تاثیر رژیم لاغری بر سلامت دهان و دندان

زیبایی یک مفهوم نسبی می باشد و هر کسی تصور مخصوص خود را از آن دارد. ممکن است شما صفت زیبا را به موردی نسبت دهید که از نظر دوست شما چندان زیبا نباشد و یا حتی به ندرت، زشت تلقی شود. یکی از مسائلی که بر نگاه ما و شما از زیبایی تاثیر بسزایی دارد، مدیا و تبلیغات است. تبلیغات نقش تعیین کننده ای در زیبا به حساب آمدن برخی ویژگی ها دارد.

انسان سالم دارای ویژگی های مشخص و قابل ملاحظه ای می باشد که در کنار بالاتر بردن کیفیت زندگی بشر، بر زیبایی او نیز می افزاید. اخیرا، اندامی که بیش از پیش مدنظر و در معرض توجه بانوان و آقایان قرار گرفته است، اندام لاغر است. از این رو رژیم های لاغری متنوعی جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده اند و درست یا غلط، مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا نکته ی بارزی که توجه همه را به خود جلب می کند، کم کردن وزن در زمان مشخص شده توسط آن رژیم لاغری است. کمتر کسی به عوارضی که این رژیم های لاغری برای مصرف کنندگان آن ها ایجاد می کنند، توجه می کند. این دایت ها و رژیم ها می توانند بر کل سیستم های بدن تاثیر بگذارند و عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار دهند. این تاثیر می تواند در جهت مثبت و یا در جهت منفی باشد.

1

یکی از بخش های بدن که تحت تاثیر مستقیم رژیم های لاغری قرار دارد، دهان و دندان است. بی گدار به آب زدن و بی توجه به ماحصل هر دستوری، رژیم گرفتن می تواند دندان های شما را از جاده ی سلامتی خارج کند. برای آن که با این مقوله بهتر و بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

  • ارتباط ناگسستنی تغذیه و سلامت دهان و دندان
  • لاغر کردن و تاثیر آن بر سلامت دندان های شما!
  • 4 راه کار برای پیشگیری از آسیب دیدن دندان ها هنگام لاغر کردن

ارتباط ناگسستنی تغذیه و سلامت دهان و دندان

یک ارتباط دوطرفه ی ناگسستنی بین رژیم غذایی و سلامت دهان و دندان وجود دارد که هر طرف این ارتباط اگر دچار مشکل شود می تواند بر طرف دیگر تاثیر مهمی بگذارد و آن را نیز دچار اختلال کند. شما اگر مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت دندان های خود را مصرف نکنید، دندان هایتان را به مرور زمان از دست خواهید داد و این مسئله باعث ایجاد اختلال در جویدن و گزیدن و سخن گفتن شما می شود.

از طرف دیگر، اگر دندان های سالمی نداشته باشید، نمی توانید همه ی انواع مواد غذایی را بخورید و البته که در کنار از دست دادن یکی از بزرگ ترین لذت های دنیا که همان خوردن است، دچار ایجاد ضعف در ذخایر تغذیه ای بدن خود می شوید.

اگر تغذیه ی نامناسب داشته باشید، دندان های خود را در معرض پوسیدگی قرار خواهید داد. مثلا قند و شکر از مضرترین مواد غذایی موجود برای دندان های انسان است و مصرف این ماده باید به اندازه و همراه با مراقبت های بهداشتی باشد. یا مصرف مواد غذایی اسیدی در دراز مدت می توانند آسیب های جبران ناپذیری به دندان های شما وارد کنند و برطرف کردن این مشکل تنها از راه اصلاح سبک تغذیه ای می باشد.

لاغر کردن و تاثیر آن بر سلامت دندان های شما!

آیا می دانستید که کم کردن وزن بر دندان ها و لثه های شما تاثیر می گذارد؟ حتما زمانی که در حال رژیم گرفتن برای وزن کم کردن بودید، این مسئله آخرین چیزی بوده است که به ذهن شما رسیده، چه بسا اصلا شما را درگیر نکرده باشد! اما باید بدانید که لاغر کردن و از دست دادن وزن، تاثیر مستقیم بر دهان و دندان دارد. همان طور که وزن کم کردن ناگهانی می تواند بر سلامت دندان های شما تاثیر بگذارد، وزن متناسب نیز می تواند بر سلامت دندان های شما تاثیر بسزایی داشته باشد. چربی هایی که شما را عصبانی کرده و تصورتان را از هیکل خود را دچار مشکل کرده است، دندان های شما را نیز متاثر کرده است.

طی تحقیقاتی که انجام شده است، نتیجه بر آن بوده که افرادی که وزن از دست داده اند و چربی های بدن خود را کاهش داده اند، از سلامت دهان و دندان بیشتری نسبت به سایر افراد چاق برخوردار بوده اند. در واقع کاهش توده های چربی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری های التهابی لثه و همچنین کاهش وخامت بیماری می شود. پس این را در ذهن داشته باشید که “چربی کمتر، دندان های سالم تر”!

4 راه کار برای پیشگیری از آسیب دیدن دندان ها هنگام لاغر کردن

تقریبا همه ی ما می دانیم که اضافه وزن باعث بسیاری از مشکلات و بیماری ها می شود. اما در کنار این مسئله، کاهش وزن ناگهانی، غیرمنطقی و حساب نشده نیز می تواند به همان اندازه و یا بسیار بیشتر از آن، آسیب رسان باشد. در ادامه به شما 4 راه کار را پیشنهاد می کنیم تا از دندان های خود محافظت کنید و همراه با آن وزن خود را کاهش دهید؛

  • سبزیجات و میوه های بیشتری مصرف کنید. مواد غذایی که بر پایه سبزیجات هستند، به شما کمک می کنند با سرعت بهتر و روشی سالم تر وزن خود را کاهش دهید و در عین حال به علت دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی مختلف موجود در آن، سلامت دندان های خود را حفظ کنید. بنابراین یکی از مهم ترین توصیه های ما به شما این است که در رژیم غذایی خود مقدار زیادی میوه و سبزی جای دهید. یکی دیگر از مزایای این مواد غذایی این است که سطح آن ها هنگام جویده شدن، دندان ها را می ساید و پلاک ها و سایر مواد غذایی را براش کرده و مسواک می کند.
  • از شکر استفاده نکنید. هنگامی که می خواهید به خود جایزه بدهید، سعی کنید از ابنبات ها و ادامس ها بدون شکر استفاده کنید. قطع مصرف شکر سبب کاهش چشمگیر توده ی چربی و همچنین حفظ سلامت دندان ها می شود.
  • میزان کافی آب بنوشید. مصرف زیاد آب در حفظ سلامت پوست و کلیه ها نقش مهمی دارد. بهتر است بدانید که نه تنها پوست و کلیه ها، بلکه دندان های شما نیز در صورتی که میزان کافی آب بنوشید، به خوبی خفظ خواهند شد.
  • به میزان کافی بخوابید. احتمالا با خواندن این نکته تعجب کرده اید. جای تعجب ندارد! خواب کافی علاوه بر حفظ سلامت بدن به حفظ سلامت دندان ها نیز کمک می کند.

برای آن که از سلامت دندان خود مطمئنن شوید ، در کلینیک دندان پزشکی دکتر نیک زاد، از شما معاینه های دقیقی به عمل می آید و مناسب بودن یا نبودن شرایط شما بررسی می شود. برای دریافت رزو وقت به وب سایت drnikzad.com مراجعه فرمایید.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up