1 1

معجزات و فواید باورنکردنی پسته برای پوست و مو | از رشد مو تا جوانسازی پوست!

چکیده : پسته در کنار طعم خوبی که دارد، منبع بزرگی از مواد مغذی به حساب می‌آید و خواص بی‌نظیری برای رشد و تقویت مو و همچنین جوانسازی پوست دارد.

پسته یکی از مغزهای سرشار از منابع مفید و مغذی برای انسان است که همه ایرانیان با ‌ خواص و ویژگی‌های آن آشنا هستندپسته علاوه بر خواص بسیار زیاد، طعم شگفت انگیزی هم دارد که موجب علاقه بیشتر افراد به این آجیل خوشمزه شده استدر ایران مرکز اصلی خرید پسته استان کرمان و دو شهر رفسنجان و دامغان است که ۴ نوع پسته تولید و به دو شکل پسته شور و پست خام و گاهی مغز پسته به بازار عرضه می‌کنند.

ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکننده‌های بزرگ پسته در جهان شناخته می‌شودکه هر ساله با استقبال بیشتری از طرف کشورهای عربی، اروپا و … مواجه می‌شود و در نتیجه صادرات آن گسترده‌تر می‌شودپسته را به عنوان یک میان وعده سالم می‌شناسند که نقش مهمی در سلامت بدن داردعلاوه بر فواید خاص پسته، کاربرد این مغز مقوی هم بسیار زیاد و گسترده است.

حتما بخوانید: خواص پسته کوهی و مضرات

همه ما از نقش مهم پسته در صنعت شیرینی پزی و کیک پزی آگاه هستیمشاید برایتان جالب باشد که بسیاری از تولیدکنندگان برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از پسته استفاده می‌کنندعلاوه بر آن، روغن و عصاره پسته را به عنوان تقویت کننده‌ای برای پوست و مو به دست می‌آورند.

خواص پسته برای پوست و مو

به گزارش کارشناسان سایت آجیل و خشکبار آجیلستان ، پسته در کنار طعم خوبی که دارد، منبع بزرگی از مواد مغذی به حساب می‌آیدبه طوری که کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های سی، دی، کا، ای، ب۱،ب۲،ب۳، ب۶ و … در هر نوع پسته شور یا پسته خام موجود هستندبا وجود این مواد مغذی در پسته خواص و ویژگی‌هایی حاصل می‌شود که هر کدام به تنهایی برای بدن انسان مفید هستند.

خواص بی‌نظیر پسته برای مو

روزانه بسیاری از افراد را می‌بینیم که به دنبال راه درمانی برای ریزش مو و داشتن پوستی شاداب هستند و از انواع شامپو‌ها، نرم‌ کننده‌ها، شوینده‌ها و آبرسان‌ها کمک می‌گیرند تا به نتیجه دلخواه خود برسندیکی از بهترین‌ راه‌ حل‌ها برای درمان این دست مشکلات توجه به روند تغذیه و ایجاد تغییراتی بر روی‌ آن است.

بسیار از متخصصان و پزشکان پسته را به عنوان میان وعده‌ای مناسب به سبب وجود فیبر و دیگر مواد مغذی بسیار توصیه می‌کننداز آنجایی که مزه پسته باب دل کودکان هم هست، بهتر است آن را از سنین پایین در رژیم غذایی آن‌ها قرار بدهید.

  • جلوگیری از ریزش مو

همانطور که گفته شد مهم‌ترین اصل برای سلامت و زیبایی مو، داشتن تغذیه مناسب و مفید استوجود مغزهای روغنی از جمله پسته در مواد خوراکی شما بسیار در جلوگیری از ریزش موثر استعلاوه بر آن مواد معدنی، امگا۳، امگا۶ و بسیار از ترکیبات دیگری که در پسته وجود دارد، به قطع ریزش و استحکام موی شما کمک می‌کند.

بهتر است قبل از استفاده از داروهای شیمیایی و یا روش‌های دیگر از جمله کاشت مو، با ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی خود و حذف بسیاری از مواد مضر به سلامت موی خود کمک کنید.

  • تقویت پیاز مو

از تاثیر مو بر ظاهر نمی‌توان غافل شد؛ برنابراین برای داشتن موهایی زیبا و پرپشت باید به فکر روندی برای تقویت موی خود باشیدتقویت پیاز مو به روش‌های طبیعی از مواردی است که به سلامت و زیبایی می‌افزایدبه عبارتی برای داشتن موهایی سالم و زیبا باید پیاز مو را قوی‌تر و سرشار از ویتامین کنید.

  • رشد بی‌سابقه مو با کمک پسته

با توجه به هزینه‌های بالای روش‌های غیر طبیعی برای رشد مو، استفاده از مواد خوراکی طبیعی مناسب‌ترین روش به حساب می‌آیدپسته سرشار از مواد مغذی برای تغذیه مو است؛ به عبارتی پسته شور‌ یا پسته خام منبعی غنی از آنتی اکسیدان هستند که در بدن باعث رشد سلول‌های جدید می‌شونددر کنار موارد گفته شده، وجود ویتامین ای به بازسازی پوست سر و رشد موهای تازه روییده کمک بزرگی می‌کند.

  • آبرسانی به مو و داشتن موهای شاداب

بسیاری از افراد به سبب استفاده از رنگ مو یا مواد شیمیایی مانند ژل و تافت رطوبت و نرمی موی خود را از دست داده و موهایی خشک و بدون انعطافی دارندپسته به تنهایی نقش احیا کننده و مرطوب کننده مو را ایفا می‌کندزمانی که آبرسانس به مو در زمان مناسب انجام شود، بسیاری از آسیب‌های مو مانند موخوره، پوسته و شوره و … بر طرف می‌شودبنابراین استفاده از ماسک پسته باعث ترمیم و لطافت بیشتر موی شما خواهد شد.

2 1

خواص فوق العاده پسته برای پوست

برای بهبود و طراوت و شادابی پوست، مانند مو باید سبک زندگی و روند تغذیه‌ای خود را تغییر دهیم و با شیوه‌های درست و آگاهانه آن را بر پا کنیمدر قدم اول داشتن تغذیه سالم و نوشیدن آب کافی به سلامت و درخشانی پوست شما کمک می‌کنددر کنار آن حذف مواد غذایی مضر از جمله فست فود، نمک و شکر از مواردی است که حتما باید به آن عمل کنید.

در کل پسته با مواد معدنی که دارد به نرمی و لطافت پوست، رفع چین و چروک، از بین بردن جوش و آکنه و بسیاری از موارد دیگر کمک می‌کند و در نهایت باعث زیبایی و شفافیت پوست شما می‌شودپس اگر به دنبال جوانسازی چوست خود هستید، انواع پسته مانند خرید پسته خام را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • ایجاد خاصیت نرم کنندگی با ویتامین پسته

اگر لوسیون‌ها، کرم‌ها و پمادهای پوستی خود را بررسی کنید از وجود ویتامین و نقش آن در نرم کنندگی پوست مطلع می‌شویدکمیود این ویتامین در بدن موجب خشکی و شکنندگی پوست می‌شود.

پسته به عنوان دانه‌ای سرشار از ویتامین A، مقدار مورد نیاز آن را به بدن می‌رساند و از بروز مشکلات جلوگیری می‌کندزمانی که این ویتامین به مقدار لازم به پوست برسد، خون رسانی به بافت پوستی انجام شده و لطافت پوست شما تضمین می‌شود.

  • محافظت از پوست با ویتامین پسته

پسته یکی از مواد مغذی است که همه ویتامین‌های گروه را در خود جا داده استافزایش ویتامین در بدن مقاومت آن را در مقابل آسیب‌ها و بیماری‌های پوستی افزایش داده و یک لایه نازک بر روی آن ایجاد می‌کند.

  • جوانی پوست با ویتامین پسته

ویتامین در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله پسته وجود داردتفاوت این ویتامین با دیگر ویتامین‌ها در نیاز بدن به آن است؛ به طوری که این ویتامین باید به طور روزانه در بدن تامین شود و قابل ذخیره شدن نیستاگر روزانه و به مقدار کافی این ویتامین در بدن شما تامین بشود، باعث سلامت بیشتر و جوانی پوست شما می‌شود.

  • پایه اصلی فراورده‌های زیبایی ویتامین پسته

در اکثر مواد آرایشی و بهداشتی ویتامین به کار رفته و پایه اصلی فراورده‌های زیبایی به حساب می‌آیدخصوصیات اصلی این ویتامین، تقویت سیستم گردش خون و پیشگیری از ضرر اشعه ماورابنفش هستنددر اصل یکی دیگر از خواص پسته محافظت از پوست در برابر نور خورشید و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از تابش نور مستقیم آفتاب است.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up