بهترین رژیم پروتئین 7 روزه برای کاهش وزن

بهترین رژیم پروتئین 7 روزه برای کاهش وزن

همان طور که میدونید پروتئین برای ساختن و ترمیم بافت‌ها و همچنین تولید آنزیم‌ها، هورمون‌ها و سایر مواد شیمیایی بدن ضروریه. خیلی از افراد برای حفظ سلامت شون از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا پیروی میکنن. رژیم پروتئین شامل مصرف سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، گوشت بدون چربی، لوبیا و حبوبات، آجیل، دانه‌ها، لبنیات و روغن‌های سالم هستش. جالب اینجاست که این نوع رژیم برای کاهش وزن هم مناسبه. چرا؟

-مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. گنجاندن پروتئین در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها میتونه به شما کمک کنه احساس سیری و رضایت کنید.

word image 20431 2

-توده عضلانی بیشتری خواهید ساخت. یک بدن قوی در طول فعالیت های روزانه بهتر عمل میکنه و همچنین ماهیچه ها حتی در حالت استراحت کالری بیشتری نسبت به چربی میسوزونن.

-ممکنه با گرفتن این نوع رژیم تمایل بیشتری به انتخاب غذاهای سالم داشته باشید. به عنوان مثال، اگه ماهی میخورید، نه تنها از پروتئین ماهی بهره مند میشید، بلکه ویتامین ها و مواد مغذی هم دریافت میکنید.

-کالری سوزی رو افزایش میده: شما با مصرف پروتئین چند کالری اضافی میسوزونید. چون بدن شما برای جویدن و هضم غذا باید سخت تر کار کنه.

از شر چربی های سرسخت شکم خلاص میشید: تحقیقات نشون میده، تمرکز بر خوردن غذاهای مفید و پروتئین دار، به طور قابل توجهی سرعت متابولیسم بدن رو افزایش میده و در نتیجه چربی های شکم هم از بین میرن.

word image 20431 3

صفر تا صد رژیم پروتئین سبزیجات

متخصصان تغذیه مدام هشدار میدن که بدن روزانه به 35 درصد کالری پروتئین، 35 درصد کالری چربی و 45 درصد کالری کربوهیدرات نیاز داره. در غیر این صورت در معرض بیمارهای مختلفی قرار میگیریم. برای رژیم پروتئین، باید حداقل به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، کمی کمتر از 1 گرم پروتئین مصرف کنید. به عنوان مثال، اگه شما 68 کیلوگرم وزن دارید، باید حداقل 54 گرم پروتئین در روز بخورید. طرفداران رژیم‌ پروتئین بیان میکنن که این نوع رژیم زمان هضم افزایش میده و منجر به احساس سیری طولانی‌تر و دریافت کالری کمتر میشه. پس یه قلم و کاغذ بیارید و نکات زیر رو برای تنظیم یه رژیم پروتئینی یادداشت کنید.

  • گنجاندن پروتئین در هر وعده غذایی: در هر وعده‌های غذایی گوشت گاو بدون چربی و یا مرغ به همراه سالاد کاهو مصرف کنید.
  • نادیده گرفتن کربوهیدرات های فرآوری شده: به جای خوردن غلات تصفیه شده مثل برنج سفید، ماکارونی و نان، از غلات سبوس دار که سرشار از پروتئین هستن، مصرف کنید. میتونید ماکارونی رو با کدو سبز، هویج و یا گل کلم جایگزین کنید.
  • مصرف میان وعده های پروتئین: میان وعده های پر پروتئین مثل بادام، ماست یونانی، و پنیر رو برای زمانی که بین وعده های غذایی به شدت احساس گرسنگی میکنید، در دسترس داشته باشید.
  • روزتون با پروتئین شروع کنید: صبحانه دو عدد سفیده ی تخم مرغ و اسموتی های تهیه شده با پودر پروتئینی میل کنید.

شاید با خوندن مطالب وسوسه بشید که برای یه بار هم شده این نوع رژیم رو امتحان کنید. مطالب خیلی زیادی در وب سایت های مجله هومکا، دکتر کرمانی، از شنبه، فیتامین، دکتر پاسدار بیان شده و هر کدوم برنامه رژیم پروتئینی مخصوص به خودشون رو ارائه دادن. همیشه تخصصان تغذیه تأکید میکنن که برنامه رژیم‌های غذایی به طور یکسان برای همه تنظیم نمیشه. به عنوان مثال در رژیم پروتئینی، مقدار پروتئینی که باید بخورید به عوامل مختلفی از جمله سن، جنس، اندازه بدن و سطح فعالیت بستگی داره. گاهی اوقات با نظر نگرفتن یه سری نکات ساده و جزئی ممکنه سلامت خودتون رو به خطر بندازید. پیشنهاد میکنیم که در صورتی که قصد دارید برای کاهش وزن رژیم خاصی رو شروع کنید، قبلش با کارشناسان مجموعه (( های زیبا )) مشورت کنید. این مجموعه سالهاست که در زمینه انواع رژیم های لاغری فعالیت میکنن و خوشبختانه رضایت حداکثری از مشتریان رو دریافت کردن.

word image 20431 4

عوارض رژیم پروتئین

درسته که رژیم پروتئین به شما کمک میکنه تا عضلات لاغرتری داشته باشید اما پروتئین بیش از حد برای بدن یه سری عوارض منفی ایجاد میکنه. در ادامه چند علامت هشدار دهنده به شما میگیم که نشون میده مقدار زیادی پروتئین در روز مصرف کنید یا خیر.

  • احساس نفخ دارید

نفخ یک احساس بسیار ناراحت کننده در قسمت معده بدن شماست، جایی که ممکنه بخوایید دکمه های شلوارتون رو ببندید. نفخ میتونه به دلایل مختلفی مثل تند غذا خوردن، خوردن غذاهای محرک گاز یا حتی نوشیدن از طریق نی رخ بده. شاید تا الان نمیدونستید که این رژیم پروتئین هم میتونه عامل نفخ باشه. دلیلش اینه که در این نوع رژیم خیلی از فیبر استفاده نمیشه مثل میوه ها و سبزیجات یا غلات کامل و لوبیا. این کمبود فیبر هست که موجب ناراحتی معده و نفخ میشه.

  • ممکنه نفس شما بوی بدی بده

غذاهایی هستند که هرچقدر هم که بخورید، بوی بد دهان رو برای شما به ارمغان میارن. به گفته متخصصان تغذیه اگه کربوهیدرات‌ها رو به طور کامل حذف کنید یا فقط مقادیر کمی از آن‌ها در رژیم غذایی خود بگنجانید، وارد فرآیندی به نام کتوز میشید که بدن مجبوره از منابع ذخیره سازی برای تأمین انرژی استفاده کنه. اگر این اتفاق بیفته، نتیجه اینه که بوی عجیبی شبیه لاک ناخن از دهان شما خارج میشه.

  • مغز مثل همیشه تیز نیست

اگه کار فکری دارید، تعادل کربوهیدرات ها در رژیم غذایی شما مورد نیازه. چون در صورت کمبود کربوهیدرات مغزتون انرژی کافی نداره و در نتیجه قادر به تمرکز نیست. خوشبختانه، زمانی که به بدن و مغز کربوهیدرات بیشتری برای سوخت بدید، این میتونه به سرعت معکوس بشه. خیلی از متخصصان تغذیه پیشنهاد میکنن خوردن یک عدد میوه در بیشتر مواقع میتونه کمک کننده باشه.

  • به کلیه های خود آسیب میرسونید

کلیه های شما بخش حیاتی بدن هستن. اون ها مواد زائد و مایعات اضافی رو از بدن شما خارج میکنن و و تعادل سالمی از آب، املاح و مواد معدنی مانند سدیم، کلسیم، فسفر و پتاسیم رو در خون حفظ میکنن. مطالعات جدید نشون دادن که کسانی که زیاد پروتئین حیوانی مصرف میکنن، با افزایش تولید اسید اوریک در بدن، خطر ابتلا به سنگ کلیه هم افزایش میابد.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up