ایمپلنت دندان هر آنچه باید بدانید

آیا تا به حال به این فکر کردید که چطور می تونید با استفاده از ایمپلنت دندان لبخند زیباتری داشته باشم؟ قطعاً داشتن دندان های زیبا آرزوی هر انسانی است و اولین عضوی از صورت که در اولین برخوردها خودنمایی می کند، دهان و دندان است. شما چقدر به موضوع سلامت دهان و دندان اهمیت می دهید؟ عوامل زیادی در بد فرم شدن و خرابی دندان ها مؤثر هستند اما پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود محصولات جدید پایانی بر مشکلات دندانی می باشد.

حتماً شما هم بارها در شبکه های مجازی و یا در جمع های دوستانه و فامیل در مورد ایمپلنت دندان و روش های مختلف بازسازی و ترمیم دندان های فرسوده و کشیده شده چیزهای زیادی شنیده اید. پس با این وجود می توانید اطمینان حاصل کنید که برای زیباتر کردن لبخند و بازگشت سلامتی به دندان ها به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

word image 12

ممکن است به طرز قابل توجهی مشکلات دهان و دندان سلامت کلی بدن را تحت تأثیر قرار دهد و شما اگر دیر اقدام به درمان کنید عوارض جبران ناپذیری بر روی بدن به جای بگذارد. پزشکان زیادی در سراسر ایران با عصب کشی دندان و انجام سخت ترین و پیچیده ترین ایمپلنت ها در کلینیک های مجهز فعالیت می کنند. دندان های پوسیده ای که هیچ کدام از درمان ها برای آن ها جوابگو نیست با کشیدن دندان و کار گذاشتن ایمپلنت می توان مطمئن بود که یک روش مؤثر و مفید برای کاشت دندان انتخاب شده است. در زیر می توانید با ریز بم این موضوع و چگونگی انجام آن بیشتر آشنا شوید.

ایمپلنت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

word image 13

متخصص ایمپلنت

از بین روش های کاشت دندان، ایمپلنت دندان یکی از بهترین و مؤثرترین روش ها می باشد. قطعاً مسئله سلامت یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی هر فردی می باشد و فرقی نمی کند که سلامت جسمی باشد یا روحی. به هر حال اقدام به درمان در هر دو شرایط امری ضروری می باشد. افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی نظیر بیماری ها، افزایش سن، پوسیدگی شدید و … یک یا تعدادی از دندان هایشان را از دست داده اند و از لحاظ ظاهری فرم دهان و دندان ناخوشایند شده است. از بحث ظاهر ناخوشایند که بگذریم افراد با دندان های از دست رفته مشکلات دیگری نظیر تغییر در گفتار، ناراحتی در جویدن غذا و … تجربه می کنند. افراد در گذشته از پروتزهای متحرک یا دندان مصنوعی بیشتر استفاده می کردند اما مشکلات زیادی که این دندان ها داشتند کم کم جای خود را به روش های کاشت دندان دائمی دادند که ایمپلنت به عنوان انقلابی بزرگ در این زمینه بود. در تعریف ساده و ابتدایی، ایمپلنت به معنی کاشت دندان دائمی می باشد که دقیقاً مانند دندان طبیعی عمل می کند. متخصص ایمپلنت با معاینه بیمار و قالب گیری نسبت به ساخت ایمپلنت مناسب اقدام می کند. به طور کلی ساختار ایمپلنت از سه قسمت پایه فلزی از جنس تیتانیوم به عنوان ریشه دندان، اباتمنت که به پایه وصل می شود و قسمت سوم تاج ایمپلنت می باشد که عمدتاً از جنس سرامیک یا پرسلن است.

آیا متخصص ایمپلنت نقشی در تثبیت و ماندگاری ایمپلنت دندان دارد؟

درصد زیادی از افرادی که اقدام به ایمپلنت دندان می کنند قبل از عمل در مورد این روش اطلاعاتی کسب می کنند و پس از اطمینان حاصل کردن از این روش به متخصص ایمپلنت مراجعه می کنند. اما آنچه باعث محبوبیت و پرطرفدار شدن این روش می شود قطعاً شباهت زیاد ایمپلنت به دندان طبیعی است و طول عمر زیاد و عارضه بسیار کم بر محبوبیت آن افزوده است.

در دنیای دندان پزشکی طول عمر ایمپلنت های دندانی چیزی بیشتر از سی سال است و حتی در بیشتر موارد به صورت دائمی است که افزایش یا کاهش این طول عمر به عوامل زیادی از جمله مراقبت های فردی بعد از ایمپلنت، جنس لثه و جنس ایمپلنت بستگی دارد. پس با این وجود می توانیم ایمپلنت را جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته بدانیم به شرطی که فرد بهداشت دهان و دندان را منظم رعایت کند، نوع ایمپلنت کار گذاشته شده با کیفیت باشد و متخصص ایمپلنت دندان مهارت بالایی در قرار دادن ایمپلنت ها داشته باشد که مهارت متخصص در انتخاب نوع و جنس مناسب کمک فراوانی به تثبیت و ماندگاری آن می کند.

آیا ایمپلنت دندان جایگزین عصب کشی دندان می شود؟

word image 14

عصب کشی دندان

همانطور که گفته شد ایمپلنت دندان روشی برای بی دندانی است. اگر فرد دندان سالمی دارد که از طریق درمان های نظیر ترمیم و عصب کشی دندان می تواند نتیجه خوبی را بگیرد پس بهتر است که از ایمپلنت دوری کند. در دندان سازی مدرن کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت آخرین راه می باشد و در درجه ی اول هدف ترمیم و بازسازی دندان طبیعی است. عصب کشی دندان زمانی انجام می شود که بافت عصبی و مواد خمیری داخل دندان توسط باکتری عفونی شود که این عفونت سبب دندان درد شدید می شود که در صورت عدم درمان با استفاده از عصب کشی سبب تخریب دندان، لثه و استخوان می شود.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر شما هم به خاطر هزینه بالای ایمپلنت دندان مردد به انجام دادن یا ندادن این روش هستید باید بدانید که با در نظر گرفتن مزایای این روش هزینه ی انجام آن کاملاً معقول و مناسب است. اگر شما هزینه های دیگر نظیر عصب کشی دندان، ترمیم دندان، پروتزهای متحرک و … را که هر ساله انجام می دهید را در نظر بگیرید رقم بالایی می شود و در بیشتر مواقع این پروتزها و ترمیم ها نتیجه ی دلخواه را به دنبال ندارد. از این رو هزینه ی کاشت دندان به روش ایمپلنت به عوامل زیادی نظیر برند سازنده و تکنولوژی های مورد استفاده در آن، کیفیت قطعات و تجهیزات مورد استفاده، هزینه پزشک متخصص ایمپلنت ، هزینه های عصب کشی دندان، ضمانت قطعات ساخته شده، وضعیت دندان های بیمار و موقعیت جغرافیایی او و … بستگی دارد و هزینه ها برای هر واحد دندان محاسبه می شود. شما به دلخواه خود نمی تواند به تعداد دندان های از دسته رفته خود از ایمپلنت استفاده کنید و حتماً باید وضعیت استخوان فک در نظر گرفته شود و متخصص ایمپلنت تصمیم بگیرد که چه تعداد ایمپلنت نیاز دارد و آیا مراجعه کننده نیاز به پیوند استخوان فک ندارد. شما می توانید با مراقبت منظم از هزینه های بعد از کاشت ایمپلنت صرفه جویی کنید و تا زمانی که شما بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید ایمپلنت دچار عفونت و آسیب دیدگی نمی شود و نیاز به تعویض و هزینه های اضافه ندارد.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up