بهترین دکتر عمل اسلیو معده در تهران

عمل جراحی اسلیو معده یکی از روش‌های خوب لاغری می‌باشد. این نوع عمل برای چاقی شدید کاربرد دارد. اطلاعاتی قبل از عمل لازم است که فرد جراحی شونده باید آن‌ها را بداند. داشتن بیماری قبلی و همچنین یک جراح خوب از جمله این مواردند. همچنین مراقبت‌های بعد از عمل شامل یک تغذیه متعادل می‌تواند حفظ نتایج عمل را تضمین کند.

بهترین دکتر عمل اسلیو معده در تهران

عمل‌ های جراحی لاغری یکی از روش‌ های خوب برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب‌ اندام می‌باشد. فرد زمانی به‌ طرف استفاده از این روش‌ها می‌رود که روش‌های دارو درمانی، رژیم غذایی و ورزش مؤثر نباشند. این اعمال به دسته‌های مختلفی مانند بای پس معده، پیکرتراشی، اسلیو معده و … تقسیم بندی می‌شوند. هر روش جراحی مزایا و مخاطراتی را در بر دارد. فرد متقاضی عمل باید قبل از جراحی این مخاطرات را بشناسد. بعد از عمل نیز با انجام مراقب‌های لازم فرد جراحی شده می‌تواند دوره نقاهت را طی کند. نتیجه این امر رسیدن به کاهش وزن و لاغری می‌باشد.

1 4

چاقی و روش‌های غلبه بر آن

بیماری چاقی از جمله بیماری‌هایی است که امروزه افراد زیادی را درگیر کرده است. اما چاقی چیست؟ پیش از تعریف عمل اسلیو معده و چاقی باید به تعریف شاخص توده بدنی بپردازیم. به منظور آنالیز تناسب بدنی افراد از واحدی با نام شاخص توده بدنی (BMI ) استفاده می‌شود. شاخص توده بدنی از تقسیم وزن به کیلوگرم بر توان دو قد به متر به دست می‌آید. در نتیجه افرادی با عدد بین 20- 25 دارای وزن متعادل هستند. همچنین افراد دارای شاخص توده بدنی بین 25-30 دچار اضافه‌وزن می‌باشند. در آخر افراد با BMI   بالاتر از 30 افراد چاق نامیده می‌شوند. افرادی با شاخص توده بدنی 25 الی 35 از روش‌های غیر جراحی برای کاهش وزن و تناسب‌اندام بهره می‌گیرند. این روش‌ها شامل بالا بردن فعالیت بدنی، رعایت رژیم غذایی متعادل و گاها دارو درمانی می‌باشد. برای افرادی که BMI  بالاتر از 35 یعنی بی ام آی  بین 35 تا 45 دارند گاها روش‌های بالا کارا نیست.

چند دلیل برای این امر وجود دارد. اولاً بعد از تغذیه غیرمتعارف  طولانی معمولاً اندازه معده زیادی می‌شود. این حجم معده با روش‌های عادی کاهش وزن کوچک نمی‌شود . از این رو نیاز به روشی قدرتمند برای کم کردن حجم معده وجود دارد. همچنین فردی با شاخص توده بدنی بالاتر از 35 معمولاً با فعالیت بدنی بالا دچار مشکلات مفاصل و فشار زیاد روی آن‌ها می‌شود. برای رسیدن به این هدف شروع کار می‌تواند با عمل جراحی لاغری باشد . سپس افراد جراحی شده باید برای نگه داشتن وزن مناسب از فعالیت بدنی بالا بهره گیرند. یکی از عمل‌های لاغری مناسب و خوب عمل اسلیو معده می‌باشد.

عمل اسلیو معده

برای افراد متقاضی روش‌های جراحی فراوانی با شدت تهاجمی گوناگون وجود دارد. عمل اسلیو معده از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های جراحی لاغری با رویکرد تهاجمی است. در این روش بعد از انجام بیهوشی معده فرد برش داده می‌شود. سپس قسمت اعظم معده برداشته می‌شوند و باقیمانده لوله باریک شبیه موز است که به روده وصل می‌شود. در نتیجه معده و حجم آن کوچک می‌شود. پیامد کلی عمل کاهش نیاز به تغذیه زیاد و رسیدن زودتر به سیری می‌باشد. مزایای این عمل کارایی و پایا بودن نتایج آن می‌باشد . فرد جراحی شده با گذراندن دوره نقاهت می‌تواند با کاهش وزنی قابل توجه به زندگی اجتماعی خود برگردد. عمل اسلیو معده در کنار بای پس معده، پیکرتراشی و لاپاراسکوپی از روش‌های خوب لاغری است.

عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

مانند هر روش جراحی دیگر عمل جراحی اسلیو معده هم برای خود گروه هدفی دارد. اولین مورد را قبلاً در بالاتر شرح دادیم که افراد با درجه چاقی بالا هستند. در چاقی شدید، روش‌های متعارف لاغری جواب نمی‌دهد و نیاز به روش‌های کاراتری برای غلبه بر چاقی وجود دارد. همچنین زنانی که دوران بارداری خود را گذرانده‌اند  و نیازی به بارداری دوباره ندارند ، گزینه‌ای خوب می‌باشند. جدای از این افراد چاقی که نگران بیماری‌های زیر باشند می‌تواند از این عمل لاغری استفاده کنند:

  • بیماری‌های قلبی – عروقی
  • بالا بودن میزان فشار خون
  • بالا بودن میزان کلسترول خون
  • بروز آپنه انسدادی در هنگام خواب
  • ابتلا به دیابت نوع 2
  • بروز سکته (اعم از قلبی و مغزی)
  • سرطان
  • ناباروری ناشی از چاقی

عمل اسلیو معده مناسب چه افرادی نیست؟

همان‌طور که این روش جراحی گروه هدفی دارد، در مقابل افراد وجود دارند که شاید این روش جراحی گزینه‌ای خوب برای آن‌ها نباشد که موارد مختلفی را شامل می‌شود. دسته اول افرادی هستند که قصد بارداری دارند. بدیهی است که انجام عمل اسلیو با برش‌ها و مداخلات تهاجمی بالایی همراه هست .شاید نزدیک بودن فاصله این عمل جراحی و بارداری ریسک بارداری را بالا ببرد. نتیجه این امر به خطر انداختن جان مادر و جنین می‌باشد.

همچنین رژیم غذایی بعد از عمل شاید در ابتدا نتواند نیازهای یک باردار را تأمین کند. مورد بعدی افرادی با سابقه قبلی به ویژه در ناحیه معده می‌باشد. در این حالت هم ریسک عمل بالا می‌رود. بنابراین فرد متقاضی باید در زمینه سابقه قبلی اعمال جراحی معده خود به جراح اطلاع دهد. برآیند همفکری و مشورت می‌تواند منجر به گرفتن تصمیمی صحیح شود.  پس اگر تیتروار بخواهیم به این گروه‌های کمتر مناسب برای این جراحی بپردازیم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • زنان باردار
  • افراد با سابقه جراحی قبلی در ناحیه معده
  • افراد دارای واکنش‌های معده ( ریفلاکس)
  • افراد دارای درجات بسیار بالای چاقی: در این دسته افراد ممکن روش جراحی اسلیو معده به‌تنهایی کارا نباشد، از این رو می‌توان از عمل اسلیو در ترکیب با روش‌های دیگری نظیر لیپوساکشن، لاپاراسکوپی یا پیکرتراشی بهره برد.
  • افراد با عادت به پرخوری. بعد از این عمل نیاز است پرخوری به ویژه با سرعت بالا متوقف گردد. اگر این پدیده اجتناب ناپذیر و غیر قابل کنترل است، بهتر از روشی لاغری دیگری استفاده گردد. همچنین غلبه بر پرخوری (اعم از پرخوری عصبی یا بولیمیا یا پرخوری عادی می‌تواند راه‌حل خوبی برای این قضیه باشد).

2 4

تغذیه بعد از عمل اسلیو معده

انجام عمل اسلیو معده بسیار مهم است. اما موردی که شاید به همان اندازه اهمیت دارد مراقب‌های قبل و بعد از عمل جراحی می‌باشد. یکی از این مراقبت‌ها داشتن تغذیه‌ای سالم و متعادل می‌باشد. قبل و بعد از عمل نیاز به فرایند تغذیه‌ای است که فرد جراحی شده باید آن را رعایت کند. این تغذیه گام‌های زیر را در برمی‌گیرد:

قبل از عمل نیاز به رعایت دو هفته رژیم غذایی می‌باشد. هدف این رژیم لاغری و کوچک کردن اندازه کبد می‌باشد. کبد بزرگ می‌تواند باعث مخاطراتی در هنگام عمل شود. در این دو هفته این رژیم دارای مقادیر کمی از کربوهیدرات می‌باشد. از دو روز قبل از عمل فرد باید رژیم غذایی مایعی را رعایت کند که سرشار از پروتئین و مقادیر خیلی کم کربوهیدرات می‌باشد. همچنین باید از مصرف نوشیدنی‌های دارای گاز یا کافئین اجتناب کرد.

هفته اول بعد از عمل جراحی : در این بازه زمانی رژیم مایع و شفافی که در بالاتر گفته شد، استفاده می‌شود. هدف رعایت کردن این رژیم پیشگیری از بروز نشت معده ، انسداد روده، کم‌آبی بدن، اسهال یا یبوست می‌باشد. در این بازه زمانی  باید کافئین، نوشیدنی گازدار و شکر  استفاده نشوند.

هفته دوم بعد از عمل جراحی: خوردن این موارد در این دوران مفید می‌باشد:

  • غذاهای مغذی بدون قند
  • نوشیدنی‌های صبحانه فوری و البته بدون گاز و کافئین
  • مواد غذایی تهیه‌شده از پودر پروتئین
  • سوپ رقیق
  • شیر بدون شکر
  • پودینگ بدون قند و بدون چربی
  • ماست یخ‌زده فاقد قند، بستنی
  • ماست یونانی ساده فاقد چربی
  • آب‌میوه بدون پالپ و رقیق‌شده
  • غلات رقیق‌شده و گرم مانند خامه گندم یا بلغور جو دوسر

در این دوره اگرچه اشتها برمی‌گردد ولی این امر دلیلی برای خوردن غذاهای جامد نیست. رعایت اجتناب از خوردن مواد قندی، کافئینی یا دارای گاز و رژیم دارای مقادیر زیاد آب فرد را مهیای مرحله بعدی می‌کند.

هفته سوم بعد از عمل جراحی: غذاهای نرم و پوره شده و کم‌چرب، پروتئین بدون چربی، سبزی‌های غیر فیبری. همچنین کافئین، ادویه ، قد و غذاهای جامد استفاده نشود.

هفته چهارم بعد از عمل جراحی: در این مرحله می‌توان غذاهای جامد و البته نه پرچرب را اضافه کرد. همچنین از مصرف ماکارونی، سیب‌زمینی و برنج اجتناب گردد.

هفته پنجم به بعد: می‌توان از مواد غذایی جامد بهره گرفت. محدود کردن خوردن شیرینی و نوشابه نیز ضروری است. لازم به ذکر است که تا 3 ماه بعد از عمل جراحی نباید برنج استفاده شود.

مکمل درمانی: مکمل‌های مصرفی باید شامل مواد مغذی مانند آهن، پتاسیم، ویتامین B12 و B6، ویتامینD باشند. استفاده از این مکمل‌ها در سراسر عمر فرد توصیه می‌گردد.

3 4

هزینه عمل اسلیو معده

این روش جراحی هم به مانند دیگر روش‌ها هزینه‌های مختلفی را برای فرد متقاضی در بر دارد. این هزینه‌ها جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شوند که موارد زیر را در برمی‌گیرد:

  • مشاوره‌های قبل از عمل جراحی
  • هزینه عمل جراحی
  • هزینه بستری شدن در بیمارستان
  • هزینه خرید مکمل‌های دارویی

هزینه‌ های مشاوره و مکمل‌ های دارویی کم و در حد 1 الی 2 میلیون تومان است. قسمت عمده هزینه عمل اسلیو معده مربوط به بستری شدن قبل و بعد از عمل و خود عمل جراحی می‌باشد. مجموع این هزینه‌ها چیزی بین 50 الی 70 میلیون تومان می‌باشد.

چند عامل دخیل در هزینه جراحی نوع بیمارستان برای بستری شدن می‌باشد (دولتی یا خصوصی بودن)، پزشک جراح و دستمزد آن. پوشش بیمه تکمیلی یا اجتماعی یا نداشتن بیمه . این موارد در بالا یا پایین آمدن هزینه عمل جراحی اسلیو معده نقش مهمی دارند.

هزینه عمل اسلیو معده در تهران

طبیعی است که ممکن است هزینه بستری شدن در بیمارستان یا حتی اقامت در هتل برای مشاوره یا بستری شدن اضافه در بیمارستان به موارد بالا اضافه شود. معمولاً انجام این عمل در تهران کمی هزینه جراحی را بالا می‌برد. ولی با توجه به کارایی بالایی بیمارستان و پزشک جراح ارزش این هزینه را دارد.

بهترین دکتر عمل اسلیو معده در تهران

عمل جراحی اسلیو معده نیازمند برگزیدن جراحی توانمند است. حضور یک جراح ماهر سبب سهولت و ایمن بودن عمل و اطمینان خاطر فرد جراحی شده از مراحل عمل و نتایج متعاقب آن می‌شود. مسئولیت‌پذیری چه قبل و چه بعد از عمل وجه مهم دیگری از عمل لاغری اسلیو می‌باشد. یک پزشک بادانش و بااخلاق با حوصله و متانت می‌تواند اطلاعات لازم را به فرد متقاضی انتقال دهد.

با آگاهی از اطلاعات لازم و رعایت این نکات فرد جراحی شده می‌تواند  به‌خوبی از نتایج عمل لاغری بهره لازم را ببرد. در این زمینه پیشنهاد ما پزشک با دانش و توانمند، دکتر سید علیرضا آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان گزینه خوب برای انجام عمل جراحی لاغری است.

برای مشاوره و مشورت قبل از عمل می‌توان از نرم‌افزارهایی مختلفی بهره گرفت:

  • دکتر یاب برای مشاور و نوبت‌دهی آنلاین،
  • نرم افزار واتس آپ برای ارتباط مستقیم و
  • اینستاگرام دکتر آذر پیکان برای آشنایی با ایشان، فعالیت‌ها و نوع خدماتی ارائه شده

همچنین راه ارتباطی با ایشان از طریق شماره‌های زیر مکان پذیر می‌باشد:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد ، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
https://drazarpeikan.com


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up