ریزش بعد از کاشت ابرو

آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

کاشت ابرو یک روش موثر دائمی و طبیعی برای داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت است. افرادی که به هر دلیل ابروهای خود را از دست داده یا به طور ژنتیکی ابروهای کم پشت دارند می‌توانند به جای استفاده از روش‌های موقت که می‌توانند عوارض هم داشته باشد از این روش استفاده کنند. اما این سوال برای اکثر افراد پیش می‌آید آیا کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

چه مدت بعد از کاشت ابروها شروع به ریزش میکنند؟

دو هفته یا نهایتا یک ماه بعد از کاشت، ابروها شروع به ریزش خواهند کرد. این ریزش طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید انجام درست و با دقت مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو است. این ریزش ممکن است تا شش ماه و حتی بیشتر هم ادامه داشته باشد. پس جای نگرانی نیست. اما اگر متوجه ریزش شدید یا مورد مشکوکی شدید می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.

چه مدت بعد از کاشت ابرو رویش مجدد موها شروع خواهد شد؟

از ماه چهارم  پس از ریزش ابروها شاهد رویش مجدد ابروهای ریخته شده خواهید بود. این رویش تا یک سال پس از کاشت ابرو ادامه خواهد داشت. یعنی ممکن است برخی ابروهای شما ریخته در حالی که برخی دیگر همچنان در حال رویش هستند. در نهایت پس از یک سال شما نتیجه کاشت ابروهای خود را خواهید دید.

مراقبتهای بعد از کاشت تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟

بستگی به نوع مراقبت‌ها دارد. برخی از مراقبت‌ها مختص دوران نقاهت است. برخی دیگر بهتر است تا چند ماه پس از کاشت نیز رعایت شود. برخی از مراقبت‌ها نیز بهتر است تا پایان عمر ادامه داشته باشد این مراقبت‌ها حتی برای افرادی که کاشت ابرو انجام نداده‌اند نیز می‌تواند باعث داشتن ابروهایی زیباتر شود.

برای مثال مصرف داروهای ضد درد، ضد عفونت، استفاده از پمادها، محدودیت در ورزش و … در دوران نقاهت بسیار مهم است.

مصرف مکمل‌های غذایی، عدم رنگ کردن ابروها و استفاده از مواد آرایشی مضر مانند مواد لیفت ابرو در ماه‌های اول از اهمیت بالایی برخوردار است.

تغذیه مناسب، اصلاح درست و مرتب، عدم استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی نامرغوب و رنگ کردن مداوم نیز باید همیشه رعایت شود.

در مقاله روش شستشوی ابرو بعد از کاشت از سایت کلینیک صدف می‌خوانیم : ” درصورتی که به خوبی ابروها را تمیز نکنید، ممکن است با بروز عفونت، جوش و شوره در ناحیه ابرو مواجه شوید. از طرفی شستشوی غیراصولی می‌تواند آسیب جدی به فولیکول‌های کاشته شده وارد کند و باعث ریزش آن‌ها شود. تا دو هفته بعد از کاشت ابرو، بهتر است با استفاده از محلول شستشوی صورت و اسپری، پوست خود را تمیز کنید. زیرا شستشوی صورت با فشار مستقیم آب یا مالیدن ابروها با دست باعث کنده شدن فولیکول‌های کاشته شده می‌شود. برای جلوگیری از خارش یا ایجاد زخم و عفونت در ناحیه ابرو از شامپوهای مناسب و پمادها یا نرم‌کننده‌های تجویز شده استفاده کنید.”

چه زمانی بعد از کاشت میتوان فهمید ابروها نیاز به ترمیم دارند؟

یک سال پس از کاشت ابروها شما شاهد نتیجه نهایی کاشت ابروی خود خواهید بود. پس بهتر است یک سال صبر کنید. اگر پس از یک سال 70 درصد از ابروهای کاشته شده دوباره رشد نکردند شما باید به ترمیم ابروهای خود فکر کنید. ترمیم می‌تواند با روش مزوتراپی یا کاشت دوباره در نواحی خالی انجام شود.

کاشت ابرو 1

آیا بعد از کاشت می‌توان ابروها را رنگ کرد؟

بله اما بهتر است زیاد ابروهای خود را رنگ نکنید زیرا رشد ابروهای کاشته شده زیاد است و باید به صورت مداوم رنگ کنید. در این صورت رنگ می‌تواند برای ابروهایتان مضر باشد.

در مقاله رنگ کردن ابرو بعد از کاشت می‌خوانیم : ” برای رنگ کردن ابروها برخی از منابع 1 تا 2 ماه بعد از کاشت ابرو را مناسب می‌دانند. اما ریسک اینکار بالا است. بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است بهبودی کامل در یک فرد با فردی دیگر متفاوت باشد به همین دلیل پیشنهاد ما این است یکسال صبر کنید. سپس ابروهای خود را رنگ بگذارید.

اما اگر از رنگ ابروهای خود راضی نیستید و ابروهای شما بسیار تیره یا بسیار روشن است بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.”

آیا رنگ آمیزی ابرو عوارض دارد؟

در مقاله‌از از سایت معتبر healthline می‌خوانیم : ” ون لیو خاطرنشان می کند ، بیشتر افرادی كه رنگ آمیزی ابرو را امتحان می كنند ، هیچ عارضه جانبی مضر را تجربه نمی كنند. هر نوع درمان یا محصولی که در نزدیکی چشم خود استفاده می کنید خطرات خود را به همراه دارد. هرگونه رنگ ساخته شده غیر مجاز ممکن است حاوی قیر یا ذغال باشد که ایمن محسوب نمی شود. البته اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در حال حاضر هیچ ماده افزودنی رنگی برای رنگ آمیزی ابرو را تأیید نمی کند. برخی از ایالت ها ، از جمله کالیفرنیا ، ارائه رنگ آمیزی ابرو در سالن ها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند

اگر در کشوری زندگی می کنید که رنگ آمیزی ابرو مجاز است ، می توانید با اطمینان از اینکه متخصص زیبایی از رنگ گیاهی یا حنا استفاده می کند ، به محافظت از چشم خود کمک کنید.

جمع بندی

بر اساس مطالب این مقاله مراقبت‌های پس از کاشت ابرو دقیقا پس از کاشت شروع شده و تا چند ماه نیز ادامه می‌باید. ریزش ابروها در ماه اول شروع شده و ممکن است در سال اول ادامه داشته باشد اما از ماه ششم به بعد شاهد رویش مجدد ابروها خواهید بود. پس از یکسال تمام ابروها رشد کرده و نتیجه نهایی را مشاهده خواهید کرد.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up