word image 21

چند قدم آسان برای آرایش چشم به شکل حرفه ای

آرایش کردن برای پوشاندن نقاط ضعف صورت و پررنگ کردن نقاط قوت است. آرایش چشم هم باید متناسب با فرم چشم انجام شود تا زیبایی­های چشم به خوبی نمایان شود و نقاط ­ضعف آن پوشانده شود و همه‌ی افراد نمی‌توانند از یک نوع آرایش استفاده کنند. فرم چشم‌ها مختلف است بنابراین برای آن که آرایش حرفه‌ای چشم انجام دهیم ابتدا باید فرم چشمانمان را به خوبی بشناسیم. در ادامه به شما‌ آموزش می‌دهیم که چگونه متناسب با فرم چشم‌تان به بهترین شکل آرایش کنید.

آرایش برای چشم­های گرد

اگر چشم­های گردی دارید برای آنکه به بهترین شکل بتوانید فرم چشم­های خود را تغییر دهید باید از خط چشم استفاده کنید. سعی کنید همیشه قبل از اینکه آرایش چشم انجام دهید زیرسازی کنید. برای آنکه جلوه آرایش چشمتان بیشتر باشد بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و محو کردن ایرادات اطراف چشم کانسیلر را به قسمت‌های مورد نظر بزنید و با یک پد مخصوص محو کنید. می‌توانید از انواع کانسیلرهای مایع یا استیکی برند تارت و شون استفاده کنید. بهترین نوع خط‌چشمی که می‌توانید از آن استفاده کنید خط‌چشم های ژله‌ای هستند که با استفاده از براش های کوچک کشیده می‌شوند. این خط­چشم درصد خطا را کاهش می‌دهند و استفاده از آنها راحت‌تر از سایر خط‌چشم ها است.

خط‌چشم را از ابتدای قسمت داخلی چشم به صورت خیلی کمرنگ و با براش نازک بکشید و از میانه چشم به سمت انتها بروید. هرچه از میانه چشم به سمت انتها حرکت می‌کنید سعی کنید تا با فاصله گرفتن از قسمت رویش مژه ضخامت خط‌چشم بیشتر شود.

می­توانید خط چشم را تا قسمت استخوان چشم امتداد دهید تا چشمانتان کشیده تر به نظر برسد و از حالت گرد بودن خارج شود. برای بهتر شدن حالت خط چشم از یک سایه نود مانند کرم یا قهوه‌ای روشن در قسمت استخوان بالای چشم و قسمت زیرین چشم استفاده کنید.

درصورتی که می­خواهید از مژه مصنوعی استفاده کنید توجه داشته باشید که مژه مناسب چشمان گرد مژه­هایی هستند که قسمت انتهای آن بلندتر از قسمت ابتدا است. این مژه­ها چشمان شما را کشیده­تر می­کنند.

آرایش برای چشم­های ریز با پلک افتاده

word image 22

آرایش حرفه‌ای چشم‌هایی که ریز هستند و پلک افتاده دارند با استفاده از خط‌چشم، سایه و مداد ابرو انجام می‌شود. کسانی که پلک افتاده دارند باید ابتدا فرم ابروهای خود را تغییر دهند. پلک‌های افتاده با ابروهای رو به پایین افتاده­تر، به نظر میرسند. برای اصلاح ابرو باید زیر ابرو را نازک‌تر کنید و انتهای ابرو را کمی کوتاه­تر کنید که پلک کمی لیفت به نظر برسد. از یک صابون یا ژل ابرو برای لیفت کردن ابرو استفاده کنید.

برای آرایش چشم‌ها ابتدا باید از یک سایه کمرنگ قهوه‌ای استفاده کنید. با یک براش نازک کمی بالاتر از خط پشت پلک را سایه بزنید. استفاده از سایه دقیقاً بالای قسمت رویش مژه تا خط پلک آن هم به صورت پررنگ اشتباه است و چشمان شما را ریزتر نشان خواهد داد.

برای انتهای قسمت رویش مژه از یک سایه قهوه‌ای و یک براش نازک استفاده کنید و تنها قسمت انتهای پلک را به صورت خطی سایه بزنید و سپس با یک براش تمیز محو کنید. سپس از یک خط چشم ماژیکی استفاده کنید و تنها قسمت انتهایی پلک را به سمت بالا خط­چشم بکشید و از کشیدن خط­چشم به صورت کامل پشت پلک خودداری کنید و هرگز در پایین چشم‌تان و داخل پلک پایین از خط‌چشم استفاده نکنید چون این کار باعث ریزتر شدن چشم‌تان می‌شود و پلک شما را کوتاه تر نشان می‌دهد. همچنین زمانی که می‌خواهید از ریمل استفاده کنید سعی کنید تا بیشتر انتهای مژه های‌تان را ریمل بزنید و برای قسمتهای ابتدایی مژه مقدار کمی از ریمل استفاده کنید.

مژه مناسب برای چشم­های ریز و افتاده نباید خیلی پر و بلند باشد و قسمت انتهای آن باید بلندتر باشد.

آرایش چشم مناسب چشم­های نزدیک به هم

برای چشم‌هایی که نزدیک به هم هستند باید آرایش چشم به صورتی انجام شود که فاصله چشم­ها از هم بیشتر به نظر برسد بنابراین بااستفاده از یک کانسیلر فاصله بین چشم تا بینی را روشن کنید و قسمت ابتدایی چشم را نیز با استفاده از کانسیلر روشن‌تر کنید تا چشم‌ها کمی بافاصله‌تر از هم به نظر برسند. اگر کانسیر شما حالت براقی دارد و غیرعادی به­نظر می­رسد با استفاده از پنکیک برق آن را بگیرید تا آرایش حالت طبیعی روی صورت داشته باشد. سعی کنید تا از پنکیکی استفاده کنید که بیش از حد خشک نشود. پنکیک های ام وان، نایرو و مک از بهترین مواردی هستند که می­توانید تهیه کنید. سپس با استفاده از یک خط­چشم مشکی دو سوم انتهای چشم را از بالا و پایین خط­چشم بکشید و سعی کنید تا با یک براش کوچک خط­چشم پایین را کمی محو‌تر کنید تا هاله‌ای از خط‌چشم باقی بماند و انتهای خط‌چشم‌ها را به هم بچسبانید تا حالت گربه‌ای در انتهای پلک شما به وجود بیاید. دنباله خط‌چشم را کمی بکشید تا چشم کشیده‌تر به نظر برسد.

آرایش چشم برای چشمان درشت و بادامی

word image 23

آرایش کردن برای چشم­های درشت راحت‌تر از چشم­های ریز و افتاده است. تنها نکته‌ای که در آرایش چشم‌های درشت و بادامی باید به آن توجه کنید این است که کمی چشم‌ها را بازتر و برجسته­تر نشان دهید. به همین منظور باید قسمت میانی پلک بالای خود را با استفاده از کانسیلر روشن‌تر کنید و ابتدای چشم را با استفاده از یک سایه خاکستری و با یک براش نازک بسیار کمرنگ سایه بزنید. سعی کنید تا سایه‌ را شبیه به خط چشم تنها پشت خط مژه استفاده کنید و این سایه را تا انتهای پلک امتداد دهید و در قسمت انتهایی کمی پررنگ کنید. برای بالای پلک و در قسمت استخوان زیر ابرو از یک هایلایتر کرمی استفاده کنید تا پلک باز تر به‌نظر برسد. همچنین می‌توانید در قسمت زیر چشم از یک سایه نود کرم یا قهوه‌ای استفاده کنید و همین سایه را در بالای چشم و پشت خط پلک نیز بزنید تا حالت چشم بازتر به‌نظر برسد.

برای آنکه فرم چشم­های خود را تعیین کنید یک خط­کش فرضی را در وسط چشم­های خود در نظر بگیرید. اگر انتهای پلک شما با انتهای خط­کش در یک نقطه قرار داشت چشم­های شما حالت بادامی دارد و اگر انتهای پلک پایین­تر از انتهای خط­کش بود پلک شما افتاده است. اگر باز هم برای تشخیص فرم چشم به کمک نیاز دارید این لینک می‌تواند به شما کمک کند.

نویسنده: سارا اقبالی


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up