3

معرفی انواع پرایمر به همراه لیست بهترین پرایمرهای پرفروش

پرایمر یا زیرساز آرایش یک محصول آرایشی است که مواد تشکیل دهنده اصلی آن پلیمرهایی بر اساس سیلیکون مثل دایمتیکون  هستند، که اثرات نرم کنندگی فوق العاده ای دارند و اصولاً به عنوان پایه آرایش از آن‌ها استفاده می‌شود که در اشکال مختلفی به صورت کرم، ژل، اسپری و غیره به بازار ارائه می‌شوند. پرایمر جزئی از روتین مراقبتی پوست محسوب نمی‌شود پس قاعدتا مصرف روزانه آن توصیه نمی‌شود. بنابراین فقط محصولاتی که جز روتین پوستی هستند، می‌توانند روزانه استفاده شوند؛ مثل شوینده، مرطوب‌ کننده، ضد آفتاب (هر چند که امروزه برخی از کمپانی‌های آرایشی سعی دارند  نوع خاصی از پرایمر صورت را در مصرف روزانه بگنجانند مثل خواص ضد جوش یا ضدلک و…)

در ادامه به کاربردها و عوارض پرایمر می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

1

وظیفه اصلی پرایمر

زمانی که شما می خواهید میکاپ کنید و می خواهید میکاپ تان ماندگاری بالایی داشته باشد و اصطلاحاً آرایش بهتر روی پوست می‌توانید از پرایمر استفاده کنید، پس پرایمر ظاهری یک دست به شما می‌دهد. این پرایمر باید متناسب با نوع پوستتان به عملکردی که از آن انتظار دارید انتخاب شود. علاوه بر پرایمر صورت که قبل از کرم پودر استفاده میشود پرایمر چشم، پرایمر لب و پرایمر مژه هم داریم که همه به پایداری آرایش کمک می کند

نکته: بهتر است که پرایمر را با انگشت روی صورت پخش کنید.

پرایمرها چگونه عمل می‌کنند؟

پرایمر یک لایه اضافی بین پوست و آرایش شما ایجاد می‌کند. محصولات پرایمینگ عمدتا برای کمک به ماندگاری بیشتر آرایش، صاف شدن سطح پوست و یکدست ساختن رنگ پوست استفاده می‌شود. (برخی از پرایمرها خاصیت درمانی داشته و در طی استفاده طولانی مدت می‌توانند سبب کاهش شدت لک‌های صورت شوند)

انتخاب پرایمر به سبک آرایش (مات، براق و …) و نقص‌های پوست هر فرد بستگی دارد.

مراحل آماده سازی پوست برای یک آرایش حرفه‌ای و با دوام

آماده‌سازی پوست قبل از آرایش، مرحله مهمی است؛ زیرا در جلوه آرایش و پایداری آن تاثیر قابل توجهی دارد. این آماده‌سازی معمولاً شامل پاکسازی و پس از آن رطوبت‌رسانی است؛ اما یک مرحله بالاتر از آن برای فراهم آوردن بستر یک میکاپ حرفه‌ای، استفاده از پرایمر است. یکنواخت‌سازی پوست و آرایشی با ماندگاری بیشتر، دو مورد از مزایای اصلی استفاده از پرایمر هستند.

نتیجه گیری: پرایمر ها اکثراً بی‌رنگ هستند و بیشتر حالت ژل مانند دارند؛ پس قبل از اینکه آرایش کنید صورت خود را بشویید و مرطوب‌کننده و آبرسان بزنید و پس از این که جذب شد،  پرایمر بزنید و حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا پرایمر اثرگذاری خود را اعمال کند. این امر باعث می‌شود که ماندگاری آرایش حتی در شرایط آب و هوایی بد، بالا باشد و منافذ پوست پوشانده شوند (البته جنبه درمانی ندارد) و اینکه ممکن است برخی از سایه های چشم رنگ خود را به خوبی روی پلک نشان ندهند اما با پرایمر، رنگدانه ها با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از پرایمر به صورت روزانه توصیه نمی‌شود و بهتر است زمانی که می‌خواهید آرایش حرفه ای و بدون نقصی داشته باشید از پرایمر استفاده کنید.

2

اثرات جانبی پرایمرها

از جمله عوارض پرایمر که ممکن است در افرادی که پوست چرب دارند، دیده شود، تاثیر منفی بر جوش‌هاست؛ چگونه؟ همانطور که گفته‌شد  کنترل چربی و بستن منافذ باز پوست در پوست‌های چرب و برای کسانی که پوست خشک دارند، درخشندگی پوست و باز کردن خطوط آن و برای کسانی که پوست یکدستی ندارند یکدست کردن رنگ پوست از کارهای پرایمر است. بنابراین پرایمر پوست چرب منافذ باز پوست را می‌بندد و مانع از نفوذ سبوم ترشح شده از غدد سباسه به سطح پوست می‌شود. در نتیجه این چربی اضافه، باعث برق افتادن روی صورت می‌شود و ساختار آرایش را به هم می‌زند. سبوم را در پوست حبس می‌کند و به همین دلیل است که مصرف روزانه آن توصیه نمی‌شود؛ چرا که این چربی باید به طور طبیعی تخلیه شود تا باعث ایجاد جوش زیر پوستی و باز شدن منافذ پوست نشود. بنابراین به طور کلی افرادی که جوشهای چرکی روی صورتشان دارند یا مشکلات خاص پوستی دارند بهتر است از پرایمر استفاده نکنند.

هم‌چنین ممکن است پرایمر با داشتن ترکیبات جاذب چربی مثل دایمتیکون باعث شود آرایش برای مدت بیشتری روی پوست بماند و برق نیفتد و سطح پوست را یکدست و مسطح و صیقلی کند (به علت دارا بودن ترکیبات سیلیکونی)

پرایمر رنگی

گاهی پرایمر ها به سبب داشتن ترکیبات رنگی مثل کورکتورها باعث خنثی شدن رنگ ضایعات پوستی می‌شوند، مثل قرمزی‌های پوست حساس و روزاسه (یک بیماری پوستی) که با پرایمر هایی با رنگ سبز خنثی می شوند یا رنگ لکه باقی مانده از جوش، که این کار را هم پرایمرها انجام می‌دهند. موزد آخر توسط کورکتورها که خودشان هم نوعی پرایمر هستند نیز انجام می‌شود.

نکته: ممکن است پرایمرها با فیلتر‌های محافظتی مثل اس‌پی‌اف نیز همراه باشند.

معرفی انواع پرایمر به همراه لیست بهترین پرایمرهای پر‌فروش

به طور کلی می‌توان پرایمرها را بر اساس کاری که انجام می‌دهند به شکل زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • پرایمر درخشان‌کننده: برخی از پرایمرها حاوی ذرات براق کننده‌ای هستند که به پوست شما درخشش بیشتری می‌بخشند. این محصولات برای افزایش براقی طبیعی و بخشیدن ظاهری شاداب به آرایش شما بسیار مناسب هستند و حتی می‌توانند به تنهایی استفاده شوند. این نوع از پرایمر‌ها برای سبک آرایش‌های خیس به خوبی عمل می‌کنند.
  • پرایمر مات کننده: اگر پوست چربی دارید، این نوع از پرایمرها برای شما مناسب خواهند‌ بود. این دسته از محصولات به کاهش درخشش ناشی از چربی اضافی و کنترل سبوم کمک می‌کند و هم‌چنین برای افرادی که در مناطق شرجی زندگی می‌کنند توصیه می‌شوند.
  • پرایمر رنگی: یا همان کورکتورها؛ از پرایمرهای رنگی می‌توان برای خنثی نمودن هرگونه تغییر رنگ پوست مانند نواحی قرمز ، قهوه‌ای یا زرد پوست استفاده کرد.
  • پرایمر دوام‌دهنده آرایش یا long-wearing: اگرچه که تمام پرایمرها به علت عملکردی که دارند، به طور ذاتی ماندگاری آرایش شما را بیشتر می‌کنند، اما بعضی از آنها مخصوصاً با این هدف طراحی شده‌اند که معمولا برای انواع پوست مناسب باشند.
  • پرایمر آبرسان: اگر پوست شما دچار کم‌آبی است و این مساله مانع خوب خوابیدن کرم پودر روی صورتتان می‌شود، این نوع پرایمرها با ایجاد یک لایه رطوبت اضافی، می‌توانند به بهبود آرایش شما کمک کنند.
  • پرایمر کوچک‌کننده منافذ: اگر منافذ بزرگی دارید (به خصوص در ناحیه اطراف بینی) و رنگ پوستتان غیر یکنواخت به نظر می‌رسد ، این نوع پرایمر می‌تواند به کوچک کردن منافذ کمک کند و به آرایش شما جلوه ای زیبا و مخملی ببخشد.

حال که با انواع مختلف پرایمرها آشنا شدیم، در انتهای مطلب به معرفی چند محصول پر‌فروش در بازار امروز‌ می‌پردازیم

پرایمر فلورمار

اگر به دنبال رفع کدری و بازگرداندن طراوت به پوست خود هستید بدون شک به شما توصیه می‌کنیم  پرایمر روشن‌کننده پوست فلورمار را امتحان کنید. این مدل از پرایمر فلورمار با بافت کرمی نرم و بسیار سبک و با ماندگاری طولانی مدت و رفع نواقص پوستی با ایجاد لایه های پودری سبک نرم و مخملی، پوست را جهت ایجاد یک آرایش بی‌نقص آماده می‌کند. فلورمار در فرمولاسیون این محصول، از روغن میوه آکای بری، عصاره چای سبز و ترکیبات معدنی بسیاری مانند ژل سیلیکون، پودر سیلیکون و استرهای سبک استفاده کرده است که علاوه بر درخشندگی بیشتر و محو کردن نواقص پوستی، اثر درمانی در بازگردانی درخشندگی طبیعی پوست تغذیه پوست جهت حفظ رطوبت و انعطاف بیشتر پوست را نیز دارد.

3

پرایمر گلدن رز

پرایمر گلدن رز محصولی است که می‌تواند به صورت موقتی تمامی منافذ پوست شما را بپوشاند و همچنین خطوط ریز پوست صورت را محو نماید. فرمولاسیون خاص این محصول به گونه‌ای است که پوست صورت را کاملا یکنواخت می‌کند. این محصول فاقد پارابن بوده و مناسب انواع پوست است؛ اما برای افرادی که پوست معمولی دارند ماندگاری بسیار بیشتری خواهد‌داشت. در افرادی که پوست‌های مختلط و چرب دارند ممکن است پس از چند ساعت، پرایمر اثر خود را از دست بدهد! به همین دلیل به این افراد توصیه می‌کنیم پس از پایان آرایش، حتماً از فیکس‌کننده‌ها نیز استفاده کنند.

پرایمر ژنوبایوتیک

از ویژگی‌های این پرایمر ژنوبایوتیک پرطرفدار می‌توان به:

  • ایجاد لایه ابریشمی جهت یک دست کردن پوست
  • آماده سازی صورت جهت آرایش
  • پوشش دهی بالا
  • افزایش ماندگاری میکاپ
  • کوچک کننده منافذ پوست
  • خواص ضد‌جوش و پیشگیری از آکنه پس از آرایش صورت به دلیل وجود اسیدهای چربی مثل اسید لینولئیک
  • جلوگیری از دهیدراته شدن پوست پس از آرایش
  • مات کننده و از بین برنده براقیت پوست
  • ایجاد حس لطافت و ابریشمی بر روی پوست

اشاره کرد.

امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان موثر واقع شده باشد؛ خواهشمندیم با نظرات سازنده و مفید خود، ما را در بهبود هر چه بیشتر ارائه مطالب، یاری بفرمایید.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

link
ریپورتاژزیبایی

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up