قرص ب کمپلکس چاق کننده است؟

folderریپورتاژ
comments3 دیدگاه

اکثریت ما بارها عبارت ب کمپلکس را شنیده ایم و تا حدودی با آن آشنایی داریم. ما در این مقاله قصد داریم ابتدا به معرفی قرص ب کمپلکس و فواید مصرف آن پرداخته ایم و به این سوال پاسخ داده ایم که آیا قرص ب کمپلکس چاق کننده است؟ با ما همراه باشید.

images 1658397331

قرص ب کمپلکس چیست؟

قرص ب کمپلکس به هشت مورد از ویتامین های سری B اشاره دارد که عبارتند از B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6 (پیریدوکسین)، B7 (بیوتین)، B9 (فولات)، و B12 (کوبالامین).

ویتامین‌های ب به‌ویژه در تولید انرژی، متابولیسم پروتئین و تقسیم سلولی نقش دارند. خوشبختانه بسیاری از افراد می‌توانند به راحتی نیازهای ویتامین B خود را از رژیم غذایی خود تامین کنند.

دریافت ویتامین‌های B اضافی فراتر از نیاز بدن هیچ فایده‌ای ندارد. زیرا ویتامین های B محلول در آب هستند یعنی بدن انسان قادر به ذخیره آن ها نیست و مقادیر اضافی از بدن دفع می شود.

افراد با رژیم های غذایی محدود، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های گوارشی، زنان باردار و افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند ممکن است به مکمل های ویتامین B نیاز پیدا کنند.

علائم کمبود ب کمپلکس چیست؟

در حالی که ویتامین های B با یکدیگر مرتبط اند، اما هر کدام ساختار و عملکرد منحصر به فرد خود را در بدن دارند. کمبود B-Complex باعث بروز علائم مختلفی از جمله اختلال در شناخت، بثورات پوستی، کم خونی و کاهش عملکرد سیستم ایمنی می شوند.

قرص ب کمپلکس چه فوایدی دارد؟

ویتامین ب کمپلکس فواید بسیاری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان استرس و اضطراب، میگرن و بهبود زخم ها دارند. اما قرص ب کمپلکس بیشتر برای کاهش علائم PMS (سندرم پیش از قاعدگی)، ریزش مو و چاقی در بین مردم شناخته شده است.

قرص های ب کمپلکس به ویژه قرص بیوتین باعث رشد مو می شود. جریان خون را به سمت پوست سر هدایت می کند و فولیکول مو را تقویت می کند.

ویتامین B12 و B6 موجود در قرص های ب کمپلکس به ایجاد سلول های جدید یا بازسازی سلول های مرده یا آسیب دیده پوست کمک می کند. بیشتر ویتامین‌های B کمپلکس به تغییر سلول‌های پوست و تولید کلاژن نیز کمک می‌کنند.

2 3

قرص ب کمپلکس چاق کننده است؟

مصرف قرص ب کمپلکس باعث افزایش وزن ناخواسته نمی شود. بلکه حتی برخی ویتامین های موجود در قرص ب کمپلکس به خصوص ویتامین B12 به کاهش وزن کمک می کند. متابولیسم را افزایش می دهد و از رسوب چربی ناخواسته جلوگیری می کند. متابولیسم سالم در نهایت به کاهش وزن کمک می کند.

سوالی که اغلب افراد دارند ارتباط قرص ب کمپلکس و چاقی است. باید بگوییم خوردن قرص های ب کمپلکس به صورت روزانه به شخص کمک می کند تا قدرت عضلانی و توده عضلانی بدن خود را بازیابی کند و این به معنای افزایش وزن نیست.

افرادی که علاقه مند به مصرف قرص های ب کمپلکس هستند اغلب اهدافی را مانند جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن ضعف جسمانی دنبال می کنند و از چاقی ناشی از مصرف ویتامین ها واهمه دارند.

بهتر است بدانیم به طور کلی ویتامین ها و به ویژه ویتامین های خانواده B موجب افزایش اشتها می شود و اگر شخص رژیم غذایی خود را همانند گذشته دنبال کند هرگز چاق نمی شود.

برای افرادی هم که کمی افزایش وزن و چاقی را می پسندد باید خاطرنشان کنیم که مصرف قرص ویتامین ب کمپلکس به تنهایی موجب چاقی نمی شود و این افراد باید رژیم غذایی پُرکالری را هم شروع کنند. قرص ب کمپلکس اشتهای این افراد را تحریک می کند و میل به غذا خوردن را در ایشان افزایش می دهد.

زمان مصرف قرص ب کمپلکس برای چاقی صورت

همان طور که در بالا گفتیم خوردن یک یا چند ویتامین به طور خاص موجب افزایش وزن و چاقی نمی شود. در همین راستا مصرف قرص ب کمپلکس تنها موجب چاقی صورت نمی شود و چاقی در کل بدن مشاهده می شود.

به منظور مصرف قرص ب کمپلکس برای چاقی صورت حتما باید ورزش و فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا تناسب اندام خود را حفظ کنید.

نحوه مصرف قرص ب کمپلکس

دوز ب کمپلکس به نیاز و وضعیت سلامتی شما بستگی دارد. معمولاً برای جلوگیری از عوارض مصرف بیش از حد باید آن را یک بار در روز مصرف کنید. با این حال، افرادی که کمبود شدید دارند به دوزهای متعدد ویتامین B مختلف نیاز دارند. بنابراین، توصیه می شود دوز تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.

می توانید قرص های ب کمپلکس را صبح ها مصرف کنید. این کار به شما کمک می کند تا در طول روز احساس انرژی بیشتری داشته باشید. علاوه براین مصرف B کمپلکس صبح زود توصیه می شود تا جذب آن به حداکثر برسد.

مقدار مصرف قرص ب کمپلکس در روز

حتما ترکیبات قرص ب کمپلکس را مطالعه کنید تا از نوع و میزان هر ماده مغذی مطلع شوید. سپس با مقدار توصیه شده روزانه مطابقت دهید.

برخی از ویتامین‌های B ممکن است با برخی داروها، از جمله داروهای ضد صرع، ضد تشنج‌ها، و متوترکسات تداخل داشته باشند.

گیاهخواران و وگان ها باید روزانه 250 میکروگرم ویتامین B12 مصرف کنند و گیاهخوارانی که تخم مرغ و لبنیات می خورند باید هر چند روز یکبار این مقدار را مصرف کنند.

زنان باردار می بایست روزانه حداقل 400 میکروگرم فولات به شکل اسید فولیک مصرف کنند.

عوارض قرص ب کمپلکس

قرص های ب کمپلکس به طور کلی شامل هر هشت ویتامین B هستند. با اینکه ویتامین‌های B محلول در آب هستند و در درازمدت در بدن جمع نمی شوند، مراقب باشید که دوز بیشتر مصرف نکنید.

تاکنون گزارشی درباره عوارض قرص ب کمپلکس منتشر نشده است. به طور کلی مسمومیت با ویتامین های B کمپلکس نادر است و در اثر مصرف بیش از حد مکمل ها (جدای از دریافت ویتامین ها از طریق رژیم غذایی) رخ می دهد.

  • مسمومیت اسید فولیک باعث آسیب به کلیه می شود یا کمبود احتمالی ویتامین B12 را پنهان کند.
  • مسمومیت نیاسین ممکن است باعث برافروختگی، خارش یا سوزن سوزن شدن پوست در صورت، بازوها، یا قفسه سینه، مسمومیت کبدی یا افزایش قند خون شود.
  • مسمومیت B6 می تواند به صورت آسیب عصبی یا ضایعات پوستی ظاهر شود.

قرص ب کمپلکس را از کجا بخریم؟

حال که از مزایای مصرف قرص ب کمپلکس آشنا شدید جهت خرید قرص ب کمپلکس توصیه میکنیم حتما از داروخانه ها اقدام به خرید کنید. البته با توجه به راه اندازی داروخانه های اینترنتی خرید از این داروخانه ها نیز هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ زمان بسیار به صرفه است. البته حتما باید داروخانه آنلاین مورد نظر مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو و همچنین وزات سمت (اینماد) را داشته باشد.

یکی از این داروخانه های اینترنتی معتبر داروخانه آنلاین داروبوم به نشانی سایت https://darooboom.com است. این داروخانه علاوه بر دارا بودن تمامی مجوزها دارای ویژگی های خاصی است. یکی از این ویژگی ها ارسال رایگان سفارشات به سراسر ایران است. همچنین متمایزترین ویژگی داروبوم پرداخت در محل برای تمام نقاط ایران است. به عبارتی شما با خرید محصول مورد نظر وجه سفارشاتان را بعد از دریافت سفارش درب منزل پرداخت می کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up