جوش صورت

عمل لیزر جای جوش (هزینه و نکات قبل و بعد عمل)

آکنه یک بیماری است که در تعداد زیادی از افراد درمان نمی ‌شود. اگر برای یک سال تمام آنفلوآنزا داشته باشید، نمی توانید به سادگی علائم را با آرایش پوشش دهید و به تلاش برای زنده ماندن در زندگی ادامه می دهید. اما برای یافتن یک برنامه درمانی موثر برای آکنه، باید به صورت منظم با یک متخصص پوست در ارتباط باشید. توصیه می شود که به عنوان اولین قدم برای مقابله با آکنه، به ویژه اگر جوش ‌های چرکی بزرگ در تعداد متوسط تا زیاد دارید، با پزشک عمومی صحبت کنید. پزشک اگر معتقد باشد که اینکار ضروری است، درمان ‌های پزشکی تجویز می‌کند و یا شما را به متخصص پوست ارجاع می دهد.

معمول‌ ترین درمان های آکنه، چه هستند؟

  • درمان‌ های هورمونی: برخی از انواع قرص های ضد بارداری برای درمان آکنه تجویز می ‌شوند. آن‌ها با تنظیم هورمون ‌ها و در نتیجه کنترل سطوح چربی و جلوگیری از تشکیل آکنه، عمل می کنند. اسپیرونولاکتون یک داروی فشار خون است که برای تنظیم هورمونی به نام آلدوسترون در بدن به کار می ‌رود و گاهی هم برای آکنه تجویز می ‌شود.
  • آنتی ‌بیوتیک ‌ها: ممکن است یک آنتی بیوتیک خوراکی، یک آنتی بیوتیک موضعی یا هر دو در کنار هم تجویز شوند. آنتی ‌بیوتیک ‌های خوراکی مانند داکسی سایکلین، مینوسایکلین یا اریترومایسین، باکتری‌ های درون منافذ را می‌کشند و آنتی ‌بیوتیک ‌های موضعی مانند کلیندامایسین یا اریترومایسین، باکتری ‌های روی پوست را می‌ کشند.
  • ایزوترتینوین: این ماده بیش تر به عنوان روآکوتان شناخته می ‌شود. یک ترکیب ساختگی از ویتامین A، که میزان تولید روغن و باکتری ‌هایP را به میزان زیادی کاهش می ‌دهد. روآکوتان یک درمان سخت علیه باکتری های درون و روی پوست است. این دارو دارای عوارض جانبی مثل خشکی شدید پوست و حساسیت فوق ‌العاده بالا به نور است.

آکنه و مراقبت از پوست

علاوه بر درمان های دارویی، روش ‌های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد تا سرعت رشد را کند و میزان جوش ها، بثورات چرکی، جوش ‌های سر سیاه و دیگر اشکال مجتمع را کاهش دهد. بعلاوه یک برنامه تغذیه پیشرفته با مکمل‌ های Accumax حاوی ویتامین A، ویتامین C، و ویتامین E برای کمک به جبران خسارت پوست بسیار اهمیت دارد. تاثیرات این مکمل روی پوست دیده شده و گاه باعث تغییر زندگی می شود.

سالیسیلیک اسید و رتینول روی آکنه تاثیر دارند، زیرا هر دوی آن ‌ها کراتولیتیک هستند. کراتولیتیک درمانی زمانی استفاده می شود که یک درمان اسیدی به نقطه ‌ای اعمال می ‌شود که بیش تر از لایه بیرونی پوست ایجاد شده باشد.

وقتی نوبت به درمان آکنه می ‌رسد، به توانمندی یک کلینیک پوست خوب اعتقاد داشته باشید. مراقبت از پوست چهره در آنجا با استفاده از IMAGE Skincare توسط یک متخصص بالینی انجام می شود که حاوی بتا و آلفا هیدروکسی اسید هستند که پوست را صاف کرده و آکنه فعال را درمان می‌کنند.

IMAGE Beta Lift peel با استفاده از یک محلول بتا هیدروکسی اسید غیر مخلوط حلال برای کاهش ظهور منافذ، کنترل چربی اضافی و درمان آکنه با روش ملایم، و تنها در کلینیک ‌های پوست برای حفظ امنیت پوست صورت می ‌گیرد که توسط پرستاران انجام می ‌شود. اگر قصد درمان با کرم را دارید ما دو کرم خارجی زیر را شدیدا پیشنهاد می کنیم:

1-قطعا گزینه اصلی TreeActiv Acne Eliminating Face Cleanser می باشد. این کرم امتیاز بی نظیر 4.6 از بین 500 کاربر را داشته است. قیمت حدود 700 هزار تومانبرای خرید کلیک کنید

2- گزینه ی دوم پیشنهادی ما استفاده از کرم مارکSkinceuticals Renewal خواهد بود چون بسیار فعال است، امتیاز عالی 4.5 از 5 را بین بیش از 200 کاربر بدست آورده است. قیمت حدود 2 میلیون تومانبرای خرید کلیک کنید

چه چیزی موجب اسکار آکنه می ‌شود؟

آکنه به اندازه کافی دردناک و آزار دهنده است بدون این واقعیت که برخی از آکنه ها می توانند باعث بروز اسکار شوند. اسکار یک مشکل بافتی است، نه تنها رنگدانه بودن آن، بلکه یک علامت برای آکنه است.

آکنه های کیستیک و ندولار (درجه 4 و انتهای درجه 3) انواع مختلفی هستند که بیش ‌ترین آسیب را به جای می‌گذارند. این به خاطر آن است که آکنه عمیقا در پوست رشد کرده و به لایه اپیدرم خیلی نزدیک شده ‌است. این آسیب به پوست و بافتی است که در زیر آن قرار دارد و بدن سعی خواهد کرد تا آسیب ‌های ناشی از آن را التیام دهد. در طی فرآیند بازسازی، بدن کلاژن (پروتئین موجود در ساختار پوست) تولید خواهد کرد. اگر مقدار کلاژن تولیدی مناسب نباشد، اسکار رخ می ‌دهد. اگر کلاژن بیش از حد کم باشد، یک اسکار تو خالی و خفیف شکل می گیرد، و اگر میزان کلاژن خیلی زیاد باشد، یک اسکار برجسته می‌تواند شکل بگیرد.

علاوه بر این …

  • احتمال بیش تری وجود دارد که اسکار در مناطقی که آکنه به طور کامل التیام نیافته است رخ دهد، قبل از این که یک شکست جدید در همان مکان رخ دهد.
  • اگر به هنگام آکنه ملایم (درجه 3 یا 4) سریع عمل نکنید، ممکن است اسکار ایجاد شود. به همین دلیل درمان آکنه به جای پنهان کردن آن در زیر آرایش مهم است، حتی اگر آسان تر و ارزان تر باشد.
  • اسکار آکنه ممکن است به دلیل فشردن، کندن و ترکاندن آکنه، ایجاد شود. به هیچ وجه نباید به جوش و آکنه که ظاهری بسیار واضح، نرم و سفید دارد، دست بزنید. بعلاوه با داشتن ناخن های بلند می ‌توانید به پوست آسیب برسانید!!

به چه دلیل علائم آکنه ایجاد می شوند؟

علائم آکنه AKA نشانه هایپرپیگمنتیشن التهابی است. که با اسکار متفاوت هستند چون برجسته یا فرورفته نیستند بلکه رنگدانه‌ های صاف و تخت هستند که به رنگ قرمز، بنفش یا قهوه‌ای و در نقاط مختلف وجود دارند. این علائم بعد از شکستن، برخلاف جای اسکار که بسیار مشکل است، بین سه ‌تا شش ماه محو خواهند شد.

پیش‌گیری و درمان اسکار آکنه و علائم آکنه

اسکار آکنه:

  • به جای دستکاری و کندن آکنه، با مراجعه به پزشک از یک روش روتین مراقبت از پوست (AKA رتینول یا سالیسیلیک اسید) پیروی کنید.
  • از کندن و ترکاندن آکنه و هر کاری که می تواند به بافت آسیب برساند، اجتناب کنید.
  • بعلاوه در اسرع وقت، التهاب را با استفاده از یک درمان اسیدی تا جایی که ممکن است پایین بیاورید.
  • اعتقاد بر این است که برای آکنه به سراغ درمان پزشکی نروید، اما اگر اسکار آکنه دارید، میکرو سوزن می‌تواند کمک کند. با نوک میکرو سوزن پوست را سوراخ می ‌کنند، به غشای میانی نفوذ کرده و رشد کلاژن و الاستین پوست را تحریک می ‌کنند. از این طریق میکرو سوزن بافت و رنگ آثار آکنه را از بین می ‌برد.
  • افزودن لایه ی جدید با لیزر (برای مثال، با دستگاه Lumenis )، پوست را در معرض آسیب قرار می دهد و باعث می شود که لایه بالایی خاموش شود و لایه جدیدی از پوست ایجاد شود. با توجه به زمان ایجاد اسکار آکنه، عمق و میزان پراکنش، این روش می تواند موثر باشد.

علائم آکنه:

  • علائم آکنه توسط ملانوسیت های AKA بوجود می آیند که همان سلول های رنگدانه هستند که اثرات قهوه ای مایل به زرد بر روی پوست ایجاد می کنند. بنابراین استفاده روزانه از SPF یک فاکتور محافظتی در برابر خورشید، می تواند مانع از تشدید علائم شده و باعث کوتاه شدن ماندگاری آن ‌ها در پوست شود.
  • عدم دستکاری و کندن نیز می تواند از علائم آکنه جلوگیری کند!
  • علاوه بر میکرو سوزن و لیزر مجدد، روشن کننده ها (به ویژه کسانی که از اسید کوژیک استفاده می کنند) می توانند رنگدانه ها را روشن کرده و ظاهر علائم آکنه را بهبود بخشند. گزینه های پیشنهادی، سرم روشن کننده IMAGE Skincare ” s Iluma Intense و ژل روشن کننده رنگدانه Neostrata enlighten می باشند.

به عنوان خلاصه ای از توصیه های عمومی، به جای تشدید مشکل، از آن پیش‌گیری کنید! به محض مشاهده آکنه و یا بدتر شدن آن، توصیه‌ های حرفه ‌ای دریافت کنید زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که میکرو سوزن یا افزودن لایه ی جدید با لیزر بر روی آکنه اثر بگذارد و در طولانی مدت درمان های بیش تری بطلبد.

لیزر درمانی برای اسکار آکنه صورت چیست؟

لیزر برای درمان اسکار آکنه یک روش غیر تهاجمی است. در واقع یک جایگزین عالی برای روش ‌های جراحی است چون روش سریعی است که حتی در طول زمان ناهار نیز می ‌تواند انجام شود. علاوه بر اسکار آکنه، لیزر درمانی می ‌تواند خطوط ریز و چین و چروک روی پوست را هم کاهش دهد، بعلاوه می تواند روی انواع پوست ها تاثیر گذار باشد با این حال داروهای خاصی باید برای به حداقل رساندن تغییرات در رنگ پوست بکار برده شوند. منتها اگر هم اکنون جوش دارید، این درمان ممکن است کارساز نباشد.

چهار مدل مختلف لیزر درمانی برای اسکار آکنه کدامند؟

لیزر درمانی برای اسکار آکنه به اشکال مختلفی صورت می‌ گیرد. در زیر برخی از گزینه ‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، آورده شده ‌است.

  • لیزر درمانی کسری: این روش غیر تهاجمی قادر به هدف قرار دادن لایه ‌های عمیق ‌تر پوست است. این روش یک پرتوی لیزری را ارائه می‌ دهد که به هزاران ستون درمانی ریز اما عمیق در پوست تقسیم می ‌شود. مناطق درمان میکروترمال یا MTZ نامیده می‌ شود. MTZ به حذف سلول ‌های رنگی قدیمی کمک می کند. در عین حال، توانایی آن برای نفوذ به درم یا لایه ی میانی، باعث ایجاد تغییرات در کلاژن و تشکیل کلاژن جدید می شود.
  • لیزر درمانی کربن دی ‌اکسید: این روش تحت عنوان CO2 laser resurfacing نیز شناخته می ‌شود. این روش برای درمان مشکلات پوستی مانند زخم ‌ها، زگیل ها و یا چین و چروک به کار می ‌رود. در این روش از بیهوشی موضعی و داروهای آرام بخش قبل از اینکه ناحیه آسیب دیده از بین برود، استفاده می شود. پس از آن لیزر انجام خواهد شد و یک پانسمان در منطقه تحت درمان اعمال خواهد شد. هنگامی که این روش را انتخاب می کنید، مراقبت مناسب از زخم برای جلوگیری از تشکیل جرب مهم است.
  • لیزر درمانی اربیوم: وقتی بحث بر سر حذف زخم ‌های سطحی صورت است، این نوع لیزر می ‌تواند بهترین کار را انجام دهد .در مقایسه با لیزر درمانی کربن دی اکسید برای زخم ‌ها، این روش این امکان را می ‌دهد که سریع ‌تر، و معمولا در عرض یک هفته التیام یابد. بعلاوه عوارض جانبی کم تری مثل ورم، کبودی و قرمزی وجود دارد.
  • پیکسلیشن: اگر بخواهید تنها نقطه مشخصی را هدف قرار دهید، این روش می‌ تواند بهترین گزینه باشد. این روش از نقاط لیزری به اندازه سوزن استفاده می ‌کند که فقط روی قسمت ‌های آسیب ‌دیده متمرکز می شوند.

هر روش دارای مزایای خاص خود است. از پزشک در مورد درمان های موجود که بهتر می توانند اسکار آکنه را برطرف کنند، سوال کنید. در عین حال، فراموش نکنید که در مورد خطرات و عوارض احتمالی که ممکن است در طی و پس از عمل اتفاق بیافتد، بپرسید.

چگونه عمل می کند؟

لیزر درمانی برای اسکار آکنه از یک پالس نور شدید استفاده می‌کند که قادر به نفوذ در لایه پوست است. نور لیزر، تولید کلاژن و تجدید سلول را تحریک می ‌کند و همزمان پوست را محکم ‌تر می‌کند. سپس لایه آسیب ‌دیده پوست برداشته خواهد شد؛ در نتیجه اجازه می ‌دهد لایه ‌های سالم در زیر نمایان شوند.

این درمان می ‌تواند حداکثر یک ساعت و بسته به اندازه منطقه درمان انجام شود. برخلاف روش ‌های جراحی، می‌توانید بلافاصله پس از لیزر درمانی به فعالیت ‌های منظم خود بازگردید.

حتما بخوانید: عوارض لیزر صورت، هشدارها و همه نکات مهم که باید بدانید!

به خاطر داشته باشید که لیزر درمانی قبل از دیدن پیشرفت، شامل چندین جلسه و حداقل پنج مراجعه در ماه است. این به این دلیل است که لیزر درمانی زمانی که تنها بر روی یک بخش از صورت متمرکز می ‌شود و به طور کامل آن را درمان می ‌کند، بسیار موثرتر است.

آیا این نوع درمان دارای خطرات و مزایا است؟

  • این روش توسط FDA تایید شده است و از این رو کاملا ایمن است.
  • بهبودی سریع
  • این روش دقیق ‌تر و موثرتر از دیگر گزینه ‌های جراحی است.

با این حال، عوارض جانبی ممکن است اجتناب ‌ناپذیر باشند. در زیر مواردی وجود دارد که باید برای زمانی که از این روش استفاده می‌کنید، مراقب آن ها باشید:

  • قرمزی و تورم موقت
  • کبودی
  • پوست ممکن است روشن یا تیره شود
  • خارش
  • قرمزی
  • تجمع رنگدانه یا کمبود رنگدانه در نواحی تحت لیزر درمانی

اگر به دنبال لیزر درمانی هستید، ما لیزردرمانی پیشگام را پیشنهاد می کنیم. دستگاه ها کاملا مدرن و پرسنل با تجربه هستند. قیمت ها نیز در حد قابل قبولی می باشند و چندین شعبه در تهران دارد. برای اطلاع از قیمت ها و سایت اطلاعات به وب سایت زیر مراجعه کنید:

وبسایت لیزردرمانی پیشگام


اپ چرب زبان

با اپلیکیشن چرب زبان، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

link
جای جوشدرمان جوش صورتلیزر صورت

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up