word image 6

روتین 5 مرحله ای برای مراقبت از دستان شما

ما قصد داریم مطمئن شویم دستان شما قوی و سالم هستند! دست‌ها با وجود اینکه یکی از پرکاربردترین قسمت‌های بدن ما هستند، در مراقبت از پوست یکی از نادیده‌گرفته‌ترین قسمت‌ها هستند. اگر می‌خواهیم دست‌هایمان به خوبی سایر قسمت‌های بدنمان به نظر برسد، یک روال صحیح مراقبت از دست ضروری است. از نکات ما برای یافتن بهترین راه برای مراقبت از دستان خود استفاده کنید.

عواملی تاثیرگذار در تعیین روال مراقبت از دست شما

1-رایج ترین عامل مراقبت از دست، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن است. این مواد شامل صابون‌های تند، ضدعفونی‌کننده‌های دست، و سایر ضدعفونی‌کننده‌ها هستند، به‌ویژه اگر در حال تمیز کردن خانه یا شستن دست‌هایتان بیش از حد معمول باشید. این مواد شیمیایی همچنین می­توانند شامل پاک کننده های معمولی خانگی مانند مایع ظرفشویی و مواد شوینده و همچنین داروهای موضعی یا خوراکی باشند که می­توانند عوارض جانبی بر روی پوست شما داشته باشند.

حتما بخوانید: بهترین جراح پلاستیک ایران

2-آب و هوا و محیط از عوامل دیگری هستند که در انتخاب روتین تاثیرگذارند. آفتاب، باد و رطوبت همگی در خشکی پوست و مراقبت از دست نقش دارند. حتی تغییرات جزئی دما، مانند بیرون رفتن از خانه به پیاده رو آفتابی، می­تواند روی پوست شما تأثیر بگذارد.

3-انتخاب سبک زندگی و فعالیت های روزانه شما عامل سوم را تشکیل می دهد. انتخاب های سبک زندگی شامل غذایی است که می خورید و همچنین عادات شخصی مانند خواب، مصرف الکل، مصرف سیگار، کاهش یا افزایش وزن و سطح استرس.

1-مرطوب کننده: چگونه ظاهر و احساس دستان خود را بهبود ببخشید

word image 7

دست­های شما یکی از مستعدترین مناطق پوست شما هستند، بنابراین پوست روی دست­ها تمایل دارد سلول­های آسیب دیده را سریعتر از بین ببرد. مرطوب کردن منظم به پوست اجازه ­دهد تا بافت نرم طبیعی خود را حفظ کند.

بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده­ها بعد از حمام، لایه برداری، شستن ظرف و قبل از خواب است. برای کسانی که دست‌هایشان خشک است، بهتر است هر بار که دست‌های خود را می‌شویید، آن را مرطوب کنید. یک کرم مرطوب کننده و نرم کننده پوست را در نزدیکی سینک خود قرار دهید تا به راحتی زمانی که هنوز دستتان مرطوب است برای کاهش خشکی از آن استفاده کنید و با جذب سریع دست مرطوب شود.

اگر دستان شما بیش از اندازه خشک شده برای مرطوب کردن آنها در طول شب، لوسیون یا کرم نرم کننده دست آبرسان را روی دست‌هایتان بمالید و یک شبه دستکش نخی بپوشید تا رطوبت آن برای چند ساعت حفظ شود.

2-سلامت ناخن­ها: اهمیت زیبایی ناخن­ها در روتین پوست دست

word image 8

بسیار مهم است ناخن­هایی مرتب و زیبا داشته باشید. ناخن­هایی بلند و آزاردهنده اکنون ترند نیست و کمتر کسی این کار را انجام می­دهد. در واقع مد و زیبایی هرچه بیشتر به سمت ساده سازی پیش می­رود. این موضوع در مورد ناخن­ها هم صادق است. استفاده از ابزار و دستگاه مانیکور برای سلامت ناخن­ها و زیبایی دست اهمیت دارد. روتین پوست دست با انجام ماهیانه مانیکور به زیبایی دستان شما کمک می­کند. در نهایت می­توانید از انواع لاک ژل برای زیباتر شدن ناخن­های خود استفاده کنید. لاک ژل بدون ایجاد آسیب به ناخن باعث زیباتر شدن آن خواهد شد.

3-شستن دست ها: دست های خود را به روش صحیح بشویید و خشک کنید

شستن دست ها یکی از مهم ترین بخش های روتین مراقبت از پوست شما است. بسته به برنامه روزانه شما، دستان شما ممکن است در معرض خاک، کثیفی و چربی قرار بگیرند که همگی می­توانند باعث تحریک یا خشکی پوست دست شوند. اولین چیزی که باید بدانید: برای جلوگیری از خشک شدن پوست از یک صابون ملایم یا مایع شستشوی دست مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.

برای آب از سرد یا ولرم استفاده کنید نه گرم. آب داغ بدون اینکه موثرتر از آب ولرم باشد، پوست شما را سریعتر خشک می­کند. به همین ترتیب، از گرمای طولانی مدت دوری کنید. به جای استفاده از خشک کن برای خشک کردن دست­ها، دست­های خود را به آرامی و با یک حوله نرم خشک کنید.

با درگیری جدید جهان به نام ویروس کرونا، ممکن است که بیشتر از قبل از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل پوست شما را خشک می‌کنند، بنابراین مهم است که دست‌هایتان را بعد از استفاده مرطوب کنید. هنگام استفاده از ضدعفونی کننده دست، بهتر است قبل از مرطوب کردن، صبر کنید تا دست هایتان کاملا خشک شوند، زیرا ژل مبتنی بر الکل می­تواند مرطوب کننده را دفع کند.

4-لایه برداری: لایه برداری ملایم دست برای از بین بردن پوست کدر و خشک

لایه‌برداری فرآیندی است که در آن سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند تا سلول‌های تازه پوست زیر آن نمایان شوند. از روش لایه برداری مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. اسکراب برای پوست­های چرب موثرتر است، در حالی که لایه بردارهای شیمیایی برای پوست های خشک یا حساس توصیه می­شود.

بهتر است دو بار در هفته دست­های خود را لایه برداری کنید، زیرا لایه برداری مکرر می­تواند پوست را تحریک کند و سلول های کاملا سالم پوست را زودتر از موعد از بین ببرد. اگر پوست حساس یا بریدگی‌های باز روی دست‌هایتان دارید، از لایه‌برداری خودداری کنید زیرا می‌تواند منجر به تحریک شود.

یکی از بخش‌هایی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، کرم‌های ضد آفتاب است. کرم ضد آفتاب یک گام کلیدی در محافظت از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و پیری زودرس است. هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به دستان خود ابتدا کرم مرطوب کننده بزنید و سپس ضد آفتاب بزنید. اگر تمام روز را بیرون می­گذرانید، حتماً هر 90 دقیقه و بعد از شستن دست ها، کرم ضد آفتاب را تجدید کنید. برای جلوگیری از تماس طولانی مدت با وسایل نظافتی، هنگام شستن ظروف، لباسشویی یا سایر کارهای خانه از دستکش استفاده کنید. در فصل زمستان دستان خود را بپوشانید تا از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید. رطوبت کم و دمای سرد اغلب به معنای رطوبت کمتر در هوا است که می­تواند منجر به خشکی و ترک خوردن دست شود.

نویسنده: سارااقبالی


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up