word image 9

روش های موثر برای از بین بردن لایه های مرده پوست بدن

در میان همه چیزهایی که می­تواند پوست شما را از صاف و درخشان جلوه دهد، پوست مرده در بالای لیست قرار دارد. به همین دلیل است که کارشناسان زیبایی بر پاکسازی آنها به روشی صحیح تاکید دارند. پنج مرحله آسان در این مقاله را دنبال کنید تا تمام پوست­های خشک و مرده را پاک کنید.

چه چیزی باعث تجمع پوست مرده می­شود؟

این کاملا طبیعی است که سلول های پوست به پایان عمر خود برسند. در واقع سلول های پوست فقط بین 40 تا 56 روز عمر می­کنند. آیا می­دانستید که در هر دقیقه چیزی بین 30 تا 40 هزار سلول پوست می­میرند! این چیز خوبی است زیرا به سلول های جوان اجازه می­دهد تا سطح پوست شما را دوباره پر کنند و پس از مدتی پوست شما به کلی تعویض شده است.

اما مشکلات زمانی شروع می‌شوند که سلول‌های مرده روی سطح پوست شما جمع می‌شوند و آن را به یک قبرستان سلولی کوچک تبدیل می‌کنند. سلول‌های پوستی که از بین رفته‌اند می‌توانند منافذ شما را مسدود کنند، که باعث ایجاد جوش‌ها و جوش‌های سرسیاهی می‌شود که برای همیشه شما را آزار می‌دهند. این جالب است که بدانید شما همواره یک لایه مرده از پوست نازک را با خود حمل می­کنید.

حتما بخوانید: بهترین روشهای درمان با سرکه سیب جوش صورت

چه چیزی باعث می­شود که سلول­های مرده پوست روی سطح بدن شما باقی بمانند؟ تعدادی از عوامل وجود دارد که می­تواند منجر به تجمع پوست مرده شود. در اینجا لیستی از متداول­ترین این عوامل آورده شده است.

1-افزایش سن

پیری عامل اصلی تجمع مرده پوست است. با افزایش سن، سلول­های پوست ما به سرعت بازسازی نمی­شوند، بنابراین طبیعی است که سلول­های مرده روی هم انباشته شوند. اگر واقعاً می‌خواهید با اثرات پیری مبارزه کنید، بهتر است تا از ماسک­های پاکسازی استفاده کنید. این ماسک­ها ممکن است نتوانند سلول­های مرده پوست را به طور کامل بیرون بکشند ، اما قطعا می­توانید اطمینان حاصل کنید که تمام سلول­های زنده پوست شما تا حد امکان آبرسانی شده­اند! پیشنهاد می­شود پس از ماسک از انواع لوسیون های بدن با قیمت مناسب استفاده کنید. این محصول به نرمی و رطوبت پوست کمک می­کند.

2-پوست خشک

خشکی پوست باعث می­شود سلول­های پوست با سرعت بیشتری نسبت به حالت عادی از بین بروند. این بدان معناست که اگر پوست خشکی دارید، احتمالاً مقدار زیادی پوست مرده روی سطح بدن شما وجود دارد. بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما نیز تجمع سلول‌های مرده را در بالای پوست آسان‌تر می‌کنند.

استفاده بیش از اندازه از تیغ هم می­تواند منجر به خشی پوست شود. در هنگام خرید این محصول به برند آن توجه کنید. بیک یک برند شناخته شده در تولید انواع ژیلت و محصولات بهداشتی است که می­توانید از طریق سایت نمایندگی بیک به تهیه محصولات مختلف از آن بپردازید.

3-عدم استفاده از اسکراب

لایه برداری نکردن یکی دیگر از دلایل اصلی تجمع پوست مرده است. از آنجایی که لایه برداری تمام سلول­های مرده را از بین می­برد، نادیده گرفتن این مرحله مهم مراقبت از پوست باعث می­شود لایه­ای ضخیم از پوست مرده باعث شود پوست نتواند به طور درست نفس بکشد.

4-فاکتورهای محیطی

هوامل محیطی در میزان تجمع پوست مرده روی بدن شما نقش دارد. این شامل همه چیز می­شود، از آب و هوای منطقه­ای که در آن زندگی می­کنید تا برف و باران و باد شدید. به احتمال زیاد، چندین مورد از این عوامل برای ایجاد لایه­ای از پوست مرده روی صورت شما کافی هستند اما لزومی ندارد که دقیقاً دلایل آن مشخص شود زیرا همه آنها به یک درمان نیاز دارند!

در ادامه این مراحل را برای از بین بردن و درمان این لایه ­ها بخوانید:

1) پوست خود را به آرامی تمیز کنید

اولین قدم برای پاکسازی پوست مرده فقط یک پاکسازی خوب و صحیح است. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای تمیز کردن پوست خود به درستی انجام دهید: پوست خود را با آب گرم (نه داغ!) بشویید.

به آرامی پاک کننده مناسب پوست خود را روی پوست بزنید. از نوک انگشتان خود استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که پوست خود را خیلی محکم فشار ندهید. این به ویژه برای صورت و گردن شما مهم است زیرا پوست شما در آن نواحی نازک­تر و ظریف­تر است. صورت خود را تمیز با آب ولرم بشویید. از یک حوله نرم برای خشک کردن پوست خود استفاده کنید.

تمیز کردن پوست شما از شر تمام کثیفی­ها و چربی­های اضافی روی سطح پوست خلاص می­کند. اکنون که یک پوست تمیز خوب برای کار دارید، برای مرحله دوم آماده هستید.

2) صورت خود را بخار کنید

word image 10

فوق العاده آرامش بخش است که با بخار پوست را تمیز کنید و هم برای پوست شما عالی است! بخار دادن صورت شما منافذ پوست را باز می­کند و سلول های مرده پوست روی صورت شما را از بین م­کشد. به همین دلیل است که این یک راه عالی برای آماده کردن پوست شما برای لایه برداری است!

دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حوله نرم را در آب داغ خیس کنید و بگذارید به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورتتان بماند. فقط مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد؛ این ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

در حالی که روش پارچه مرطوب ممکن است ساده­تر باشد، روش دوم کمی موثرتر است. به سادگی یک کاسه یا کتری بزرگ بردارید، آن را با آبی پر کنید و اجازه دهید روی شعله به جوش برسد، کاسه را روی میز یا میز قرار دهید و سپس، صورت خود را بالای آن بگیرید. اجازه دهید پوست شما حدود پنج دقیقه بخار بگیرد.

3) لایه برداری، لایه برداری، لایه برداری!

حالا برای رویداد اصلی: لایه برداری! این مرحله ای است که در آن شما در واقع تمام پوست های مرده را پاک می­کنید. چند راه مختلف برای لایه برداری وجود دارد.

لایه بردارهای فیزیکی: لایه بردارهای فیزیکی از یک جسم کوچک برای پاک کردن پوست مرده استفاده می­کنند. با لایه بردارهای فروشگاهی، این اشیاء بسیار متفاوت هستند. آنها ممکن است هر چیزی باشند، از قهوه یا شکر گرفته تا پودر برنج یا تکه­های ریز پوسته گردو. این ساینده­های کوچک به پاک کردن پوست مرده از روی بدن شما کمک می­کنند.

لایه بردارهای شیمیایی: همانطور که از نام آن پیداست، لایه بردارهای شیمیایی به جای اشیاء فیزیکی کوچک، از مواد شیمیایی برای خلاص شدن از شر سلول­های مرده پوست استفاده می­کنند. در حالی که کلمه “شیمیایی” ممکن است کمی ترسناک باشد، استفاده از این نوع لایه بردارها کاملا بی­خطر است.

“مواد شیمیایی” در این محصولات می­تواند چیزهایی مانند اسید سیتریک (اسید موجود در لیمو) یا اسید لاکتیک (اسید موجود در محصولات لبنی) باشد. برخی از متخصصان لایه‌بردارهای شیمیایی را به شما توصیه می‌کنند، زیرا اجسام ریز موجود در لایه‌بردارهای فیزیکی به طور بالقوه می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند.

لایه بردارهای خانگی: شما همچنین می­توانید اسکراب های لایه بردار خود را در خانه درست کنید! پوست مرده را با هر یک از این مواد اولیه خانگی پاک کنید: بلغور جو دوسر، جوش شیرین، نمک و موارد دیگر.

مهم نیست که کدام نوع لایه بردار را انتخاب می­کنید، فقط مطمئن شوید که با پوست خود ملایم باشید. هرگز نباید پوست خود را به شدت مالش دهید و فقط یک بار در هفته نیاز به لایه برداری دارید.

4) از ماسک صورت استفاده کنید

word image 11 بعد از اینکه تمام پوست مرده صورت خود را پاک کردید، برای یک ماسک صورت آماده هستید. تمام مواد طبیعی را که می‌توان برای ساخت یک ماسک‌های شگفت‌انگیز استفاده کرد، بررسی کنید:

  • آلوئه ورا
  • خیارها
  • ماست
  • بلغور جو دوسر
  • پاپایا
  • آووکادو

انواع مختلف ماسک صورت می­تواند به بهبود شرایط پوست شما کمک کند. مطمئن شوید که از ماسک صورت مناسب برای پوست خود استفاده می­کنید!

5) از مرطوب کننده ها استفاده کنید

آخرین مرحله در فرآیند از بین بردن پوست مرده استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت بالا است. این فقط برای اطمینان از این است که پوست شما هیدراته شود، که از مرگ زودرس سلول­های پوست و پیر شدن آن جلوگیری شود. البته، شما باید پند بار در روز صورت و بدن خود را مرطوب کنید تا از بروز خشکی و چروک جلوگیری شود.

فرقی ندارد در کدام قسمت بدن شما لایه­های مرده تجمع کرده باشند. کف پا، صورت یا آرنج را لایخ برداری کنید و با روغن­های مخصوص به بهبود آن کمک کنید.

نویسنده: سارااقبالی


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up