. پیش از اقدام به این کار در مورد پوشش بیمه دندانپزشکی اطلاعات کامل را جمع‌آوری کرده تا با خیال راحت به ارتودنسی بپردازید.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up