1 1

چطور برای گربه بدغذا یک وعده خانگی خوشمزه بپزیم؟

بسیاری از حیوانات خانگی مانند کودکان، ذائقه خاصی دارند که از خوردن همه غذاها استقبال نمی‌کنند. بعضی از گربه‌ها نیز دارای مزاج وسواسی و سخت‌گیر هستند. برای اینکه بتوانیم گربه خانگی خود را راضی نگه داریم، بهتر است ذائقه خاص حیوان را در نظر بگیریم تا روتین غذایی سالمی برای گربه شکل دهیم. برای ساختن این روتین غذایی لازم است مرحله به مرحله پیش بروید تا گربه با تغییری بزرگ در رژیم غذایی‌اش روبه‌رو نشود. در این مقاله دستور پخت غذای خانگی برای گربه بدغذا را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

حتما بخوانید: بهترین رژیم غذایی برای داشتن پوست سالم

چطور غذای خشک گربه را با غذای خانگی عوض کنیم؟

یکی از مشکلاتی که در غذا دادن به حیوانات پیش می‌آید، تعویض غذای آماده با غذای خانگی است. اغلب گربه‌هایی که به غذای آماده عادت کرده‌اند، از طعم غذای خانگی خوششان نمی‌آید. با وجود محصولات غذایی مانند رویال کنین، رفلکس و … تغییر دادن ذائقه گربه کار دشواری است اما این مشکل بدون راه حل نیست. با توجه به چند نکته می‌توان ذائقه بچه گربه یا گربه را بدون دردسر به سمت غذای خانگی سوق داد.

در مرحله اول بهتر است یک یا دو بار در هفته، غذای خانگی برای گربه درست کنید که مواد اولیه آن برای اغلب گربه‌ها لذیذ است. در ادامه این مطلب غذاهای محبوب گربه‌ها را معرفی می‌کنیم تا برای شروع آنها را برای گربه عزیزتان بپزید. به این ترتیب احتمال تغییر ذائقه گربه و تمایلش به غذای خانگی بالا می‌رود. البته سخت بودن این فرآیند را در نظر داشته باشید و آسان ناامید نشوید. تغییر عادت حیوانات بسیار سخت است و به صبر زیادی نیاز دارد. پس برای پیمودن این مسیر کفش آهنی به پا کنید و با اعتماد به نفس گربه را با خودتان همراه سازید.

برای اینکه احتمال موفقیت شما در تغییر دادن ذائقه گربه عزیزتان بیشتر شود، دستورهای غذایی را به کار ببرید که قبلا روی گربه‌های مختلف امتحان شده‌اند. در این مقاله چند دستور غذایی محبوب گربه‌ها را نیز با شما در میان می‌گذاریم.

دستور پخت غذاهای خانگی برای گربه بدغذا

مواد اولیه غذاهای خانگی گربه از گوشت، استخوان یا بخش‌های دیگر تشکیل می‌شود. گوشت پایه اصلی رژیم غذایی گربه‌ها است. بدن هر گربه با هر سن و نژادی به پروتئین و آمینواسید نیاز دارد. این مواد از طریق گوشت به بدن گربه می‌رسند. حدود 60 تا 80 درصد غذای یک گربه باید از گوشت تامین شود. استخوان نیز نقش مهمی در رژیم غذایی گربه ایفا می‌کند. مواد معدنی و کلسیم مورد نیاز گربه از طریق خوردن استخوان تامین می‌شود. پس بهتر است در رژیم غذایی گربه استخوان را نیز جا دهید. برای اینکه شکار موش را برای گربه تداعی کنید، از اعضای دیگر مانند چربی نیز استفاده کنید. این طعم نیز می‌تواند به لذیذ شدن غذای گربه اضافه کند.

2 1

خرگوش، غذای محبوب اغلب گربه‌ها

برای تهیه یک وعده غذایی لذیذ برای گربه عزیزتان می‌توانید از گوشت، استخوان یا دیگر اعضای خرگوش استفاده کنید. اغلب بچه گربه و گربه‌ها از این طعم استقبال می‌کنند و دچار رفلکس معده نیز نمی‌شوند. تاس کباب خرگوش بسیار ساده حاضر شده و گربه‌ها طعم آن را خیلی دوست دارند.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب خرگوش

  • 500 گرم گوشت تکه تکه شده خرگوش
  • یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون
  • سبزی جعفری، آویشن، رزماری و مرزنجوش به مقدار خیلی کم
  • سبزیجاتی که نمک زده نشده باشند
  • سیب زمینی شیرین، هویچ، کرفس و نخود فرنگی کمتر از 20 گرم (دقت کنید مقدار سبزیجات بیشتر نشود چون معده گربه برای هضم سبزیجات آنزیم‌های لازم را ندارد)

طرز تهیه تاس کباب خرگوش

  1. تکه‌های گوشت خرگوش را در روغن زیتون تفت دهید.
  2. سبزیجات معطر و سبزی نمک زده نشده را هم به گوشت اضافه کرده بگذارید روی شعله کم بپزند.
  3. سیب زمینی شیرین و بقیه مواد را داخل قابلمه بریزید و بگذارید به مدت 45 دقیقه بپزند.
  4. حالا اجازه دهید دمای غذا با دمای اتاق یکسان شود.
  5. اگر غذا را در میکسر بریزید به هضم غذای گربه کمک می‌کنید. به این ترتیب سبزیجات نیز به سادگی جذب بدن گربه می‌شود.
  6. می‌توانید غذای باقی‌مانده گربه را در ظرف دربسته بریزید و به مدت سه روز در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

3

غذای خام با استاندارد طلایی 

غذای خانگی گربه می‌تواند به صورت خام یا پخته باشد. ذائقه گربه‌ها با هم فرق دارد اما بهتر است هم غذای پخته و هم غذای خام را امتحان کنید تا بفهمید گربه عزیزتان به کدام نوع غذا تمایل نشان می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه غذای خام

  • 2 کیلوگرم گوشت مرغ (ترجیحا با استخوان و پوست)
  • 420 گرم قلب مرغ
  • 21 گرم کبد مرغ
  • 2 فنجان آب
  • 4 عدد زرده تخم مرغ یا تخم مرغ کامل (در صورت تمایل)
  • 200 میلی‌گرم مکمل ویتامین ب
  • 200 آی یو ویتامین ای
  • 1.5 قاشق چایخوری نمک یددار (توجه کنید که نمک زیاد برای گربه خطرناک است)
  • 2000 میلی گرم تورین

طرز تهیه غذای خام با مرغ برای گربه

  • نصف پوست و 20% استخوان را جدا کنید.
  • ران مرغ را به اندازه‌های کوچک تقسیم کنید.
  • باقی گوشت ران، استخوان، کبد و قلب را در آسیاب برقی بریزید.
  • مکمل غذایی مانند ویتامین را همراه با نمک و تخم مرغ در یک کاسه بریزید و با دو فنجان آب خوب هم بزنید. دقت کنید که تخم مرغ حسابی هم زده شود.
  • حالا سه مخلوط دارید: مرغ خرد شده، استخوان و گوشت آسیاب شده و کاسه حاوی مکمل، تخم مرغ و آب. هر سه کاسه را با هم ترکیب کنید.
  • بعد از دادن یک وعده از این غذا به گربه، می‌توانید بقیه غذا را در ظرف دربسته در یخچال یا فریزر به مدت دو روز نگهداری کنید. دقت کنید غذای گربه را در مایکروویو گرم نکنید.

در پایان

اغلب افرادی که گربه دارند، اول ترجیح می‌دهند غذای خشک گربه را از پت شاپ خریداری کنند تا خاطرشان بابت غذا خوردن پت عزیزشان آسوده باشد. اما بعد از مدتی برای حفظ سلامت گربه یا صرفه اقتصادی تصمیم می‌گیرند غذای خشک گربه را به غذای خانگی تغییر دهند. این فرآیند دشوار است و باید حوصله به خرج داد. در این مقاله دو دستور تهیه غذای خانگی را با شما به اشتراک گذاشتیم. این دو غذا را اغلب گربه‌ها دوست دارند و به مرور زمان با طعم آن خو می‌گیرند.


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


linkریپورتاژ

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up