1 3

نکات ضروری برای خرید بلیط چارتر

احتمالا بارها با پیامک هایی مواجه شدید که از ارزانترین بلیط هواپیما و تور لحظه آخری را به شما پیشنهاد می دهد؛ بسیاری از افراد که اهل سفر هستند بارها درباره بلیط چارتری شنیده اند و بسیاری دیگر از افراد که سفر جزئی جدانشدنی از زندگی آن ها است برای پیداکردن ارزانترین بلیط هواپیما سایت های معتبر را بررسی کرده و به دنبال خرید بلیط چارتر هستند. اگر شما هم می خواهید هزینه کمتری برای بلیط هواپیما بپردازید با ما همراه باشید تا با زیر و بم خرید بلیط چارتر آشنا شوید.

بلیط سیستمی یا چارتری؟!

برای خرید بلیط هواپیما، شما می توانید بلیط سیستمی بخرید که قیمت آن ثابت است یا از بلیط چارتری استفاده کنید که قیمت آن نوسان دارد و در برخی موارد می توانید ارزانترین بلیط هواپیما را بخرید.

پرواز چارتری

چارتر به معنای اجاره دربست است، آژانس های گردشگری صندلی های مسیرهای هوایی موردنظر خود را برای مدت مشخصی خریداری کرده و آن را به مسافران می فروشند و درواقع این آژانس های هواپیمایی هستند که قیمت بلیط چارتری را تعیین می کنند. البته ناگفته نماند که چارتر تنها برای خرید بلیط هواپیما نیست و بسیاری از هتل ها نیز از آن استفاده می کنند.

اجاره صندلی هواپیما توسط آژانس های هواپیمایی باعث کاهش هزینه نهایی برای مسافران و آژانس می شود. پروازهای چارتری بیشتر در مسیرهای پرتردد مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و … وجود دارد.

تفاوت پرواز سیستمی و پرواز چارتری

هرچه زمان پرواز نزدیک می شود، آژانس ها تلاش می کنند تا صندلی های خالی را پر کنند و از لغو پرواز جلوگیری شود، به همین دلیل در روزهای منتهی به پرواز می توانید بلیط های چارتری با قیمت هایی ارزان و باورنکردنی بخرید.

2 3

برخی به اشتباه فکر می کنند با خرید بلیط چارتر، خدماتی پایین و بی کیفیت دریافت می کنند، این در حالی است که کیفیت پرواز تفاوتی ندارد و در برخی موارد حتی می توان با پرداخت هزینه بلیط اکونومی، بلیط چارتر کلاس پروازی بیزینس یا فرست کلاس بخرید و از تعطیلات خود لذت ببرید.

این مطلب را هم بخوانید: تور استانبول هتل مرکوری بومونتی 

زمان خرید بلیط چارتر این نکات را فراموش نکنید

برای خرید بلیط چارتری باید چند نکته را مدنظر قرار دهید. قیمت بلیط چارتری برای تمامی اعضای خانواده یکسان است و این در حالیست که در بلیط سیستمی، قیمت بلیط نوزادان و کودکان کمتر است.

بهتر است قبل از خرید بلیط چارتری، برنامه سفر خود را بچینید چراکه بلیط های چارتری در بسیاری از موارد قابل استرداد نیست و در صورت کنسل کردن سفر، هزینه ای به شما بازگردانده نمی شود. البته استثنا هم وجود دارد، علی بابا همواره در تلاش است تا رضایت مشتریان را فراهم کند، به همین دلیل در صورت لغو سفر شما، سعی می کند تا استرداد بلیط شما را انجام دهد. این را نباید فراموش کرد که جریمه کنسلی بلیط های چارتری بسیار بالا است و با نزدیک شدن زمان پرواز، جریمه افزایش می یابد و از 24 ساعت قبل از پرواز امکان کنسلی و استرداد بلیط چارتری وجود ندارد.

در برخی موارد مانند تعطیلات، اعیاد ملی و مذهبی یا مسیرهای پرتردد پروازی افزایش تقاضای بلیط هواپیما، افزایش ثیمت بلیط چارتری را به همراه دارد و گاهی باید بلیط چارتر را با قیمت هایی چند برابر لیط های سیستمی خریداری کنید، پس بهتر است زمان سفر و مقصذ خود را بررسی کرده تا مجبور به پرداخت هزینه بالا نشوید.

3 2

همچنین قبل از خرید، با جست و جویی ساده فرودگاه های مقصد را بررسی کنید چون گاهی پرواز به مقصد یک فرودگاه ارزان تر است.

اگر به دنبال خرید بلیط ارزان قیمت هستید، بهتر است چمدان خود را آماده کرده و چند روز متوالی قیمت پروازها را بررسی کنید، قیمت ها ممکن است در دو روز قیمت های متفاوت داشته باشند، با این روش شما می توانید ارزانترین بلیط هواپیما را برای خود رزرو کنید.

بلیط خود را از سایت های معتبر بخرید

تنها کافی است خرید بلیط چارتر را در اینترنت جستجو کنید تا با تعداد زیادی نتیجه روبرو شوید و گاهی قیمت های بسیار ارزان بلیط ها شما را وسوسه کند تا از سایت های ناشناخته یا غیرمعتبر بلیط پرواز خود را بخرید، در اینصورت ممکن است در زمان سفر با هواپیمایی بی کیفیت روبرو شوید یا حتی در نزدیک زمان سفر با پیامک کنسلی پرواز روبرو شوید.

خرید بلیط چارتری

برای خرید بلیط چارتری از سایت علی بابا می توانید برای تمامی مسیرهای پروازی بلیط خریداری کنید. در ابتدا وارد صفحه اصلی سایت شده و تاریخ سفر خود را مشخص کنید. بعد از کلیک روی دکمه جستجو؛ لیست کاملی از پروازها به مقصد موردنظر شما نمایش داده می شود، شما می توانید با انتخاب گزینه چارتر در بخش نوع بلیط، نتایج جستجو را فیلتر کنید. با این کار تمام بلیط های چارتر مسیر موردنظر شما بر اساس قیمت یا زمان پرواز نمایش داده می شود و شما می توانید بلیط مدنظر خود را با گارانتی تضمین بهترین قیمت خریداری کنید.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up