چگونه از خشکی لب در زمستان جلوگیری کنیم؟

سلامت لب‌ها تاثیر زیادی در شادابی و زیبایی چهره می‌گذارد. اما با شروع فصل سرد و خشک زمستان، اکثر اوقات لب‌ها دچار ترک خوردگی شده که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. زیرا آن‌ها شامل غدد چربی نیستند، بنابراین تقریباً همیشه در معرض خشکی قرار دارند. برای جلوگیری از خشکی لب در زمستان روش‌های مختلفی وجود دارد.

عوامل متعددی مانند قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، باد، هوای سرد و خشک وجود دارند که می‌تواند منجر به ترک خوردن لب‌ها شوند. برای پیشگیری از این مشکل می‌توانید محصولاتی مانند انواع مرطوب کننده برای لب را بررسی کرده و استفاده نمایید. قیمت کرم نرم کننده لب بسته به نوع و برندی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

هوای سرد همیشه تاثیر نامطلوبی بر روی پوست لب‌ها دارد و البته مراقبت‌های نادرست هم در این بین تاثیرگذار هستند. خشکی آن باعث شده تا آرایش لب‌ها طبیعی به نظر نرسیده و رژلب به سختی روی آن حرکت کند. در این شرایط نمی‌توان به خوبی رژ لب را پخش کرد و جلوه خوبی نیز ندارد.

1

پوست نازک لب حساس‌تر از بقیه اجزای صورت بوده و نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. همچنین باید در هنگام استفاده از لوازم آرایشی برای لب دقت بیشتری به ترکیبات آن داشته باشید تا حاوی مواد مضر نباشد. از شایع‌ترین مشکلات برای لب‌ها می‌توان به خشکی، پوسته پوسته شدن و در نهایت زخم و خو‌نریزی اشاره کرد که در این مرحله درمان سخت‌تر می شود.

حتما بخوانید: بهترین کرم های ضد آفتاب برای پوست خشک

لب‌ها نیز مانند تمام اجزای صورت می‌توانند در شادابی و زیبایی پوست شما تاثیر گذار باشند. آن‌ها دارای پوست نازک و حساس‌تری نسبت به بقیه اجزای صورت هستند و این لطافت سبب شده تا این بخش از صورت بیشتر از سایر نقاط دچار مشکل شود. همچنین سرما یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند پوست لب‌ها را دچار مشکلاتی مانند ترک خوردگی کند.

برای پیشگیری از این خشکی در فصل زمستان بهتر است از بالم لب‌هایی که حاوی الکل یا رتینول هستند، استفاده نکنید. حتما در هنگام خواب آرایش لب‌ها را با یک شوینده مناسب پاک نمایید. علاوه بر این استفاده از رژلب‌های بی کیفیت و تقلبی می‌تواند یکی از اصلی‌ترین عامل خشکی لب باشد. همچنین نوشیدن آب کافی را جدی بگیرید و در رژیم غذایی خود سبزیجات آبرسان را قرار دهید.

درمان خشکی لب در زمستان

در زمان خرید انواع لوازم آرایشی مخصوص لب بهتر است به دنبال برندهای شناخته شده و معتبر باشید و محصولات اصل را تهیه نمایید. مواد تشکیل‌دهنده این محصولات از بروز هرگونه حساسیت و آسیب جلوگیری می‌کند، در صورتی که محصولات فیک و تقلبی یا لوازمی که تاریخ آن‌ها منقضی شده، معمولا از ترکیبات درستی برخوردار نیستند.

پس از شناخت عواملی که می‌توانند خشکی لب‌ها را در فصل‌های سرد بیشتر کنند، بهتر است به سراغ درمان خشکی لب در زمستان بروید. راهکارهای زیادی وجود دارد که برای پیشگیری از این مشکل بسیار مفید هستند. تغییر در رژیم غذایی، استفاده از نرم کننده‌ها و تهیه لوازم آرایشی با کیفیت برای لب‌ها از جمله این روش‌ها هستند.

ممکن است در فصل زمستان کمتر احساس تشنگی کرده و در طول روز مقدار کمی آب بخورید، اما کمبود این ماده در بدن تاثیر زیادی بر خشکی لب‌ها دارد. بنابراین بهتر است که به میزان مورد نیاز آب بنوشید تا لب‌ها مرطوب بماند. همچنین استفاده از میوه و سبزیجات به میزان کافی هم می‌تواند در بهبود این مشکل موثر باشد.

2

برای جلوگیری از خشکی لب در زمستان استفاده از محصولات آرایشی مانند بالم لب یا همان کرم‌های حاوی روغن‌های گیاهی بسیار رایج هستند. در خرید این محصول می‌بینید که انواع مختلفی وجود دارد و برخی مدل‌ها علاوه بر خاصیت نرم کنندگی، رنگ ملایمی نیز به لب‌ها می‌دهند. همچنین بهترین گزینه بالم لب‌هایی هستند که فاقد مواد مضر و عطر بوده و ضد حساسیت باشند.

محصولاتی وجود دارند که می‌توانند خشکی و ترک‌های پوست لب را تحریک کنند، اما در مقابل محصولاتی وجود دارند که در بهبود این مشکل تاثیر زیادی دارند. یکی از این موارد استفاده از وازلین است که قیمت به‌صرفه‌ای دارد، می‌توانید قبل از خواب کمی از این محصول را بر روی لب‌ها بمالید تا نرم شده و از خشکی آن جلوگیری شود.

برای درمان خشکی لب در زمستان به دنبال بالم لب‌هایی باشید که دارای spf باشد تا بتوانند از پوست لب‌ها در مقابل اشعه‌های مضر نور آفتاب محافظت کنند. علاوه بر آن محصولاتی که در ترکیباتشان سالیسیلیک اسید دارند، بسیار محرک هستند و باعث از دست دادن رطوبت لب‌ها می‌شوند. بهتر است پوست‌های خشک لب را دست نزده و از لایه‌بردار برای از بین بردن آن‌ها استفاده نکنید.

روش‌های مراقبت از لب‌ها در زمستان

جالب است بدانید که لب‌ها 10 برابر سریع‌تر از بقیه پوست صورت دچار خشکی می‌شوند، بنابراین روش‌های مراقبت از لب‌ها در زمستان می‌تواند از ایجاد هرگونه حساسیتی جلوگیری کند. چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید برای بهبود لب‌های ترک خورده انجام دهید، همچنین عادت‌های سالمی هستند که می‌توانید برای سالم نگه داشتن لب‌هایتان در تمام طول زمستان استفاده کنید.

درمان خشکی لب ها در زمستان با کمک پماد و کرم‌های نرم کننده امکان پذیر است. این محصولات رطوبت لب را محفوظ کرده و به بهبود ترک‌های پوست کمک می‌کنند. همچنین بهتر است به دنبال پماد و کرم‌هایی باشید که حاوی وازلین و گلیسیرین باشند. از محصولاتی که حاوی منتول هستند، دوری کنید. شاید در ابتدای استفاده از آن‌ها احساس آرامش داشته باشید، اما در واقع لب‌ها را خشک می‌کنند.

3

پس از خشکی‌های متوالی ممکن است دوباره از این محصولات استفاده کنید که باز هم خشکی لب را تشدید کرده و این چرخه همچنان ادامه دارد. وقتی لب‌هایتان خشک شده، طبیعی است که بخواهید آن‌ها را زبان بزنید تا با بزاق مرطوب شوند. اما لیسیدن لب‌ها اثر معکوس دارد؛ در واقع باعث می‌شود سریع‌تر خشک شده و در نهایت لب‌هایتان را پوسته پوسته می‌کند.

به علاوه، آنزیم‌هایی در بزاق وجود دارند که برای هضم غذا مناسب بوده و برای لب‌ها تحریک‌کننده هستند. برای درمان خشکی لب ها در زمستان همیشه از قبل برای تهیه بالم لب مناسب و محصولات آرایشی با کیفیت برنامه‌ریزی کنید. همچنین بهتر است همیشه یک بالم لب همراه خود داشته باشید تا در صورت احساس خشکی، از آن استفاده نمایید.

سایت های معتبر خرید لوازم آرایشی برای تهیه محصولات آرایشی با کیفیت و اصل، بهترین انتخاب هستند. این فروشگاه‌ها لوازم آرایشی از بهترین برندها را عرضه می‌کنند. همچنین می‌توانید تمامی ویژگی‌ها و مشخصات محصولات مختلف را بررسی کرده و بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید.

 

 

 

 

 


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up