لغو محدودیت کرونا برای سفر به استانبول

از زمان شروع پاندمی کرونا، بسیاری از کشورها به منظور جلوگیری از ورود جهش‌های ناشناخته و شیوع بیشتر این ویروس برای مسافران و گردشگران محدودیت‌هایی را اعلام کردند. ترکیه نیز برای ورود به کشور محدودیت‌هایی را اعلام کرد که در طول دوران کرونا بارها تغییر داده شد.

رفتن به آنتالیا بعد از کرونا

در حال حاضر نیز که شرایط کرونایی در جهان وضعیت بسیار خوبی دارد، این شرایط برای سفر به ترکیه مجدد تغییر کرده و اکثر محدودیت‌ها لغو شده‌اند. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با تور استانبول یا تور آنتالیا علی‌بابا به راحتی بدون محدودیت کرونایی به این کشور زیبا سفر کنید. ما در این مقاله شرایط جدید و محدودیت‌های لغو شده برای سفر به ترکیه را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. پس اگر قصد سفر به این کشور توریستی را دارید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

لغو محدودیت‌ها برای سفر به ترکیه

کشور ترکیه همان‌طور که گفته شد همانند دیگر ملت‌ها به منظور حفظ ایمنی و سلامت مردمش در دوران کرونا محدودیت‌هایی را جهت ورود مسافران خارجی تعیین کرد. این محدودیت‌ها امروز که شرایط کرونایی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، توسط کشور ترکیه برداشته شده است. محدودیت‌های لغو شده کشور ترکیه شامل موارد زیر هستند:

  • عدم نیاز به ارائه تست منفی کرونا قبل از سفر
  • عدم نیاز به ارائه مدرک تزریق واکسن کرونا، به این معنی که چه واکسن زده باشید چه نه می‌توانید به ترکیه سفر کنید.
  • عدم نیاز به تهیه حس کد و اتصال به استانبول کارت
  • عدم نیاز به پر کردن فرم ورود به کشور ترکیه
  • عدم نیاز به استفاده از ماسک چه در اماکن باز و چه عمومی

لغو این محدودیت‌ها برای تمامی روش‌های سفر به ترکیه، اعم از زمینی و هوایی صدق می‌کند. بنابراین شما عزیزان می‌توانید به راحتی به ترکیه سفر کنید و دیگر هزینه‌های مازاد تست کرونا و … را نخواهید داشت. اما همچنان یک شرط و به نوعی محدودیت برای مسافران خارجی این کشور پابرجاست. آن هم استفاده از ماسک و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در اماکن سربسته است. زیرا در فضاهای سربسته هوا به خوبی جریان ندارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت احتیاط امری ضروری است.

با آنکه ورود هر گونه افشانه به درون هواپیما ممنوع است، اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ ایمنی همراه داشتن الکل و سایر ضدعفونی‌ها مجاز است. با این حال اگر قصد همراه داشتن الکل را دارید، حجم آن باید کم باشد. نکته مهم دیگری که در سفر به ترکیه باید بدانید، تغییر روزانه شرایط و محدودیت‌های ورود به این کشور است.

مقامات ترکیه در این باره اعلام کرده‌اند که لغو محدودیت‌ها با توجه به شرایط کنونی کرونا است. از این رو احتمال آنکه با تغییر وضعیت قوانین و محدودیت‌ها تغییر کنند، وجود دارد. بنابراین قبل از اقدام به خرید تور استانبول یا تور آنتالیا علی‌بابا حتما از طریق سایت آژانس آخرین اخبار در این زمینه را بررسی کنید.

محدودیت‌های بازگشت به ایران از ترکیه

همان‌طور که هر کشوری برای مسافران ورودی خود شرایطی در نظر گرفته، ایران نیز مقرراتی برای ورود به کشور دارد. بنابراین زمانی که به سفر می‌روید، باید علاوه بر شرایط و قوانین ورود به کشور مقصد، درباره قوانین کشور خود نیز اطلاعات کامل داشته باشید. با آنکه ترکیه تمامی محدودیت‌های ورود مسافران خارجی را لغو کرده اما ایران همچنان محدودیت‌هایی دارد که حتما باید آن‌ها را رعایت کنید. این شرایط شامل: تزریق دوزهای کامل واکسن کرونا (واکسن‌های مورد تایید کشور) و در صورت عدم تزریق واکسن، ارائه تست منفی کرونا (PCR) الزامی است. فرقی نمی‌کند از چه کشوری قصد بازگشت به ایران را دارید، برای ورود به کشور حتما یکی از مدارک ذکر شده طبق بخشنامه وزارت بهداشت ایران را باید همراه داشته باشید.

خرید تور استانبول و آنتالیا

برای خرید تور آنتالیا و استانبول از سایت معروف و معتبر علی‌بابا کافیست به آدرس وب سایت Alibaba.ir مراجعه کرده و بر روی قسمت تور در بالای صفحه کلیک کنید. با این کار به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید مبدا و مقصد، تاریخ رفت و برگشت و تعداد نفراتتان را مشخص کنید. سپس بر روی جستجو کلیک کنید.

همچنین می‌توانید از گزینه تورهای لحظه آخری نیز بهره‌مند شوید و هزینه کمتری را بپردازید. این تورها به دلیل تکمیل ظرفیت، با تخفیفات بسیار ویژه‌ای همراه هستند. به همین دلیل فرصتی بسیار خوب برای یک سفر ایده‌آل با کمترین هزینه ممکن را برای شما عزیزان فراهم می‌کنند. علاوه بر این در کل سایت علی‌بابا به دلیل قراردادی که با شرکت‌های گردشگری بسیاری دارد، قیمت بلیط و تورهای آن نسبت به سایر آژانس‌ها کمتر است.

word image 20815 3

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم و محدودیت‌های لغو شده برای سفر به کشور ترکیه را برای شما عزیزان به صورت کامل و جامع شرح دهیم. اما فراموش نکنید که قبل از اقدام به خرید بلیط یا تور قوانین و محدودیت‌های جدید را پیگیری کنید. زیرا همان‌طور که گفتیم این لغو محدودیت‌ها برای وضعیت کنونی کرونا در سطح جهان است و با شیوع مجدد این بیماری احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up