1

برای تاسیس آرایشگاه زنانه به کدام مدرک آرایشگری نیاز داریم؟

آیا از علاقه مندان به حرفه آرایشگری هستید و دوست دارید سالن زیبایی خودتان را داشته باشید؟ برای افتتاح آرایشگاه زنانه باید شرایط خاصی را فراهم کنید و مراحل مورد نیاز را به ترتیب طی کنید. یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین قدم هایی که در این مسیر باید بردارید، شرکت در یک دوره آموزش آرایشگری است. زیرا گرفتن مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری برای دریافت جواز آرایشگاه زنانه ضروری است.

اما آیا می دانید برای راه اندازی یک آرایشگاه زنانه باید کدام رشته آرایشگری را انتخاب کنید؟ چه مباحثی را باید یاد بگیرید و چگونه مدرک خود را دریافت کنید؟ ما در این مقاله پاسخ تمام این سوالات شما را می دهیم و تمام مراحل لازم برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: عسل برای صورت چه فایده ای دارد؟ (10 فایده)

برای افتتاح سالن زیبایی به کدام مدرک آرایشگری نیاز داریم؟

برای اینکه شما بتوانید آرایشگاه تاسیس کنید، باید یک آرایشگر همه فن حریف باشید. به عبارت دیگر، زمانی که به شخصی مجوز افتتاح سالن زیبایی داده می شود، فرض بر این است که آن شخص به تنهایی سالن خود را اداره می کند. بنابراین، باید بتواند پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان خود باشد.

شما باید بتوانید موهای مشتریان خود را کوتاه کنید، رنگ و شینیون کنید، تمام روش های اصلاح صورت و ابرو را بلد باشید، تکنیک های مانیکور و پدیکور را به صورت حرفه ای بدانید و به طور کلی تمام به رشته های پایه آرایشگری به طور کامل و حرفه ای مسلط باشید.

2

از این رو، دوره ای در آموزشگاه های آرایشگری برگزار می شود به نام آرایش و پیرایش. در این دوره مهارت های هفتگانه مهم و پایه ای آرایشگری به شما آموزش داده می شود. بر همین اساس، پس از گذراندن دوره و قبولی در آزمون فنی و حرفه ای، می توانید برای گرفتن جواز آرایشگاه اقدام کنید. سرفصل های آموزش دوره آرایش و پیرایش عبارتند از:

  • آموزش کوتاهی مو
  • آموزش شینیون
  • آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته
  • آموزش میکاپ
  • آموزش اصلاح ابرو و صورت
  • آموزش پاکسازی پوست
  • آموزش مانیکور (البته شما در این دوره کاشت یا طراحی ناخن را یاد نمی گیرید و تنها روش های مانیکور و پدیکور ناخن را می آموزید. برای یاد گرفتن کاشت ناخن به صورت حرفه ای و اصولی باید در دوره آموزش کاشت ناخن شرکت کنید.)

مراحل اخذ مدرک آرایش و پیرایش

همیشه قبل از شروع هر کاری بهتر است هدف خود را به درستی تعیین کنید و تمام مراحل و برنامه های لازم در جهت رسیدن به هدفتان را مشخص کنید. در این صورت می توانید در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و هزینه و انرژی، به خواسته خود دست پیدا کنید. از این رو، ما مراحل لازم برای دریافت مدرک آرایش و پیرایش را به صورت کلی برای شما بیان می کنیم.

۱. ثبت نام در یک آموزشگاه آرایشگری معتبر

شما برای راه اندازی سالن زیبایی خود گزینه دیگری برای انتخاب رشته آرایشگری ندارید. زیراتنها مدرک مورد قبول، مدرک فنی و حرفه ای آرایش و پیرایش است. بنابراین، باید به دنبال موسسه ای باشید که این رشته را به صورت کاملا حرفه ای و اصولی به شما آموزش بدهد. آموزشگاهی که در آن ثبت نام می کنید باید تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای باشد، در این زمینه تجربه کافی داشته باشد، با اساتید حرفه ای و با تجربه همکاری کند و به طور کلی بتواند شما را برای آزمون فنی حرفه ای و بازار کار آماده کند.

۲. تمرین و پشتکار

درست است که با شرکت در یک دوره آموزشی حرفه ای می توانید تمام تکنیک های لازم را بیاموزید. اما برای کسب تجربه و تسلط کامل به مهارت هایی که آموزش دیده اید، نیاز است که تمرین بیشتری داشته باشید. اگر دوره آموزش شما به پایان رسیده است، می توانید این تمرین ها را روی دوستان و اقوام خود به صورت رایگان انجام دهید.

۳. دریافت مدرک فنی حرفه ای

آموزشگاه هایی که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای فعالیت می کنند، پس از پایان دوره آموزشی شما را به جهت ثبت نام در آزمون به سازمان معرفی می کنند و تنها در این صورت است که می توانید در آزمون شرکت کنید. آزمون ها به دو صورت کتبی و عملی برگزار می شوند. آزمون کتبی که ۳۰ درصد نمره نهایی شما را تعیین می کند، هر ماه برگزار شده و زمان برگزاری آن از طریق سازمان فنی و حرفه ای تعیین می شود.

پس از کسب نمره قبولی در آزمون کتبی می توانید در آزمون عملی شرکت کنید. بخش عملی آزمون اهمیت بسیار زیادی دارد و شامل ۷۰ درصد نمره نهایی شما خواهد بود. پس از اینکه در هر دو مرحله نمره قبولی را کسب کردید، می توانید از طریق سایت سازمان و به صورت آنلاین گواهینامه مهارت خود را دریافت کنید.

3

دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران

اگر قصد راه اندازی سالن زیبایی خود را دارید و می خواهید در دوره آموزش آرایش و پیرایش شرکت کنید، دترلند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شماست. این آموزشگاه آرایشگری با سال ها تجربه درخشان در زمینه آموزش آرایشگری به شما این اطمینان را می دهد که دوره های آرایش و پیرایش را با بهترین سطح کیفی برگزار کرده و شما را برای کسب نمره قبولی در آزمون و شروع کسب و کار در بازار کار حرفه ای آماده کند.

دترلند در طی سال ها فعالیت خود توانسته است هنرجویان بسیاری را در رشته های مختلف آموزش داده و آن ها را به دنیای آرایشگری معرفی کند. از جمله مهم ترین رشته هایی که در این موسسه آموزشی تدریس می شود می توان به رشته پاکسازی پوست، اکستنشن مو و مژه، تاتو بدن، میکروبلیدینگ، کرم سازی، کار با تجهیزات تراپی مو،‌ لیفت مژه و ابرو، و بسیاری رشته های پرطرفدار و پولساز دیگر.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این آموزشگاه این است که تمام سرفصل های ارائه شده در دوره های آموزشی کاملا به روز و استاندارد بوده و توسط کارشناسان سازمان فنی و حرفه ای تعیین می شوند. بنابراین، شما با شرکت در این دوره ها با جدیدترین متدهای آرایشگری آشنا می شوید و می توانید نیاز افراد جامعه خود را برآورده کنید.

همچنین، اگر ساکن شهرستان یا شاغل هستید نگران نباشید. دترلند در روزهای تعطیل هم کلاس برگزار می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت در دوره ها شرکت کنید و در مسیر پیشرفت خود قدم بردارید.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت دترلند به آدرس Deterland.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up