word image

بهترین روتین و محصولات مراقبت از پوست برای زنان بالای 40 سال

متخصصین پوست می­گویند به نظر می‌رسد پیری به‌دلیل شروع تغییرات هورمونی در دهه ۴۰ سالگی به طور ناگهانی ظاهر می‌شود. تولید استروژن در دوران پیش از یائسگی به آرامی کاهش می­یابد، که معمولاً از اواسط تا اواخر دهه 40 شروع می­شود، سپس با شروع یائسگی به سرعت کاهش می­یابد.

این تغییرات مربوط به پوست تا حد زیادی به دلیل نزدیک شدن به یائسگی است، سال‌های منتهی به یائسگی که در آن هورمون‌های استروژن شروع به کاهش می‌کنند، که باعث نازک‌تر شدن پوست و از دست دادن قابلیت ارتجاعی می‌شود. کاهش تولید کلاژن نیز یک عامل حتمی است. با استفاده از بعضی محصولات و رعایت روش­های خاص می­توانید این روند را کندتر کنید. با ما همراه باشید تا روش­های صحیح را برای بهبود شرایط پوست با شما درمیان بگذاریم.

آسیب شناسی و بهبود شرایط پوست

می­خواهید بدانید از دست دادن استروژن دقیقا با صورت شما چه می­کند؟

شما شاهد کاهش ضخامت کلی پوست، افزایش خشکی و خاصیت ارتجاعی کمتری خواهید بود که منجر به افتادگی پوست می­شود. در پوست پس از 30 سالگی، یک درصد کمتر کلاژن تولید می­شود و از دست دادن تدریجی چربی صورت هرساله اتفاق خواهد افتاد. اثرات تجمعی ناشی از چندین دهه آسیب خورشید و استرس اکسیداتیو، به صورت خطوط ریز ظاهر می­شود. مشکلات بافتی عمیق (مانند کاهش چربی و افتادگی) فقط در مطب پزشک قابل رسیدگی است؛ اما راه­های زیادی وجود دارد که می­توانیم پیری پوست را در خانه درمان کنیم.

حتما بخوانید: بهترین متخصصان پلاستیک و زیبایی

کرم ضد چروک

با تحلیل رفتن چربی پوست و از متوقف شدن تولید کلاژن انتظار می­رود پوست حالتی شل، نازک و چروک به خود بگیرد. این روند پیری برای تمام افراد رخ خواهد داد اما برای افراد مختلف در سنین مختلفی پیری پوست ظاهر خواهد شد. عواملی مانند سبک زندگی، رژیم غذایی و مشکلات هورمونی می­تواند در این روند تاثرگذار باشد اما روش­هایی هم برای کند شدن این روند پیشنهاد می­شود.

کرم­های ضدچروک برای کند شدن این روند موثر هستند و با تحریک پوست به تولید کلاژن می­توانند به کند شدن روند پیری کمک کنند. کرم ضد چروک در ایران با برندهای مختلفی به بازار محصولات مراقبت پوست عرضه شده است و به دلیل کارآمد بودن طرفداران بسیاری دارد. افراد زیادی از این کرم­ها برای پیش­گیری از چروک­های پوستی استفاده می­کنند.

کرم ضد لک

یکی دیگر از مشکلاتی که در میان خانم­های بالای 40 سال شایع است، لک­های قهوه­ای رنگ است. با بالا رفتن سن ایجاد این لکه­ها در تمام قسمت­های بدن امکان دارد. کسانی که می­خواهند همواره بدنی صاف و بدون لک داشته باشند، باید از کرم­های ضدلک استفاده کنند. کرم ضد لک سینره، پرودرما، درمالیفت و درماتیپیک برای استفاده مناسب به نظر می­رسند. کرم ضدلک در قیمت­های مختلف و با تنوع بالا در برند­های ایرانی، آمریکایی و فرانسوی موجود است و شما می­توانید باتوجه به ویژگی­هایی که از این کرم انتظار دارید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پاک کننده

پوست شما در سن 40 سالگی استحکام سابق را ندارد و نمی­توانید از شوینده­های سنگین برای آن استفاده کنید. نیاز به شستشوی مداوم برای پاکسازی چربی­ها همواره وجود دارد اما باید در انتخاب شوینده دقت لازم را داشته باشید. پوست شما چربی کمتری تولید می­کند پس شما نیاز به شوینده­ای ملایم دارید که بتواند پوست را متعادل کند. برای انتخاب شوینده می­توانید با مشورت پزشک متخصص یک محصول ملایم را انتخاب کنید.

سرم ها

word image 1

به روتین روزانه خود استفاده از یک سرم خاص را اضافه کنید. سرم آنتی اکسیدانی که حاوی ترکیبی از ویتامین C، ویتامین E، اسید فرولیک، رسوراترول و نیاسینامید باشد به محافظت در برابر توسعه رادیکال­های آزاد که باعث تخریب کلاژن می­شود، کمک می­کند. سرم­های چند کاره همچنین علائم پیری و آسیب مانند خطوط ریز و چین و چروک را درمان می­کند.

مرطوب کننده

در مرطوب کننده­ای که انتخاب می­کنید دنبال فرمولی باشید که حاوی مواد آبرسانی مانند سرامیدها، اسید هیالورونیک، اسکوالان و گلیسیرین باشد. این فرمول ها پوست را بازسازی کرده و در طول روز هیدراته بودن آن را حفظ می­کنند.

مرطوب کننده آخرین مرحله مهم برای بازسازی پوست و تقویت سد پوستی است. محصولی را انتخاب کنید که غنی از نرم‌کننده‌ها باشد و همچنین دارای مواد فعال برای ترمیم پوست باشد.

کرم چشم

کرم دور چشم را در روتین روزانه خود قرار دهید. این محصول به رفع تیرگی و پف صبحگاهی کمک می­کند. کرم دور چشم را برای درمان مشکلات پوستی اطراف چشم می­تواندی استفاده کنید و هم چنین به عنوان یک راه حل پیشگیرانه. توصیه می­شود در آستانه 30 سالگی درمان­های پیشگیران برای اطراف پشم را شروع کنید. این قسمت از پوست صورت ظریف­تر و حساس­تر از سایر قسمت­های صورت است و نیاز به مراقبت بیشتری خواهد داشت.

ضد آفتاب

word image 2

کرم ضد آفتاب یکی از مهمترین محصولات در مراقبت از پوست است که باید برای جلوگیری از مشکلات پوستی از آن استفاده کنید. اگر یک رژیم مراقبت از پوست خوب اما بدون ضد آفتاب داشته باشید و حتی از مواد معدنی مانند اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم استفاده کنید مطلقاً هیچ معنایی ندارد و شما بدن ضدآفتاب نمی­توانید جلوی آسیب به پوست را بگیرد. با مشورت دکتر یک ضدآفتاب مناسب برای پوست خود تهیه کنید تا در مقابل آسیب­های شدید پوست خود را بیمه کنید.

آرایش پاک کن

فراموش نکنید که شما به روتین مراقبت از پوست روزانه و شبانه همزمان احتیاج دارید. تیاز است تا تمام نکات را به دقت رعایت کنید تا پوست شما بهبودی حاصل کند. شما در روتین روزانه و شبانه به یک آرایش پاک کن قوی مانند میسلار واتر احتیاج دارید. این پاک کننده به خوبی آخرین ذراتی آرایش را هم پاک خواهد کرد و همچنین پوست را به خوبی مرطوب و آبرسانی می­کند.

ماسک

بر اساس نوع پوست خود، هفته ای یکبار ماسک صورت آبرسان یا شفاف کننده را انتخاب کنید. اولی برای انواع پوست های خشک که مستعد تحریک هستند و دومی برای پوست های چرب که با آکنه مقابله می­کنند عالی است.

فرمولی که انتخاب می­کنید نیز می­تواند بر اساس فصل متفاوت باشد. در طول زمستان، یک ماسک هفتگی آبرسان برای پوست­های خشکی که با کاهش دما و رطوبت، دچار خشکی شدید می­شود، عالی است.

 

روتین پوستی مورد نیازی یک خانم 40 ساله باید تا حد امکان غنی از ویتامین­ها و مواد معدنی باشد و از طرفی ترکیباتی که به تحریک کلاژن سازی کمک می­کنند برای شما عالی هستند.

نویسنده: سارااقبالی


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up