چه دستگاه هایی برای رفع سلولیت استفاده می شوند؟

اگر از دیدن سلولیت بر روی بدن خود رنج می برید، باید بدانید که تنها نیستید. تمایل ما به از بین بردن و یا حداقل کمرنگ شدن سلولیت ها، منجر به ظهور روش های درمانی زیادی شده است. با وجود تعداد زیاد روش های درمانی، پیدا کردن بهترین روش واقعاً سخت است. متخصصان پوست، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده اند. مطابق با این تحقیقات، برخی از این روش های درمانی باعث می شوند سلولیت ها حداقل برای مدتی کمتر به چشم بیایند.

word image 2

سلولیت چیست؟

سلولیت یک مشکل پوستی است که هرکسی ممکن است به آن دچار شود و یک شرایط کاملاً طبیعی و بی خطر است. سلولیت معمولاً روی ران ها، باسن و شکم ظاهر می شود که بر اثر تجمع رسوبات چربی در زیر پوست رخ می دهد و منجر به بروز فرورفتگی هایی روی سطح پوست می شود. از عواملی که سلولیت را تشدید می کنند، می توان به تغییرات هورمونی، ورزش نکردن و عدم انعطاف پذیری بدن اشاره کرد.

روش های زیادی از ورزش و ماساژ و استفاده از قهوه گرفته تا درمان های لیزری و میکرودرم و استفاده از کرم های مختلف برای درمان سلولیت (https://riyahi.doctor/4092) مورد استفاده قرار می گیرند. درمان هایی که برای کاهش ظاهر سلولیت انجام می شوند، برای کسانی که بیماری قلبی دارند، مناسب نیستند. تمام این درمان ها باید به صورت روزانه و یا حداقل دوبار در هفته انجام شوند تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند. استمرار و پیگیری، کلید موفقیت این درمان هاست، در غیر این صورت، هیچ یک از این ابزارها یا محصولات، تفاوت چندانی در ظاهر سلولیت ها ایجاد نمی کنند. به منظور درمان صحیح سلولیت، خون کافی باید در محل آن جریان پیدا کند تا رسوبات چربی به حرکت درآیند و جا به جا شوند.

word image 3

چه چیزی باعث ایجاد سلولیت می شود؟

سلولیت بر اثر انباشته شدن چربی در زیر پوست ایجاد می شود. برخی از خانم ها، بیشتر از دیگران مستعد سلولیت هستند. مقدار سلولیت و ظاهر آنها به ژن ها، درصد چربی بدن و سن بستگی دارد. ضخامت پوست نیز بر ظاهر سلولیت تأثیر دارد. افراد با تمام انواع بدن ها و وزن ها می توانند به سلولیت دچار شوند. توزیع چربی در بدن زنان نسبت به مردان واضح تر است. فیبرهای کلاژن بین پوست و عضله، چربی زیرپوست را به چند قسمت تقسیم می کنند. با بالا رفتن سن، پوست نازک تر می شود و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، بنابراین سلولیت واضح تر دیده می شود. این امر باعث نمایان شدن بافت های همبند در زیر پوست می شود.

سلولیت ممکن است بر اثر موارد زیر ایجاد شود:

  • هورمون ها
  • تغذیه ضعیف
  • سبک زندگی ناسالم
  • سموم انباشته شده
  • ژنتیک
  • افزایش وزن
  • بی تحرکی
  • بارداری

بهترین دستگاه ها برای درمان سلولیت

لیزردرمانی

برای درمان سلولیت، از انواع مختلف درمان های لیزری استفاده می شود. در طول یک لیزردرمانی کم تهاجمی به نام سلولاز، یک فیبر لیزری ریز به زیر پوست وارد می شود. زمانی که لیزر روشن می شود، انرژی آن، نوارهای فیبری سخت زیر پوست را می شکند. این نوارهای فیبری باعث دیده شدن سلولیت ها می شوند. این درمان همچنین می تواند ضخامت پوست را بیشتر کند. اغلب اوقات پوست در محل تشکیل سلولیت، نازک می شود. ضخیم کردن پوست می تواند به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند.

دستگاه آزاد سازی دقیق بافت به کمک خلأ

این روش درمانی نیز نوارهای فیبری سختی که باعث دیده شدن سلولیت می شوند را می شکند. متخصص پوست در طول این روش، از دستگاهی استفاده می کند که تیغه های کوچک آن، نوارهای سخت را می بُرد. پس از بریده شدن نوارهای فیبری، بافت به طرف بالا حرکت می کند تا پوست فرورفته را پر کند.

دستگاه اولتراساوند

اولتراساوند، یک روش غیرتهاجمی است که از امواج صوتی برای مورد هدف قرار دادن و از بین بردن چربی شکم و ران ها استفاده می کند. مشاهده نتیجه، دو یا سه ماه طول می کشد. توصیه می شود که روش سونوگرافی را در کنار یک روش درمان سلولیت دیگر امتحان کنید.

موج درمانی اکوستیک

این درمان برای کاهش سلولیت طراحی شده است که با به ارتعاش درآوردن بافت همبند در نقاطی از بدن که مستعد سلولیت هستند، عمل می کند. این کار به تحریک و افزایش تولید کلاژن کمک می کند و ظاهر، بافت و قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

درمان های غیرلیزری

بسیاری از روش های درمانی از انرژی امواج رادیویی (RF)، نور مادون قرمز یا پالس های شعاعی برای حرارت دادن به پوست، تحریک تولید کلاژن و کاهش سلولیت استفاده می کنند. برخی از این روش های درمانی به کاهش چربی و یا شل کردن سپتوم های فیبری کمک می کنند و باعث صاف تر شدن پوست می شوند. درمان هایی که در حال حاضر توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده اند، عبارتند از:

  • VelaShape (نور مادون قرمز و امواج رادیویی)
  • Venus Freeze (میدان الکترومغناطیسی پالسی و امواج رادیویی)
  • ThermiSmooth Body (امواج رادیویی)
  • Zimmer Z Wave (درمان پالس شعاعی)

درمان های سلولیت مبتنی بر انرژی، از طریق پوست انجام می شوند، بنابراین غیرتهاجمی هستند و معمولاً دوران نقاهتی ندارند. گرچه، برای کسب نتایج بهینه توصیه می شود مجموعه ای از این روش ها با هم امتحان شوند. علاوه بر این، نتایج موقتی هستند و برای ماندگاری نتایج باید هر چند ماه یک بار این درمان ها را تکرار کنید.

word image 4

به متخصص پوست مراجعه کنید

پیش از انجام هر گونه عمل زیبایی (و نه لزوماً عمل پزشکی)، همیشه بهترین راه مشورت با پزشکی است که با این شرایط و درمان آن آشناست. نتایج، بستگی به مهارت و تجربه ی فردی دارد که درمان را انجام می دهد. متخصصان پوست، افرادی هستند که با پوست و هر آنچه زیر آن است آشنایی دارند. متخصص پوستی که درمان پوست شما را انجام می دهد می تواند در انتخاب بهترین و مؤثرترین روش به شما کمک کند و به سؤالات شما پاسخ دهد.

دکتر نابت تاجمیر ریاحی، متخصص پوست، مو و زیبایی (riyahi.doctor)

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

آدرس: تهران، ولنجک، خیابان ساسان شمالی، بین سیزدهم و پانزدهم، پلاک ۳۳ ، واحد ۲۱


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up