1 3

رازهای داشتن دندان های سفید و زیبا مثل سلبریتی ها!

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه‌های دندانپزشکی است که برخی افراد آن را با دندانپزشکی عمومی اشتباه می‌گیرند. دندانپزشکی زیبایی، خدمات گوناگونی ارائه می‌دهد که هر کدام تأثیر متفاوتی بر زیبایی دندان‌ها دارند. در ادامه با خدمات دندانپزشکی زیبایی و مراقبت‌های بعد از آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

اگر قصد دارید از این خدمات استفاده کنید، اما نمی‌دانید از کدام دندانپزشک کمک بگیرید، دکتر نوشین نصیری، انتخاب بسیار عالی خواهد بود. دکتر نصیری یکی از بهترین و با تجربه‌ترین دندانپزشک‌های ایران محسوب می‌شوند که مهارت زیادی در انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی دارند.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

از اسم دندانپزشکی زیبایی، می‌توان فهمید که این حرفه چه بوده و چه کابردهایی دارد. این شاخه از دندانپزشکی، بر بهبود ظاهر دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند تمرکز دارد. فعالیت‌های دندانپزشکی زیبایی بسیار گسترده و متنوع بوده و به کمک این شاخه از دندانپزشکی، می‌توان مشکلات دندانی زیادی را برطرف کرد.

کامپوزیت دندان ، روکش، لمینت، ایمپلنت، بلچینگ، ارتودنسی و اصلاح لثه از جمله فعالیت‌های مربوط به دندانپزشکی زیبایی است. دندانپزشکان زیبایی برای ورود به این حرفه، دوره‌های آموزشی گوناگونی را پشت سر می‌گذارند. انجام بیشتر فعالیت‌های مربوط به دندانپزشکی زیبایی، ضروری نیست. با این حال، بسیاری از افراد برای داشتن دندان و لبخندی زیبا، به سراغ اقدامات مربوط به حوزۀ دندانپزشکی زیبایی می‌روند.

در چه شرایطی دریافت خدمات دندانپزشکی زیبایی لازم است؟

اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید، دریافت خدمات دندانپزشکی زیبایی، انتخابی مناسبی خواهد بود. این شرایط عبارتند از:

  • اگر طی حادثه‌ای دندان‌های شما شکسته شده یا ترک خورده باشند، احتمالاً به کمک یک دندانپزشک زیبایی برای ترمیم دندان‌های خود احتیاج دارید.
  • شکاف‌ها یا فضاهای خالی بین دندان‌ها
  • تغییر رنگ و لکه دار شدن دندان‌ها
  • دندان‌هایی با حالت‌ غیر طبیعی و داشتن دندان‌هایی نامرتب
  • کج شدن دندان‌ها

خدمات زیبایی دندان ‌ها

فعالیت‌های مربوط به حوزۀ زیبایی بسیار گسترده است، بنابراین بهتر است، با همۀ آن‌ها آشنا شویم. باید به این نکته توجه داشت که برخی از این فعالیت‌ها علاوه بر جنبۀ زیبایی، جنبۀ ترمیمی نیز دارند و برای درمان نیز به کار برده می‌شوند. برای آشنایی با خدمات دندانپزشکی زیبایی می‌توانید با دریافت وقت مشاوره، به مطب دکتر نوشین نصیری مراجعه کرده و انواع خدمات زیبایی را دریافت نمایید.

در این بخش برخی از این خدمات زیبایی را بیان خواهیم کرد.

1. لمینت

لمینت یکی از محبوب‌ترین اقدامات مربوط به حوزۀ دندانپزشکی زیبایی است که طرفداران زیادی دارد. برای لمینت دندان‌ها، لایۀ نازکی که از سرامیک ساخته شده است روی دندان‌ها قرار می‌گیرد که علاوه بر استحکامی که به دندان‌ها می‌بخشد، موجب زیبایی و درخشش بیشتر دندان‌ها می‌شود.

قبل از قرار دادن لمینت‌ روی دندان‌ها، ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را کمی تراش داده و قالب گیری کند. سپس قالب گرفته شده را به لابراتواردندانپزشکی ارسال کند تا لمینت خواسته شده آماده شود. برای این کار به حدوداً یک هفته تا 10 روز زمان نیاز است.

از لمینت برای درمان بسیاری از مشکلات دندان مانند پریدگی لبه دندان، ساییده شدن، شکستگی و زرد شدن دندان استفاده می‌شود. با رعایت مراقبت‌های بعد از انجام لمینت، حدود10 الی 15 سال دوام می‌آورند. هرچه کیفیت موادی که برای ساخت لمینت‌ها استفاده شده است، بیشتر باشد، طول عمر لمینت‌ها نیز بیشترخواهد شد.

2 3

2. بلچینگ

یکی از پرمتقاضی‌ترین و ارزان‌ترین خدماتی که دندانپزشکی زیبایی ارائه می‌دهد، بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان‌هاست. برخی از فعالیت‌هایی که روزانه انجام می‌دهیم، می‌تواند موجب بد رنگی و زرد شدن دندان‌های ما شود. برای مثال، نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه، استفاده از زعفران در طبخ غذا، سیگار کشیدن یا مصرف از برخی داروها، باعث ایجاد لکه‌های کوچکی روی دندان‌ها می‌شود.

اگرچه می‌توان با استفاده از برخی خمیردندان‌ها یا سفیدکننده‌ها، چند درجه‌ای دندان‌ها را روشن‌تر کرد، اما باید بدانید که بلچنیگ دندان 8 برابر بیشتر، نسبت به استفاده از چنین موادی، بر روشن‌تر شدن دندان‌ها تأثیر دارد. شاید به نظر برسد که بلچینگ دندان فقط جنبۀ زیبایی دارد، اما برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، بلچینگ دندان‌ها، سلامت لثه‌ها نیز تاثیر مثبتی دارد.

3. جرم گیری دندان

جرم گیری دندان‌ها یکی دیگر از خدمات دندانپزشکی زیبایی است. مانند بلچینگ دندان، جرم گیری دندان نیز علاوه بر تأثیراتی که روی زیبایی دندان‌ها دارد، از بروز بیماری‌ لثه نیز جلوگیری می‌کند.

4. ایمپلنت

ایمپلنت دندان، یکی از خدماتی است که یک دندانپزشک زیبایی ارائه می‌دهد. ایمپلنت دیجیتال نیز برای جایگزینی دندان از دست رفته کاربرد دارد. ایمپلنت ماندگارتین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است.

5.کامپوزیت

یکی از روش‌های روکش کردن دندان، کامپوزیت است. روکش‌های کامپوزیت مانند لایه‌ای روی دندان قرار گرفته و برای درمان زرد شدن، پریدگی لبه دندان و ساییدگی دندان کاربرد دارند. کامپوزیت دندان‌ها  یکی از روش‌های اصلاح طرح لبخند نیز به شمار می‌رود. هزینۀ کامپوزیت کمتر از لیمنت دندان است، به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

3 3

مراقبت های بعد از خدمات زیبایی دندان

بعد از انجام انواع خدمات زیبایی دندان، باید خیلی بهتر و حساس‌تر از قبل، از دندان‌های خود مراقبت کنید.

  • بهتر است دندان‌های خود را با ظرافت بیشتری مسواک بزنید و از دندان‌ها به شکلی مراقبت کنید که فشار کمتری به آن‌ها وارد شود.
  • برای جلوگیری از تغییر رنگ مجدد دندان‌های خود، از نوشیدن بی‌رویۀ قهوه و چای بپرهیزید.
  • سیگار کشیدن یا نوشیدن نوشیدنی‌های الکی به دندان‌ها شما آسیب می‌رساند، پس بهتر است برای مراقبت بیشتر از دندان‌های خود از مصرف این مواد دوری کنید.
  • از دهانشویه‌های حاوی کلروهگزیدین بدون تجویز پزشک استفاده نکنید.
  • برخی از افراد عادت دارند دندان‌های خود را روی هم فشار دهند یا به اصطلاح دندان قروچه می‌کنند. دندان قروچه موجب آسیب رسیدن به ساختار دندان‌ها می‌شود. برای محافظت از دندان‌ها در برابر دندان قروچه، می‌توان از وسیله‌ای به نام نایت گارد استفاده کرد.

نات گارد دندان چیست و چکار می ‌کند؟

  • استفاده از نایت گارد یا (night guard teeth) در برابر دندان قروچه یا بروکسیم از دندان‌ها محافظت می‌کند. استفاده از نایت گارد مخصوصا برای افرادی که دندان قروچه دارند و از روش‌های دندانپزشکی همچون لمینت یا کامپوزیت دندان‌ها استفاده کرده‌اند، بسیار ضروری است.
  • افرادی که دندان‌های خود را لمینت یا کامپوزیت کرده‌اند، بیشتر از دیگران باید از دندان‌های خود مراقبت کنند، زیرا با کوچک‌ترین فشار ممکن است روکش آسیب ببیند. در چنین موقعیتی باکتری‌ها شانس بیشتری برای آسیب زدن به دندان‌ها دارند. نایت گارد می‌تواند انتخاب مناسبی برای چنین افرادی باشد تا از دندان‌های خود محافظت کنند.
  • استفاده از نایت گارد در درمان خر و پف نیز مؤثر است.
  • برخی افراد، علاوه بر اینکه در خواب از نایت گارد استفاده می‌کنند، هنگام ورزش کردن نیز از این وسیله استفاده می‌کنند.
  • افرادی که ارتودنسی دارند برای محافظت از ابزارهای ارتودنسی و بریس، از نایت گارد استفاده می‌کنند.
  • یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در کاشت ایمپلنت، ضربه دیدن ایمپلنت است که موجب لق شدن دندان‌ها می‌شود. بسیاری از دندانپزشکان برای محافظت از ایمپلنت‌ها، استفاده از نایت گارد را توصیه می‌کنند.

بررسی کلی

بعد از خواندن این مقاله، با بیشتر خدمات دندان پزشکی زیبایی آشنا شده‌اید. داشتن لبخندی زیبا می‌تواند بر روابط شما تأیر زیادی داشته باشد به طوری که راحت‌تر از قبل با دیگران ارتباط بگیرید. بنابراین بعد از تحقیق کافی می‌توانید برای انجام خدمات دندان پزشکی زیبایی اقدام کنید.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up