1

بهترین ایمپلنت دندان برای ورزشکاران دندانپزشکی سریتا

شاید برای شما جالب باشد که برخی از مراجع‌کنندگان ما برای ایمپلنت دندان، ورزشکاران هستند که دچار آسیب‌دیدگی شدند و یک یا چند دندان خودشان را از دست داده‌اند. ورزش‌های سنگینی هستند که معمولا ورزشکاران دچار آسیب‌دیدگی‌های شدیدی می‌شوند مانند شکستگی دست، بینی و دندان. شکستن و افتادن دندان‌ها به ویژه دندان‌های جلوی فک، از نظر اجتماعی برای عموم مردم به خصوص ورزشکاران، سخت و عذاب‌آور است.

ایمپلنت دندان ورزشکاران یک گزینه عالی برای پر کردن جای خالی دندان است. البته انتخاب روش کاشت دندان به نظر پزشک معالج بستگی دارد زیرا یکی از نکات اساسی و مهم برای ایمپلنت، داشتن بستر مناسب است. توده استخوانی فک باید مقاوم باشد و بافت لثه عفونت نداشته باشد.

روش‌های ایمپلنت دندان در کلینیک سریتا

برخی از کاشت‌ها بدون جراحی انجام می‌شود و صرفا پایه دندان مصنوعی روی بافت لثه پانچ می‌شود. این روش ساده‌ترین روش کاشت دندان‌های مصنوعی است و درد و خون‌ریزی کم‌تری دارد و دوره نقاهت‌اش کوتاه است. گاهی نیاز به جراحی عمیق است که در این صورت دو حالت وجود دارد: یا یک پایه دایره‌ای شکل داخل استخوان فک قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: بهترین دندانپزشکان برای کاشت دندان

یا به صورت یک پایه پیچ مانند است. در هر دو حالت دوره نقاهت طولانی‌تر است و باید بیمار صبور باشد و دستورات بعد از جراحی را دقیق عمل کند تا پایه به گوشت و استخوان فک جوش بخورد. نکته بسیار بسیار مهم این است که بیمار طی دوره نقاهت به توصیه‌های پزشک معالج خود گوش کند. غذای سفت نخورد و از آب نمک و دهان شویه برای ضدعفونی کردن دندان‌هایش استفاده کند. چون طی این دوره ممکن است در اثر عدم رعایت مسائل بهداشتی محل جراحی عفونت کند.

دلایل بهتر نشدن درد ایمپلنت دندان

نکته دیگر این است که درد ایمپلنت دندان تا یک هفته کاملا طبیعی است اما به مرور و طی چند ماه، این درد باید کم‌تر و کم‌تر شود. اگر درد کاشت دندان بهتر نشود، ممکن است به چند دلیل باشد:

  • عدم رعایت دستورات پزشک
  • عفونت لثه
  • غذای سفت خوردن یا پس زدن ایمپلنت توسط بدن و جوش نخوردن پایه آن به استخوان فک که در صورت مراجعه مداوم به دندانپزشک، می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

البته اگر شما از همان ابتدا به یک کلینیک معتبر مانند کلینیک سریتا، مراجعه کنید که دارای پزشکان متبحر و باتجربه هستند، مطمئن باشید، هیچ‌کدام از این مشکلات را نخواهید داشت.

نکته مهم دیگر این است که یک ورزشکار بعد از  انجام ایمپلنت باید طی دوره نقاهت به خوبی استراحت کند و حتی از تمرین‌های سبک نیز پرهیز کند. متاسفانه برخی از ورزشکاران به دلیل این که می‌خواهند بدن خود را  آماده نگه دارند، چند روز بعد از انجام جراحی، شروع می‌کنند به تمرین و ورزش. نتیجه این صبور نبودن وعمل نکردن به دستورات پزشک، خون‌ریزی و درد شدید در محل جراحی و نهایتا عفونت است. با این کار مدت زمان نقاهت و همچنین هزینه درمان بیش‌تر خواهد شد.

همچنین طی دوره نقاهت باید طبق دستور پزشک از آنتی بیوتیک و مسکن استفاده کنید که خواب‌آور هستند برای همین بهتر است از هر نوع ورزش به ویژه ورزش‌هایی که با دستگاه هستند، اجتناب کنید.

طی این دوره حتی پیاده‌روی را هم کنار بگذراید زیرا حرکت پاها و بدن، هنگام راه رفتن ممکن است موجب درد در پایه دندان مصنوعی شود.

بعد از گذشت حدود یک هفته ابتدایی بعد از جراحی، می‌توانید شنا کنید به شرط این که داخل استخر از شناگر دیگری ضربه نخورید.

همچنین ورزش‌های آرامش‌بخشی مانند یوگا می‌تواند به حفظ تعادل بدن و کم‌تر شدن درد دندان کمک کند.

2

عمل کاشت دندان یک جراحی سنگین است و موجب ضعف بدنی می‌شود. توجه کنید حتما به تغذیه خود توجه کنید تا بدن نیروی از دست رفته خود را بازیابد. به خصوص اگر ورزشکار هستید و می‌خواهید به سرعت به کار خود برگردید.

و نکته آخر برای مراقبت‌های بعد از ایمپلنت این است که تا جایی که امکان دارد در دوره نقاهت از غذاهای سرد و خنک و مایعات استفاده کنید و کمپرس سرد در محل جراحی بگذارید.

رعایت این نکات برای ورزشکاران بسیار مهم‌تر است زیرا باید دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته باشند تا بتوانند به سرعت به میادین ورزشی و مسابقات برگردند.

یکی از خدمات کلینیک دندانپزشکی سریتا و مراکزی مانند آرکا، فروردین و دریای نور، مشاوره برای ورزشکاران و افرادی است که به دلیل این که در معرض دید عموم هستند یا مصاحبه می‌شوند و از آن‌ها عکس گرفته می‌شود، نیاز دارند دندان‌های مرتب و زیبا داشته باشند به ویژه این که افتخارآفرینان کشور و الگوی جوانان هستند.

آدرس، شماره تلفن‌ و آدرس‌های مجازی کلینیک سریتا

تارنما: drserita.com

پست الکترونیک: info@drserita.com

تماس: 02191009918

آدرس: تهران، پاسداران، بوستان نهم، ضلع جنوبی بیمارستان لبافی نژاد، پلاک 122، طبقه اول

 


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up