مشاوره

مشاوره زناشویی و بازگشت عشق

هنگامی که رابطه عاطفی در ازدواج، رو به سردی می گراید، علاوه بر پیدایش اختلافات زیاد، منجر به دور شدن دو طرف از یکدیگر و حتی جدایی خواهد شد. بر همین اساس بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای بازگشت رابطه عاطفی میان خود و طرف مقابل هستند.

اما هر روشی برای برگرداندن عشق به زندگی مشترک، عملکرد مطلوب را نخواهد داشت و این امر مستلزم آگاهی و اخذ راه‌حل مناسب با توجه به اختلافات میان دو طرف است.

نکته مهم در بازگشت عشق، تلاش هر دو نفر برای دستیابی به آن است. در رابطه‌ای که صرفاً یک نفر خواهان بازگشت مجدد آن باشد، نمی توان شاهد پیشرفت بود. ضمن آنکه رابطه یک طرفه نتیجه ای نیز نخواهد داشت.

همچنین باید توجه کرد که یکی از گزینه‌ های مناسب هنگام اختلاف میان زوجین خصوصاً در مواقعی که روابط عاطفی میان دو طرف از بین رفته است، بهره گیری از روانشناس و مشاوره زناشویی تلفنی یا حضوری برای بازگشت عشق می باشد.

اما به صورت کلی سوالی که شاید برای بسیاری از زوجینی که دچار اختلاف و عدم رابطه عاطفی شده اند مطرح می‌شود، بایدها و نباید در بازگرداندن عشق است.
زیرا در برخی موارد، فرد برای بازگرداندن روابط عاطفی میان خود و شریک زندگی اش، دست به اقداماتی می‌زند که نه تنها باعث این امر نشده بلکه به اختلافات قبلی نیز بیشتر دامن خواهد زد.

 راهکارهای بازگشت عشق

اکثر افراد هنگام ازدواج و شروع رابطه عاطفی، استرس و نگرانی های زیادی دارند. اما مسئله مهمتر آن است که بتوان پس از شروع رابطه، عشق و عاطفه را میان یکدیگر ثابت نگه داشت که این امر مستلزم آموزش و مهارت در نحوه صحیح روابط زوجین و ابراز علاقه و عشق است.

با این حال در برخی موارد شاهد شکست روابط عاطفی میان دو طرف هستیم که می تواند منجر به جدایی آنها شود. اما در این شرایط چه باید کرد؟ باید ها و نباید ها برای بازگشت عشق چیست؟

مشاوره

در مقابل خواسته های یکدیگر معقولانه رفتار کنید

برای بعضی افراد، جدایی و فاصله ایجاد شده با معشوق دشوار بوده و حاضرند برای برگرداندن رابطه عاطفی و عشق خود، دست به هر کاری بزنند.

انجام بی چون و چرای خواسته‌های طرف مقابل، کاری اشتباه در برگرداندن عشق است. در حقیقت این امر، راه حلی موقت بوده و در صورت برقراری مجدد رابطه و شکل گیری آن، اختلافات دوباره از سر گرفته می‌شود.

زیرا در روابطی که یک نفر حکم برده را داشته و تنها خواسته‌های طرف مقابل را تامین می‌کند، پایداری وجود نخواهد داشت. در رابطه سالم، هر دو طرف، نیازهای یکدیگر را رفع کرده و بدین ترتیب منجر به ثبات زندگی و رابطه خود می ‌شوند.

عدم برانگیختن احساس ترحم در طرف مقابل

یکی از اشتباهات رایجی که برای بازگشت عشق انجام می‌دهیم، ایجاد حس ترحم در طرف مقابل با نشان دادن ضعف و ناامیدی در خود است. این امر که بخواهیم با نشان دادن ناخوشی، افسردگی، ضعف و… در خود باعث ترحم طرف مقابل شده و به این نحو او را به رابطه بازگردانیم، عملی مخرب برای بازیابی مجدد رابطه می باشد.

زیرا رابطه ای که با ترحم صورت بگیرد، صادقانه نبوده و از استحکام لازم برخوردار نیست. بازگشت به رابطه از سر دلسوزی و ترحم تنها برای مدتی ماندگار خواهد بود و دوامی نمی یابد.

در بیان احساسات خود افراط نکنید

هر عملی که به صورت افراط گونه انجام شود، جذابیت خود را به مرور زمان از دست داده و به مسئله‌ای عادی بدل خواهد شد. این امر در بیان احساسات نیز صادق است.

هنگامی که برای بازگرداندن رابطه عاطفی خود به طور مدام و پیوسته، احساسات خود را به طرف مقابل بگویید، مثلاً دائم به او بگویید که دوستت دارم و یا با دادن پیامک های مکرر و یا تماس های تلفنی و حتی حضوری، احساسات خود را به طور پیوسته بیان کنید، بیشتر باعث دور شدن طرف مقابل از خود خواهید شد.

تنها بیان احساسات باعث حل شدن اختلافات میان شما و شریک زندگیتان نخواهد شد. برای بازگشت عشق باید از روش های اصولی استفاده کرده و در وهله اول به دنبال روش های موثر برای درک متقابل از یکدیگر و حل کردن مشکلات باشید.

زناشویی

جنبه های مختلف رابطه خود را تقویت کنید

اگر برای بازگشت روابط عاطفی خود، گدایی محبت کنید و خواستار توجه طرف مقابل باشید، مطمئناً در رابطه خود شکست خواهید خورد. در یک رابطه سالم، جنبه‌های مختلف باید در نظر گرفته شده و به آنها توجه شود.

ازجمله رابطه زناشویی رضایت بخش، درک متقابل، تعهد و وفاداری، رابطه دوستانه و … نکته مهم آن است که برای استحکام روابط میان زوجین، باید رابطه زناشویی سالمی نیز میان آنها وجود داشته باشد.

بنابراین به طور کلی باید تمامی ابعاد یک رابطه را برای بازگشت مجدد عشق و شروعی دوباره در نظر گرفته و در صدد رفع اختلافات و ضعف‌ های آن برآیید.

با یکدیگر صحبت کنید

یکی از موارد مهم برای داشتن رابطه سالم میان زوجین، حل مسائل از طریق گفت‌ وگو است. باید با شریک زندگی خود صادق و روراست باشید. باید بتوانید هنگام بروز اختلاف با یکدیگر به راحتی صحبت کرده و مشکلات را به هم گوشزد کنید و برای رفع آن تلاش نمایید.
عدم صحبت کردن و بیان دیدگاه‌ها و عقاید و نیز عدم بیان ناراحتی خود، در طرف مقابل ایجاد شک و شبهه کرده و نهایتاً منجر به سوء تفاهم، سردی رابطه و فاصله از یکدیگر می‌شود. بی‌توجهی به ناراحتی و خواسته های یکدیگر و عدم وجود گفتگوی سالم میان زوجین، روابط آنها را به سردی سوق خواهد داد.

بررسی عوامل ایجاد کننده اختلاف

یکی از نکات مهم برای بازگشت عشق، بررسی و رفع عوامل ایجادکننده اختلاف میان دو طرف است. برای این مسئله باید به طور دقیق و موشکافانه، رابطه خود را زیر ذره‌بین قرار داده و عواملی که باعث دوری شما از شریک زندگیتان شده را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کنید.

در بسیاری از موارد، برای این کار و رسیدن به نتیجه مطلوب، تلاش هر دو طرف لازم می باشد. ضمن آنکه برای شناخت بیشتر این عوامل، در اکثر موارد نیاز به مشاوره  زناشویی وجود دارد تا به طور صحیح، موارد اصولی میان زوجین بررسی و انجام شود.

در بیشتر اختلافات، هر کدام از زوجین، طرف مقابل را در بروز شکست عشقی میان یکدیگر، مقصر دانسته و این حالت نه تنها منجر به شناخت و رفع مشکلات نمی شود، بلکه اختلافات را نیز بیشتر می کند.

به همین جهت با کمک مشاوره زناشویی، بررسی اختلافات بدون نشانه رفتن اتهام سمت یک نفر و با ایجاد تفاهم و درک متقابل و شناخت و حل ریشه‌ای مشکلات، صورت گرفته که نهایتا منجر به بازگشت عشق و از سرگیری مجدد روابط عاطفی به صورت پایدار خواهد شد.

بدین ترتیب بهتر است علائم سردی روابط عاطفی را جدی گرفته و و در صدد رفع مشکلات و اختلافات برآمده و برای بازگشت عشقی پایدار از مشاوره زناشویی کمک بگیرید. بی توجهی به طرف مقابل و اختلافات به وجود آمده تنها باعث دور شدن از یکدیگر شده که به مرور زمان منجر به جدایی خواهد شد.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

link
ریپورتاژزناشوییهورمون عشق

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up